Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HIS HD 5970 Boot problem!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Opplever et problem med mitt HIS HD 5970 kort.

 

Det som skjer er at det ikke kommer noen "video ouput" etter at jeg slår på pcen. Ingenting vises på skjermen, men pcen står og går. Ofte blåser viftene på skjermkortet for fullt! Er nødt til å skru pcen av og på opp til flere ganger før skjermkortet starter riktig. Vet det er flere som har opplevd samme feilen med dette kortet. Noen erfaringer rundt dette, og evt en fix?

 

Min PC:

 

ASUS P6T Deluxe v2

i7 930 2,88 @ 3,8 ghz

6 GB OCZ Premium minne @ 1600 mhz

Cooler Master 1000W

 

Til info har jeg forsøkt å kjøre standardclock på pcen uten hell. Har også testet skjermen, og det er ikke noe feil der.

 

Har også de nyeste drivere til skjermkort og hovedkort installert.

 

Takk for svar!

Endret av RealSpZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Opplever et problem med mitt HIS HD 5970 kort.

 

Det som skjer er at det ikke kommer noen "video ouput" etter at jeg slår på pcen. Ingenting vises på skjermen, men pcen står og går. Ofte blåser viftene på skjermkortet for fullt! Er nødt til å skru pcen av og på opp til flere ganger før skjermkortet starter riktig. Vet det er flere som har opplevd samme feilen med dette kortet. Noen erfaringer rundt dette, og evt en fix?

Kommer du inn i sikker modus?

Hvis så, ville jeg avinstallert CCC og skjermdriver.

Kjørt driversweeper i sikker modus.

Lastet/installert nyeste driverpakke.

Evt prøve en eldre versjon av CCC.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Opplever et problem med mitt HIS HD 5970 kort.

 

Det som skjer er at det ikke kommer noen "video ouput" etter at jeg slår på pcen. Ingenting vises på skjermen, men pcen står og går. Ofte blåser viftene på skjermkortet for fullt! Er nødt til å skru pcen av og på opp til flere ganger før skjermkortet starter riktig. Vet det er flere som har opplevd samme feilen med dette kortet. Noen erfaringer rundt dette, og evt en fix?

Kommer du inn i sikker modus?

Hvis så, ville jeg avinstallert CCC og skjermdriver.

Kjørt driversweeper i sikker modus.

Lastet/installert nyeste driverpakke.

Evt prøve en eldre versjon av CCC.

 

 

Hei! Når feilen skjer, kommer som sagt ingenting på skjermen. Etter at jeg flere ganger slår av og på pcen, kommer jeg helt inn. Ingen feil da, så ingen vits i å starte sikkerhetsmodus.

 

Er bare de gangene jeg er nødt til å skru pcen av og på jeg vil unngå..

Lenke til kommentar

 

Hei! Når feilen skjer, kommer som sagt ingenting på skjermen. Etter at jeg flere ganger slår av og på pcen, kommer jeg helt inn. Ingen feil da, så ingen vits i å starte sikkerhetsmodus.

 

Er bare de gangene jeg er nødt til å skru pcen av og på jeg vil unngå..

Ok, hvis ikke du ser skjermbildet ved bios boot heller, så er det ikke CCC som krangler.

Det lastes først når win starter.

Har du sjekket alle kontakter?

Lenke til kommentar

 

Hei! Når feilen skjer, kommer som sagt ingenting på skjermen. Etter at jeg flere ganger slår av og på pcen, kommer jeg helt inn. Ingen feil da, så ingen vits i å starte sikkerhetsmodus.

 

Er bare de gangene jeg er nødt til å skru pcen av og på jeg vil unngå..

Ok, hvis ikke du ser skjermbildet ved bios boot heller, så er det ikke CCC som krangler.

Det lastes først når win starter.

Har du sjekket alle kontakter?

 

Alle kablene er sjekket.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Opplever et problem med mitt HIS HD 5970 kort.

 

Det som skjer er at det ikke kommer noen "video ouput" etter at jeg slår på pcen. Ingenting vises på skjermen, men pcen står og går. Ofte blåser viftene på skjermkortet for fullt! Er nødt til å skru pcen av og på opp til flere ganger før skjermkortet starter riktig. Vet det er flere som har opplevd samme feilen med dette kortet. Noen erfaringer rundt dette, og evt en fix?

