Gå til innhold

i5 760, kommer ikke over 3,7 Ghz


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har følgende oppsett:

Asus P7P55D-E PRO

Intel i5 760

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB Kit

Sapphire HD5670 512mb

Cooler Master Hyper TX3 (CPU cooler)

 

Jeg har prøvd å leke meg litt men overklokking men stopper opp. Det høyeste stabile jeg har klart er 3,7 Ghz med følgende innstillinger: FSB = 175, Speedstepp ON, Turbo OFF, CPUvolt 1.2, DRAMvolt 1.65.

 

Øker jeg FSB noe over dette feiler systemet (jeg har prøvd med økt CPUvolt opp til 1.25).

 

 

Mine spørsmål er:

- Bør kjøre med Speedstepp på eller ha fast multiplier?

- Er det minne som ikke er bra nok?

- Bør man stille noe på Vtt spenningen, hjelper det?

- Hva kan jeg gjøre for å få mer ut av systemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Speedstep, bør nok deaktiveres, siden om du overklokker, er ikke strømsparing så viktig.

 

Nå er jeg ikke noen stor overklokker, har bare overklokket LGA 755 og AM3 prosessorer.

Riktignok bare en 500 mhz.

 

Har du alle hovedkort innstillingene på auto? Volt til northbrige/Southbridge?

Du bør ungå auto instillinger, siden det umulig kan si hva slag volt hovedkortet faktisk får.

 

Men det er jo viktig med å finne ut hva hovedkortet klarer, selv har jeg alt på laveste volt til hovedkort, det går bra hos meg, men er ikke sikkert det vil fungere hos deg.

 

I følge http://ark.intel.com/Product.aspx?id=48496 er 1.4 volt det høyeste du bør gå, så hold deg under det på prosessoren.

 

Selv i mitt tilfelle er hovedkortet ofte begrensingen, så det kan være du har tatt hovedkortet til sitt maksbegrensing her. Sjekk også hva det høyeste klokkefrekvensen på en i5 er på ditt hovedkort, hvis det ikke finnes bedre i5 prosessor kan det være at hovedkortet eller prosessoren, ram som er begrensingen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vtt er vel det samme som QPI I guess. Så lenge den er i 0.5 V range av dram v så skal det ikke ha veldig mye å si.

 

Du kan garantert øke volten på CPUen. Skal du opp i 4Ghz, må du kanskje belage deg på 1.3V eller noe lignende. Det er ikke farlig så lenge tempsene dine ikke er helt ute av kontroll.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...