Gå til innhold

Den "høyreekstreme" bølgen over europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde ikke du poste på dagbladet.no som dine artsfrender, eller er du den mer eksotiske høyreekstremisten som også synes at jøder er noe dritt?

http://www.youtube.com/watch?v=w_a-25MhRuk

 

En ting er semantikken, men kulturelle forskjeller henger godt sammen med rasedefinisjonene, selv om disse også blir vannet ut over tid.
Jeg skjønner ikke hva du mener.

 

Stikkordet er kulturell identitet. En praktiserende shiamuslim ville oppført seg annerledes enn en internettateist om begge var hvite.

 

Men klippet skjønte jeg ikke stort av sammenhengen i. Ser ikke noen grunn til å vise mindre forakt for jøder enn nordmenn har gjort mot muslimer, uansett om de har verdens to største militærmakter i ryggen.

 

USAs kapitalistiske grunnprinsipper er i stor grad utvannet med sosialisme.

 

I den grad det er nødvendig for å forhindre USA i å bli et utviklingsland

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Stikkordet er kulturell identitet. En praktiserende shiamuslim ville oppført seg annerledes enn en internettateist om begge var hvite.
Ja.

 

Men klippet skjønte jeg ikke stort av sammenhengen i.
Jøder har vært drivkraften bak den multikulturelle pesten som har holdt på i Europa, Nord-Amerika og Oseania (KUN hvite land, vel å merke) etter andre verdenskrig. Samtidig finner man ikke mange land i verden som bedriver en strammere etno-sentrisk innenrikspolitikk enn Israel. Det eneste landet jeg kan komme på, er Liberia, som kun tildeler mennesker av den negroide rasen statsborgerskap.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*Er for trøtt til å lese skikkelig*

 

Finner det bekymringsverdig at muslimer i Norge hindrer sine sønner/døtre i å sosialisere med innfødte for å rendyrke sin egen kultur.

 

Er vel uansett fånyttes; om vi strammer inn innvandringspolitikken vil vel den muslimske befolkningen assimileres i løpet av noen tiår.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Er vel uansett fånyttes; om vi strammer inn innvandringspolitikken vil vel den muslimske befolkningen assimileres i løpet av noen tiår.

Hvorfor tror du det vil skje? Det er ingen tegn fra f.eks. Frankrike at tredjegenerasjonsinnvandre er noe bedre intigrert enn andre generasjon. Svarte har vært i USA i 300 år, og de tjener forsatt langt mindre enn hvite og asiatere. Det er heller ingen tegn på at inntektsgapet vil reduseres. De stemmer også 90% demokratisk.

 

Hele teorien om at hvis man tar imot noen med en helt annen kultur, så vil de automatisk assimilere seg, burde ha blitt kastet på skraphaugen for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jøder har vært drivkraften bak den multikulturelle pesten som har holdt på i Europa, Nord-Amerika og Oseania (KUN hvite land, vel å merke) etter andre verdenskrig.
Betyr dette at jødene styrer hele Europa inkludert Norge og stortinget?
Ikke nødvendigvis. Men mange jøder har veldig stor innflytelseskraft på de fleste vestlige regjeringene rundt omkring i verden og stor makt innenfor media.

 

Hvorfor tar feks Finland inn så få ikke-vestelige innvandrere hvis de er under kontroll av sionistene?
Fordi de ikke er under kontroll av sionistene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Om så, hva vil Norge ha tjent på fremmedinnvandring?
Arbeidskraft, blant annet.
Om fremmedinnvandrerene ikke hadde kommet hit, ville vi heller ikke trengt denne arbeidskraften, ettersom vi ikke ville hatt like mange munner å mette. Og det er heller ikke en høyere prosentandel med høyere utdannede blant innvnadrere enn det er blant nordmenn, så argumentet ditt holder ikke mål på noen måte.

 

Masseinnvandring av fremmedkulturelle er skadelig for den innfødte befolkningen på alle måter, uansett hvordan man vender og snur på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kilde?

 

Graves, J. The Emperor's New Clothes: Biological Theories of Race at the Millenium. Rutgers University Press, 2001. “…there is no biological basis for separation of human beings into races and that the idea of race is a relatively recent social and political construction.”

 

Lee, Sandra S. J.; Mountain, Joanna; Koenig, Barbara; Altman, Russ; Brown, Melissa; Camarillo, Albert; Cavalli-Sforza, Luca; Cho, Mildred et al. (2008). "The ethics of characterizing difference: guiding principles on using racial categories in human genetics". Genome Biology 9 (7): 404. doi:10.1186/gb-2008-9-7-404. PMID 18638359. PMC 2530857. http://genomebiology.com/2008/9/7/404. Retrieved 2 July 2010. "We caution against making the naive leap to a genetic explanation for group differences in complex traits, especially for human behavioral traits such as IQ scores".

