Gå til innhold

Catch SDSL og p2p


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som er litt erfaren innenfor Catch SDSL sine "begrensninger" ?

Hvordan reagerer Catch på nedlastinger via p2p programmer? (skal ikke nevne noen navn, og håpe på at det ikke er regelbrudd å nevne p2p)

 

Men f.eks. hvis en person laster ned "copyrighted" ting og tang fra p2p-programmer i ett sett. Altså, aldri stenger av p2p-programmet... Laster f.eks. flere spill, som står på i 10 døgn uten pause...

Hvordan vil Catch reagere på dette? Hva vil de gjøre? Spurte i en epost for lenge siden og svaret var at de tok forbehold på norsk lov... Hva er norsk lov angående sånt bruk?

 

Bør jeg være forsiktig med å laste ned eller?

Hva med at jeg deler filer med andre?

 

Takk for svar! Er litt nervøs for p2p-bruk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når det gjelder film, musikk så er norsk lov ganske snill og sikkert RIAA sitt mareritt, men spill/software er jeg ikke sikker på.

 

Men hvordan skulle de sittet og loggført og sjekket alt som alle laster ned.....tenk deg hvor mange ansatte de måtte hatt da.... 8)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Catch får jo ikke logga ALT du laster ned. tenk deg hvor store disker og lagringslagre de måtte ha får å kunne logge ALL trafikken (altså ALT du overfører)..

 

en ting jeg har stusset litt på, er hva slags juridiske bevis f.eks RIAA har i slike saker.. screenshot?

 

eneste sanne beviset måtte jo være å beslaglegge PCen..

Lenke til kommentar

de trenger ikke logge dataen du laster det er nok å logge metadata altså hvor, hva, når og da er det snakk om dytte dataen inn i database trenger ikke allverden for å få til dette, men altså det er jo ingen som gidder å bruke penger, tid, kompetanse på dette før de er pålagt dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...