Gå til innhold

[b]Problemer med NEC 1300 og Drive Image[/b]


Anbefalte innlegg

Hei. Da jeg her om dagen mottok min nye DVD brenner (NEC 1300 A retail) fjernet jeg den gamle CD brenneren og DVD-rom stasjonen min.

Alt fungerer fint helt til jeg kjører Power Quest Drive Image 2002 for å lage backup. Da restarter maskinen i DOS og rett før programmet er ferdig lastet henger den. Det står da "loading please wait". Ingenting mer skjer.

Det samme skjer om jeg starter maskinen fra de to rescue diskettene.

Bytter jeg ut NEC med den gamle Pioneer DVD-romen min fungerer alt perfekt.

Begge er innstilt som master og står alene på IDE kanal 2.

 

Er dette et hardware problem (NEC) eller er det Drive Image

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DOS?

 

Hvilket OS kjører du, sa du?

 

Visst du ikke vet hva du snakker om i dette tilfellet, så ikke post. Alle som har brukt PQDI vet at det er mange operasjoner som ikke kan foretas via windows. Ergo så booter PQDI som regel opp i dos (etter omstart) eller så booter den Caldera DR-DOS (PQDI boot disketter).

 

Når det gjelder spørsmålet så er jeg faktisk usikker på om PQDI er avhengig av å ha støtte for spesifikke modeller, dog jeg kan aldri tenke meg det. Alle spillere bruker samme grunnleggende universaldriver i utgangspunktet for å kunne lese fra en plate. Alternativt så kan du jo selvfølgelig sjekke hjemmesiden til PowerQuest og se om de har skrevet noe rundt dette problemet og den versjonen av PQDI som du benytter.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Mitt navn er også Njøten, med Geir til fornavn....

 

Jeg kjører XP Home, men som jester skrev spiller det ingen rolle. Problemene begynner ikke før den skal restarte i DOS.

 

Jeg har imidlertid fått det til å virke ved sette den som slave.

Som master eller cable select virker det ikke, så noe er galt.

 

Er det noen andre som har NEC 1300 og Drive Image ?

 

Finner ingenting på sidene til Power Quest om dettte problemet, men har sendt de en mail.

Lenke til kommentar

jeg fikk nin nec1300 etter ca 3/4 års venting fra komplett

rev ut min kjære plextor og satte inn nec med cs (2 kontroller master)

 

selvfølgelig funket ikke pcen :(

 

dro ut necen også :o bootet gikk inn i "device manager"

og slettet alt fra cdrom delen 8) nå funket det

 

ps får du ikke logo/ol i det heletatt ??

sjekk også bios for hva son skal boote

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk samme problemet på jobb i Drive Image 5.0 etter at jeg installlerte Nec ND 1100 A. Problemet løste seg ved å koble til den gamle Hp 8X cd-brenneren som stod i en utrangert maskin. Da startet det som det skulle.

Tror jeg satte cd-brenneren som master og dvd'en som slave. Begge på Ide kanal 2. Mulig du ikke har plass til å sette din cd-brenner inn samtidig?

Du kan jo dra ut strømmen til Nec'en før du skal bruke Drive Image dersom du ikke skal gjenoprette fra denne da. (Tungvint)

Lenke til kommentar
Hei igjen. Mitt navn er også Njøten, med Geir til fornavn....

 

Jeg kjører XP Home, men som jester skrev spiller det ingen rolle. Problemene begynner ikke før den skal restarte i DOS.

 

Jeg har imidlertid fått det til å virke ved sette den som slave.

Som master eller cable select virker det ikke, så noe er galt.

 

Er det noen andre som har NEC 1300 og Drive Image ?

 

Finner ingenting på sidene til Power Quest om dettte problemet, men har sendt de en mail.

 

Hei, bruker NEC 1300 og PQDI, fungerer greit, men brenneren i min kan ikke stå i DMA-mode, kun PIO-mode (kontrolleren). Ellers så har jeg merket at PQDI har hatt en tendens til å "henge" etter restart til Caldera, dette var et problem lenge før NEC'n kom i hus.

 

mvh roger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...