Gå til innhold

Død logitech cordless desktop optical??


Anbefalte innlegg

Har en Logitech desktop optical mus/tastatur kombo. Jeg reinstallerte windows i dag, men etter jeg hadde installert programvaren til mus og tastatur og restarta så var tastaturet dødt!!! Dvs. det virker ikke engang under oppstarten. Musa, som går på samme mottaker virker fint, og windows registrerer at tastaturet er koblet til, men ingen taster virker. Har byttet batterier, skrudd av og på maskinen, plugga ut og inn usb+ps/2...

Er det tastaturet som har tatt kvelden?

Har opplevd at USB delen på mottakeren har kutta ut når maskinen har stått på veldig lenge, men det innebar også at musa kutta. Men denne gangen hjelper det ikke å skru av pcen heller... (PS. Ingen ny maskinvare i det siste, alt har fungert før)

Vær så snill å kom med en god nyhet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm....følgende ting kan skape problemer:

 

-batteri

-USB mottaker

-Tastatur

-Drivere(?)

-USBps2

 

Har du prøvd fleire USB innganger?

Har du prøvd uten drivere (ikkje installere medfølgende drivere fra Logtiech)

 

Siden problemet oppstod nettop når du reinstallerte Windows vil eg anta at det er software-feil.

 

Eg har samme tastmus sett og bruker ikkje medfølgende drivere fordi eg ikkje får brukt rulleknappen i spill da...av ein eller annan grunn...bortsett frå det har eg ingen problem.

 

Eg vil tipse deg til følgende:

 

Prøv tastatur og mus på ei anna maskin, om det virker der er det jo innlysende at det er software problemer. Har aldri prøvd det før...men er det mulig å bruke ein anna USB-mottakar? Dvs, viss nokon andre har samme tastmus kan du jo prøve å skifte tast eller usb-m.

 

Hvor lenge har du hatt settet? Dersom tastatur eller USB-M har tatt kvelden kan du jo kanskje få på garantien?

 

Altså...prøv uten programvare from Mustast og eventuelt prøv å laste ned de nyeste driverene til settet på www.logitech.com

Lenke til kommentar

Noen ganger så mister musa mi (nesten aldri taster) kontakt med mottakeren. Har aldri skjønt det greiene med hvilken connect knapp man skal trykke først, men etter å ha prøvd alle mulig kombinasjoner + tatt ut og satt inn batterier en to/tre ganger, så pleier det å virke igjen...

Lenke til kommentar

Takker for svar, men det hjalp desverre ikke...

Først: Zeph: Rulleknappen i spill får du brukt ved å hake av for "office kompatibel scrolling" i museinstillingene.

Så meg igjen:

-Under min forrige installasjon av windows brukte jeg ikke driverne, og jeg kjørte en liten stund uten nå også.

-Tastaturet virket helt fint før jeg installerte driverne, musa "lagga" litt, men det gikk over. Etter installasjonen restarta jeg som sagt, og etter det så begynnte problemene. Etter første restarten fikk jeg tastaturet til å virke igjen ved å vri litt på batteriene. Etter andre restart var det dødt, og det hjalp ikke med nye batterier. Alle knapper er døde, tilogmed connect knappen på undersiden (men som sagt, windows registrerer tastaturet)

-Hovedkortet mitt støtter USB tastatur via bios, og det har fungert helt fint i oppstarten fram til i dag, men nå fungerer det ikke der heller

-Plugget mottakerenheten inn i en annen pc; mus fungerer, tastatur er dødt.

 

-Regner med å måtte godta at tastaturet har tatt kvelden. Det er 1,5 år så jeg har vel ikke store troen på garanti.... Men synes det er veldig rart at det bare plutselig dør...

 

-Må da ha nytt tastatur (regner jeg med), noen forslag? Tror nok det blir en pakke igjen, liker å kunne ta med tastaturet/musa i godstolen og styre divx'ene derifra, så trådløst er ønskelig. Hvordan ligger det ann med bluetooth pakka til microsoft? Er den til salgs her til lands? Hvor?

Lenke til kommentar

har samme keyboard og mus har til og med samme problem på en måte fikk problemer etter at eg byggde ny maskin fikk ikke noe til å virke. til eg skifta usb port når eg kom til innloggonga på XP da virka begge deler.

men eg kommer ikke inn i biosen med dett keyboardet så eg har et annet ps2 keyboard kobla til maskinen i tillegg

Lenke til kommentar

Hurra, det lever igjen.. Til en viss grad. Har ikke fått det opp og gå igjen 100% ennå, men tror jeg har identifisert problemet: Jeg har problemer med å sette tastaturet i sikkermodus, og når jeg får en feil der, så vil ikke mottakeren reagere på tastaturet..... :-

Lommeboka mi er fornøyd nå :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...