Gå til innhold

om "kranglene" mellom win/linux


Anbefalte innlegg

Hvis du gir en windows cd til en bruker og en linux cd til en annen bruker er det mest sannsynlig at han med linux cd'n ringer først og lurer på noe. Hvis jeg selv skal installere vil jeg være ferdig med å sette opp servern min før jeg er ferdig med å installere ferdig windows. Selv om den med linux er under halvparten så rask, (cpu/minne kapasitet).

Men jeg snakker ikke om meg selv, jeg snakker om mannen i gata som ikke vet opp ned på pc'n, sannsynligvis vet han ikke hva som egentlig er pc'n. (harddisken er under pulten og pcn er oppå). Litt oppgitt etter litt for lang tid innen support. nok om det. Det er hvertfall ikke noe poeng for en som kan så lite å begynne med linux, da finnes det ikke interesse der. Da er det faktisk enklere å bruke windows

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi mannen i gata en kommers Linux distro, som er laget med tanke på desktopmarkedet. F eks Lindows. Slike er enklere å installere enn Windows. Dessuten går det mye raskere også, og di slipper å legge inn nye drivere fra nvidia osv siden dem følger med distroen, som er mye mer oppdatert enn f. eks XP.

Lenke til kommentar
Hvis du gir en windows cd til en bruker og en linux cd til en annen bruker er det mest sannsynlig at han med linux cd'n ringer først og lurer på noe

....

Men jeg snakker ikke om meg selv, jeg snakker om mannen i gata som ikke vet opp ned på pc'n, sannsynligvis vet han ikke hva som egentlig er pc'n.

Jeg ser aldri for meg at "mannen i gata" greier å installere hverken linux eller windows om de får en ny pc med uformaterte harddisker og skal sette i gang... Cluet er at de aller fleste nye pcer kommer med windows allerede installert, og "mannen i gata" ville aldri finne på å gjøre noe med dette.

 

Gi en bruker en pc med linux installert, og en annen bruker en pc med windows installert, og la begge brukere være grønne på data. Da kan vi begynne å sammenligne. Personlig mener jeg at mange linux-distroer er minst like brukervennlig som windows.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

1. Jeg spiller ikke mye.

2. Om jeg spiller så har jeg en annen pc med Windows.

3. Jeg kommer ikke til å bruke Windows fast. :D

4. Min 2G cpu går ti ganger fortere i Linux enn i Windows why?

5. DVD Ripping i Windows tar nokså lang tid. I Linux tar det kortere tid og det er bedre quality på filmen.

6. Jeg slipper alle disse 'email' virusene.

7. Linux gjør jobben som Windows.

8. Wine og Winex er fine saker. Selv om jeg ikke bruker dem.

 

Men jeg er enig at Windows brukere bør prøve Linux for de slenger dritt om Linux, og Linux brukere bør prøve Windows før de gjør det samme.

 

Jeg bruker ikke Windows til mitt daglig arbeid, alt som jeg kan gjøre i Windows kan jeg også gjøre i Linux.

 

--

Gentoo rocks.. use it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...