Gå til innhold

Project OX


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sneak peak til vannblokken:

 

Konstruksjonstegning og sammensatt skisse.

 

Bildene må sees i sammenheng for å forstå noe særlig. Blokken blir selvfølgelig laget av rent kobber. Sendes til fresing i morgen. Loddingen blir spennende...

 

Denne blokken blir ikke nødvendigvis det beste til direkte prosessorkjøling, men den skal bruke hele overflaten til å kjøle 2x 40x40mm peltiers på 172W hver.

 

 

_________________

Lars Bjerke

Ansvarlig leder og redaktør,

Overklokking.no

 

[ Denne Melding var redigert av: CannoliBoy på 2002-07-15 04:06 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det har skjedd lite... Jeg har vært mye på ferie i det siste, og jobben har krevd mye. Ellers har jeg flere andre prosjekter som kommer foran, ettersom jeg ikke har noen maskin å putte i OX for tida :sad: Når jeg får råd til ny maskin veit jeg ikke, det spørs hvor fort WGI kaster av seg. Har nettopp investert 25.000 i laptop...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

...Planen framover er at alle varmeutviklende komponenter (CPU, GPU, VRAM, chipset, RAM) skal kjøles med peltier og vann, men innen den tid trengs det skikkelig luftgjennomstrømning i kabinettet...(quote fra artikkelen)

 

 

Kommer det fremdeles til å bli kjølt ned med peltier og vann. (allt sammen). Jeg synes det stod et sted i denne kroneinnrullings posten at skjermkortet (som pengene gikk til ble ønsket ,av de som betalte, til å kjøles ned med luft. Det er vel det skjermkortet som skal brukes i OX .

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-18 04:11, skrev yummy:

Skill mellom OX og kronerulleringen. De har null å gjøre med hverandre.


Hva kronerulleringen angår, vil vinneren få kortet i den stand det er når det er ferdig.



sorry, jeg hadde hørt (sett altså) noe om at det skulle brukes i OX. (jeg basja på leggen med andre ord) uannsett hva med denna peltier afæren. ("den som spør kan virke dum i 5 minutter, men den som lar være forblir dum" og "..som myggens stikk i muslingen arter kritikk bare perler i mitt hjerte..")

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg venter også spent på oppdateringer, men synes det er litt "rart" at folk leser posten, ser 10-15 poster med "vi venter på oppdateringinger", så slenger man fortsatt inn en ?

 

Ta tiden til hjelp du Lars :smile: så koser jeg meg med "gamle OX" hardware'n :wink:

 

Håper du kommer med noe gøy snart!

har du lagt den cdrom-boksen enda ? eller står det på lista enda?

 

Magnus

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Siste nytt er at Kjell Erik har tatt over kabinettet - kanskje det skjer noe mer da =) Han hadde også et par prosjekter på gang når kabinettet plutselig kom deisende ned i fanget på'n, så ikke regn med at det har høyeste prioritet.

 

Ellers har jeg som sagt ikke noe annet enn en knøttliten laptop å jobbe med for tida, så det blir verken vannkjøling eller nytt alu-kabbis på en stund... Jeg skammer meg - en garva overklokker uten noe å overklokke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...