 

^ AAPA Statement on Biological Aspects of Race American Association of Physical Anthropologists "Pure races, in the sense of genetically homogeneous populations, do not exist in the human species today, nor is there any evidence that they have ever existed in the past."

 

Det fortsatt den definisjonen som står først, og uansett den definisjonen jeg selv bruker ordet etter.

 

Selvfølgelig står det først. Ordboken referer til bruken av ordet. Hva skulle det ellers stått? Infinitiv av verbet 'å rase'? Det står under en egen definisjon...

 

Slår du opp et annet konstruert ord, så står det selvfølgelig forklart også. For eksempel står ordet 'nigger' der. Det betyr ikke at du går rundt Groruddalen med et "I hate niggers" skilt rundt halsen.

 

Om folk hadde hatt forståelse og kunnskap om rasevitenskap ville de kunnet dratt stor nytte av det, mener jeg. For det første ville massinnvandring av negroide med en gjennomsnitts-IQ på omtrent 70 aldri ha funnet sted. Fantasien om at alle mennesker er født like og vil utvikle seg på samme måte under de samme omstendighetene er en marxistisk myte som er på god vei ned i avløpet. Tabuene og kneblingene deres funker ikke lenger.

 

Det er ingenting som heter negroid. IQ er avhengig av utdanning og kultur. Når du gir en IQ test til uskolerte mennesker som ikke engang kan lese eller skrive eller gjør basic matte eller logisk deduksjon, så er utfallet gitt. Det er allerede bevist, både med svarte, hvite og asiater, at det er miljø og utdannelse som gir grunnlag for IQ. Amerikanske universiteter er fylt til randen med asiater på grunn av deres arbeidsmoral og tradisjoner... ikke fordi de er smartere enn hvite.

Endret av abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det er ingenting som heter negroid.
Jo.

 

IQ er avhengig av utdanning og kultur.
...Og genetikk.

 

Når du gir en IQ test til uskolerte mennesker som ikke engang kan lese eller skrive eller gjør basic matte eller logisk deduksjon, så er utfallet gitt.
Presterer disse uskolerte menneskene (stort sett negroide) dårlig på IQ-prøver fordi de er uskolerte, eller er de uskolerte fordi de har lav IQ?

 

Det er allerede bevist, både med svarte, hvite og asiater, at det er miljø og utdannelse som gir grunnlag for IQ.
Jeg leser du sier det er bevist, men jeg ser ikke noen dokumentasjon.
Lenke til kommentar
Jo.

 

Nei. Negroid er ikke en akseptert klassifikasjon.

 

"The notion that five subspecies or geographic races of Homo erectus [...] "evolved independently into Homo sapiens not once but five times" at different times and in different places, seems to me a very far-fetched one. Coon has striven valiantly, to make out a case for this theory, but it simply does not square with the biological facts. Species and subspecies simply do not develop that way. The transmutation of one species into another is a very gradual process [...]"

 

Dobzhansky, Theodosius; Ashley Montagu; C. S. Coon (1963). "Two Views of Coon's "Origin of Races" with Comments by Coon and Replies". Current Anthropology 4 (4): 360–367. doi:10.1086/200401.

 

...Og genetikk.

 

Hvordan forklarer du da at hvite, svaret og asiatiske amerikanere ifra samme klasse og geografiske område scorer likt?

 

Presterer disse uskolerte menneskene (stort sett negroide) dårlig på IQ-prøver fordi de er uskolerte, eller er de uskolerte fordi de har lav IQ?

 

Når man snakker om Afrika så er de uskolerte fordi det ikke finnes skoler. Asiater er bedre skolert enn f.eks europeere i realfag, fordi de har fokus på hardt arbeid og disiplin, samt selve faget.

 

Jeg leser du sier det er bevist, men jeg ser ikke noen dokumentasjon.

 

Istedet for å kverrulere i debatten ved å komme med stadige stråmenn og deretter kreve bevis så kunne du jo finne frem noe selv istedet for å forsøke å avspore den ved stadig å avkreve meg? :)

Lenke til kommentar

 

Hvordan forklarer du da at hvite, svaret og asiatiske amerikanere ifra samme klasse og geografiske område scorer likt?

Dette tviler jeg sterkt på er riktig fordi mange asiatere kommer fra fattige familier, men gjør det forsatt veldig godt på SAT.

 

Bare se her

1995-SAT-Income2.png

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Presterer disse uskolerte menneskene (stort sett negroide) dårlig på IQ-prøver fordi de er uskolerte, eller er de uskolerte fordi de har lav IQ?
Når man snakker om Afrika så er de uskolerte fordi det ikke finnes skoler.
Jeg tror det er fordi negroide (i rasens helhet) ikke har utviklet seg til være i stand til å danne like sammensatte samfunn som det vi europide er i stand til.

 

Mangel på kapasiteten til å danne et utdanningsamfunn = ingen skolerte innbyggere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...