Gå til innhold

Guide: 5 tips til bedre blits

Gjest Slettet-IogKviHt

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IogKviHt
Skrevet

Den er forhatt, utskjelt og ofte forbeholdt amatørene. Men er den egentlig så dårlig som sitt rykte? Her får du fem tips til hvordan du kan få mer ut av kameraets innebygde blits.

Les mer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg velger Lukker synk. 2.gardin på min Canon 50D, vil den avfyre blitsen både først og til slutt av lukketiden, er det noen måte å skru av dette på?

Og mens vi er inne på blits, E-TTL II {Evaluerende, Gjennomsnitt}, hva er forskjellen på disse? Hvilken innstilling anbefales i forskjellige situasjoner?

Skrevet

Du kan ikke "skru det av" helt bokstavelig, da det er som Trondster sier en del av TTL, men hvis du bruker manuell blits vil den ikke fyre av mer enn ett blink da du har allerede bestemt hvor kraftig den skal lyse.

Gjest Slettet+3124
Skrevet

Hva er det med bilde nr.3? Han som sitter på bilen, se på hans venstre fot.. ser manipulert ut.. ;)

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Den innebygde blitzen er fin som motlysblits (utfyllingsblits), det er vel det eneste jeg bruker den til. Det eneste problemet er synk. tiden, dvs. når 1/180 er for lang lukkertid.

Skrevet

Denne videoen inneholder en veldig lettforståelig forklaring av hvordan blits og gardiner jobber sammen (eller mot hverandre), verdt en titt hvis du ikke har konseptet helt på plass enda.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...