Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Black Ops (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Problemer med lagg skyldes ikke spillet, men din opplastingshastighet. Kjøp bedre internett! (y)

 

Problemer med lagg (på konsoll) skyldes ikke nødvendigvis egen internettforbindelse, men internettforbindelsen til personene så var så heldig å vinne host-lotteriet.

Jeg har ikke rukket å spille noe særlig MP i BO, men bare i løpet av noen kamper har jeg opplevd lagg :\

Skuffa over at de ikke kan tilby dedikerte servere på konsoll også.

Eller i det minste hatt noe slags fobindelsestest til de forskjellige spillerene i et spill og valgt den med best forbindelse som host.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All den tid man risikerer å havne i et game hvor en fyr med 20 kilobyte/s opphastighet og uTorrent duerende i bakgrunnen, vil man risikere lagg uansett hvor godt utstyret er i egen ende. Om utviklerne hadde implementert en funksjon som målte ping og hastighet til en spiller, før den spilleren eventuelt hadde blitt valgt som host kunne sikkert mye vært bedret. Kanskje det er slik det fungerer allerede?

 

Men spør du meg er eneste garantien for et stabilt multiplayer-game en dedikert server tilkoblet fiberlinje med minst et par hundre kilobyte/s i opphastighet, gjerne mer.

Lenke til kommentar

Dedikerte servere slet også med lag tidligere denne uken. Jeg drister meg til å gjette på at det mest handlet om svak metastruktur fra Treyarch sin side. Det skal ha blitt ordnet i den siste patchen (til PC, konsollbrukere får vel hygge seg med p2p-hosting fremdeles), men jeg har ikke fått testet selv.

Lenke til kommentar

Regain postet en link til en forumtråd på Steam der det ser ut til at en forumbruker har lokalisert problemet, og da han kontaktet Activision sa de at de jobbet med en tilsvarende løsning han hadde laget til seg selv.

 

Problemet (om det ikke er flere) ser ut til å være at spillet konstant laster opp stats til serveren, noe som også har ført til lag i menyene. Om du har god opplasting-hastighet så vil det derimot være et mindre problem.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1274453&view=findpost&p=16468353

 

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1579406

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg i SP er at det ser ut til at BO er soldater som har uovervinnelige krefter der de bare løper ut rett mot fienden og plaffer ned, og løper i skjul for å raskt helbrede seg selv.

 

Hadde håpet på litt mer åpne kart og litt mer taktisk samarbeid for å lure fienden. Hadde også håpet på litt mer sniking for å komme seg nærmere målet sitt fremfor kun 'run n' gun'-stilen.

 

Så og si alle banene er nokså smale, og du går stort sett kun i en rett strekning.

 

Til og med de banene som begynner noe i den duren ender raskt opp i skuddregn.

 

Og den ene banen der du styrer personene rundt på bakken har du så og si ikke noen frihet. Er stort sett kun 'flytt markør til merket området, press knapp. Fiender på vei, press knapp for å gjømme deg .... NÅ, før markør til neste merket område, press knapp." Hvor mye kulere hadde det ikke vert om du kunne fått sett et større område hvor du selv måtte bestemme den beste ruten og hvordan du ville taklet forskjellige møter med fienden?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...