Gå til innhold

Lacie trosser Steve Jobs


Anbefalte innlegg

.....

 

On topic! Hva er egentlig hastigheten på disse diskene via USB3? Lønner det seg å bruke i Mac'en? Har jo selvfølgelig "DEN ER SÅ RASK" som de sier selv, men noen som har bruker erfaring de kan dele? (USB 3 + HDD generelt)

 

Denne testen er særdeles informativ:

http://www.everythingusb.com/lacie-2big-usb-3.0-raid-18160.html

Heller ganske lite informativ i forhold til spørsmålet som ble stilt. Testen ble ikke gjort på Mac, og det er heller ikke gjort sammenligning med det mest relevante alternativet for en Mac-bruker - nemlig FireWire 800. Testen sier at USB 3.0 er ganske raske saker sammenlignet med USB 2.0, men det visste vi vel... ;)

 

Litt grovt forenklet tror jeg man kan si følgende for reelle overføringshastigheter på en Mac: for eksterne harddisker er FireWire 800 er ca dobbelt så raskt som USB 2.0, mens USB 3.0 kan være ca dobbelt så raskt som FW 800 igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på denne uttalelsen om at USB 3.0 ikke kommer på Mac. Dette er vel bare en midlertidig status. Jeg kan liksom ikke tenke meg at Apple vil melde seg ut av USB-utviklingen allerede ved versjon 2.0. Hopper Apple over versjon 3.0 helt da, eller kommer den senere? Kanskje de venter til versjon 4.0 før de gidder å legge til rette for det (da versjon 4 med bakoverkomp. til versjon 3 og eldre).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

"Lacie trosser Steve Jobs"?

Helt seriøst, så trodde glemte jeg et lite øyeblikk at dette var en artikkel på ITavisen. Var på ferie i USA i fjor og kjøpte en strømadapter så jeg kunne lade laptop og mobil på hotellrommet. Vil det da si at produsenten av adapteren trosser USA, ettersom stikkontaktene egentlig ikke var laget for mine produkter? Dette var skuffende HW...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...