Kommer du inn i sikker modus?

Hvis så, ville jeg avinstallert CCC og skjermdriver.

Kjørt driversweeper i sikker modus.

Lastet/installert nyeste driverpakke.

Evt prøve en eldre versjon av CCC.

 

 

Du får ikke avinstallert programmer i Safemode(w7).. den kjører ikke den tjeneste. Driver sweeper fungerer derimot utmerket. Kjør derfra vanlig boot og avinstaller.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Opplever et problem med mitt HIS HD 5970 kort.

 

Det som skjer er at det ikke kommer noen "video ouput" etter at jeg slår på pcen. Ingenting vises på skjermen, men pcen står og går. Ofte blåser viftene på skjermkortet for fullt! Er nødt til å skru pcen av og på opp til flere ganger før skjermkortet starter riktig. Vet det er flere som har opplevd samme feilen med dette kortet. Noen erfaringer rundt dette, og evt en fix?

Kommer du inn i sikker modus?

Hvis så, ville jeg avinstallert CCC og skjermdriver.

Kjørt driversweeper i sikker modus.

Lastet/installert nyeste driverpakke.

Evt prøve en eldre versjon av CCC.

 

 

Du får ikke avinstallert programmer i Safemode(w7).. den kjører ikke den tjeneste. Driver sweeper fungerer derimot utmerket. Kjør derfra vanlig boot og avinstaller.

 

 

Dette er neppe en driverrelatert problemstilling. Når feilen oppstår, ser jeg ingenting på skjermen. Dersom det hadde vært noe tull med drivrne, skulle jeg fortsatt sett BIOS - og skjermkortet skulle ikke begynt å blåse for fullt!

Lenke til kommentar

jeg ville kontaktet sjappa så fort som mulig å fått en retursak på kortet.

er jo tydelig at dette er et HW problem som er teit å slite for lenge med.

 

 

Du hadde fått sjokk om du visste hvor mange returer jeg har hatt på alle mine komponenter, samt sendt inn hele pcen flere ganger:) De klarer ikke finne noen feil!

 

Har tatt ut og inn skjermkortet. Startet opp i går på korrekt måte. Spørs om den opererer slik i dag og..

Endret av RealSpZ
Lenke til kommentar

det eneste det medfører er vel litt ventetid på deg.

man kan da ikke kreve annet en at et skjermkort som koster over 5 laken skal fungere mer eller mindre knirkefritt og i allefall ikke gi slike problemer som du viser til.

 

regner du har testet det i forskjellige pci spor?

 

Er bare en pci slot kortet passer i.

Lenke til kommentar

Jeg hadde eksakt samme problem med mitt XFX Black edition HD5970 som jeg eide i en uke.

 

Mitt problem var når jeg brukte en "displayport" skjerm, nærmere bestemt dell sin 23" s-ips.

 

Når jeg koblet ut displayport og kun brukte dvi, så bootet det uten problemer.

 

 

Det er fysisk inkompatibilitet, xfx support hadde heller ikke noen god løsning.

Jeg mener på dårlig implementert displayport siden det er ganske ferskt..

 

men kan ikke se du skriver noe om åssen skjerm / tilkobling du bruker.

Lenke til kommentar

Jeg hadde eksakt samme problem med mitt XFX Black edition HD5970 som jeg eide i en uke.

 

Mitt problem var når jeg brukte en "displayport" skjerm, nærmere bestemt dell sin 23" s-ips.

 

Når jeg koblet ut displayport og kun brukte dvi, så bootet det uten problemer.

 

 

Det er fysisk inkompatibilitet, xfx support hadde heller ikke noen god løsning.

Jeg mener på dårlig implementert displayport siden det er ganske ferskt..

 

men kan ikke se du skriver noe om åssen skjerm / tilkobling du bruker.

 

Hei skognisse!

 

Beklager sent svar! Jeg benytter ikke displayport, men benytter DVI-kabel. Har også forsøkt å bytte på disse to portene uten hell dessverre =/.

 

Håper dette er noe som kan fikses. Er ikke så keen på å sende inn hele kortet igjen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...