Gå til innhold

Bytte fra Unity til gammel desktop i Ubuntu?


Anbefalte innlegg

La inn Ubuntu 10.10 på netbooken en tid tilbake. Den har oppløsning på 1024x600, noe som gjør det nye interfacet helt ubrukelig. Unity "sidebaren" tar opp plass den ikke burde. Altså må jeg på f.eks. vg.no hele tiden scrolle høyre/venstre for å lese artikler, da de fleste nettsider er tilpasset nettopp 1024 piksler i bredden.

 

I tillegg bugger sidebaren når den må scrolle ikoner opp og ned.

 

Egentlig tenker jeg å nedgradere til 10.04 igjen, der alt fungerte perfekt. Batteriindikatoren har forresten også sluttet å fungere bra på 10.10...

 

Hva må jeg gjøre for å få det gamle netbookinterfacet, men beholde 10.10? Det er jo egentlig for dumt å måtte nedgradere...

 

Var det ikke også et program hvor en kan switche mellom netbook og "vanlig" desktop?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå gjetter jeg da, men er det ikke en pakke som heter unity eller ubuntu-unity? Fjern den og alle dine ønsker vil bli oppfylt!!

 

Hvordan opplever du 10.10 på din netbook? Jeg har en AAO a150 og syns 10.10 suger mer resurser og vifra går hele tida. Maskina blir glohet og ingen glede å sitte bak.

Lenke til kommentar

Mulig jeg kan velge når jeg logger ut. Har autologin nå.

 

Noen som vet hva den gamle desktopen/netbookGUIen het?

 

Marsan: Jeg synes ting går tregere nå enn med 10.04. Det er også flere ting som irriterer med 10.10. Er en del ting som ikke fungerer like bra som på 10.04. Jeg har en Acer Aspire One (A110), hvor jeg har satt inn 1GB mer RAM og byttet til en bedre 16GB SSD.

 

Egentlig er jeg lei den lave oppløsningen og har lyst på en ny minibærbar med f.eks. 11" og høyere oppløsning. (Den nye MacBook Air ville vært perfekt for mitt bruk, sett bort fra prisen)

Lenke til kommentar
Regner med at det kun gjelder for Ubuntu, så xubuntu og Kubuntu er vell fortsatt trygge da?
Du vil være trygg med vanlig ubuntu også, fordi du kan installere vanlig gnome gjennom en like enkel kommando som i dag:

 

sudo aptitude install gnome

 

Dersom ubuntu-desktop kommer til å peke på unity, vil det sikkert komme en gubuntu-fork, tror du ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...