Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tatt for plagiering av tekst - Ikke jeg som har kopiert!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Heldagsprøven om Gunnlaug saga var ikke ment som et jukseforsøk. Jeg har ikke råd til å få dårligere enn 4 i nynorsk. Oversettelsesprogram + de andre planene skal sørge for å holde meg i omløpsbane i forhold til karakteren. Jeg kan ikke nynorsk, og mener at det er et meningsløst fag. Det som jeg nevnte nå er en stor plan som vil tre i kraft dersom jeg ikke klarer det naturlig med ordliste osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke nynorsk, og mener at det er et meningsløst fag.

 

Dette er en helt kurrant mening å ha, du er nok ikke den eneste eleven som synes nynorsk er meningsløst (ikke den eneste læreren heller forøvrig). Mange mener det burde vært valgfag, men det er en annen diskusjon. Hvis du sliter i nynorsk er det synd hvis du ikke får den hjelpen du trenger på skolen, forutsatt at motivasjonen er til stede. For mange er nynorsk et vanskelig fag, og jeg har sympati med dem som sliter med faget selv om de prøver alt de kan.

Lenke til kommentar

Jeg vet mye om Ephorus plagieringskontroll programmet som er integrert i It's learning. Faktisk så hadde jeg planer en gang om å skaffe det selv slik at jeg kunne plagiere meg selv på forhånd, å så fikse på det slik at læreren får et penere resultat. Jeg bestilte det faktisk men fikk avslag. Jeg kunne kanskje ha kommet lengre dersom jeg hadde sagt eksplisitt ifra om at jeg var en lærer.

 

Den metoden du bruker kan enkelt bli "patchet".

 

1) Bruk mitt eksempel på Gunnlaug saga

2) Skriv inn ditt oppgave eksemplar på PC'en

3) Ta printscreen av skjermbilde ett par ganger slik at hele dokumentet er dekket

4) Bruk Paint, rediger bildene slik at kun arket på Word passer med ekte Word.

5) Gjenta prosessen med de andre bildene, og sett sammen bildene

6) Nå har vi gjenskapt en kunstig versjon av dokumentet, lim den inn igjen på Word

7) Lever inn besvarelsen, Ephorus vil ikke klare å utføre plagiat kontroll

 

Dette vil fungere fordi Ephorus kan ikke plagiere bilder eller lignende, så du vil ende opp med null prosent i plagiat, samtidig ingen kilde dokument eller sammenlikning i dialogboksen.

 

Edit: Du er uskyldig til det motsatte er bevist!

 

Beklager, men det er en av de verste ideene jeg har hørt om. Det er overhodet ikke mistenkelig at en elev tar bilde av teksten sin og leverer den inn. :whistle:

 

Hadde jeg vært læreren ville jeg ha skrevet av en del av teksten og sjekket, eller bedt eleven om å gi inn en versjon uten bilder. Noe som betyr at du sliter kraftig.

 

Vil du jukse, skriv om teksten din i større grad. Er alle setningene skrevet på en annen måte, så vil ikke programmet oppdage hvor du har hentet materialet fra. I tilegg burde man kanskje stokke om på noen av avsnittene og bruke andre sitater.

Lenke til kommentar

Kan man ikke bare ignorere Tricell? Han er veldig flink til å dra tråder off-topic, men det er faktisk trådstarter man skal forholde seg til her.

 

Jo, beklager. Håper TS oppdaterer oss etterhvert. Om han følger rådene han har fått er det en reell sjanse for at det ordner seg. Dette eksemplet viser jo også at man ikke alltid kan stole på sine medelever. Om man føler at man har skrevet en god oppgave er det alltid lurt å holde denne for seg selv til man har levert, da sikrer man seg mot slike ubehagelige episoder.

Lenke til kommentar

Masse fine ting man kan gjøre for å jukse her! :dribble: Ja, skal levere skriftlig klage/ekstra informasjon til lærer og rektor på skolen min på mandag. Bare satser på at mine medelever ikke får noe mer enn de allerede har fått.

 

Her har vi fra skolens presiseringer av avskrift:

 

1 Plagiering

Det er opp til læreren å vurdere om plagiering i en innlevering

skyldes overlagt fusk eller uvitenhet, for eksempel når elever på

Vg1 i første termin har ”klippet og limt” fra skrevne kilder. Som

mildeste reaksjonsmåte karaktervurderes kun det som eleven har

”sugd av eget bryst”, mens lærer ser bort fra den plagierte teksten.

Eleven gis advarsel og ordensanmerkning.

Fra andre termin og ut skoleløpet settes 1 (ingen måloppnåelse) på

besvarelsen og det settes ordensanmerkning dersom hele eller

store deler av besvarelsen er plagiert. Hvis eleven leverer et skriftlig

produkt som inneholder noe plagiert tekst (uten kildehenvisning),

ses denne teksten bort fra og vurderingen baseres kun på det

eleven sjøl har produsert. Det settes ordensanmerkning.

Lenke til kommentar

Jeg vet mye om Ephorus plagieringskontroll programmet som er integrert i It's learning. Faktisk så hadde jeg planer en gang om å skaffe det selv slik at jeg kunne plagiere meg selv på forhånd, å så fikse på det slik at læreren får et penere resultat. Jeg bestilte det faktisk men fikk avslag. Jeg kunne kanskje ha kommet lengre dersom jeg hadde sagt eksplisitt ifra om at jeg var en lærer.

Hvis du hadde gjort skikkelig research, så ville du funnet ut at oppgavene som blir testet i Ephorus blir lagt til i databasen slik at fremtidige oppgaver blir sjekket opp mot dem. Om du hadde testet oppgaven din på forhånd, så ville læreren fått det opp som 100% plagiering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er noen ting som jeg trenger å gi et svar på:

 

Til ChaosPredicted:

Jeg styrer omstendighetene med min innsats. Det er negativt å gjøre det for bra (via fusking), men samtidig er det negativt å gjøre det dårlig (kunnskaps mangel). Det er ikke snakk om serie med bilder her, det er ett bilde per Word dokument side. Hvis det ikke står eksplisitt i oppgaven at det skal leveres inn elektronisk som tekstformat så har læreren ingenting å komme med. Det med å bruke bilder var bare for å slå ut Ephorus plagiat system. Man er uskyldig til det motsatte er bevist! Hvis ikke læreren kan bevise at du har plagiert, men har mistanke om det men klarer ikke å bekrefte det fordi Ephorus er slått ut, da blir det lærerens sitt ord mot elevens ord.

 

Til Camlon:

Den ideen er kanskje mistenkelig men den garanterer at Ephorus blir slått ut. Mistanke spiller ingen rolle så lenge de ikke kan bevise en drit. Du nevner også det med å skrive en del av teksten selv for å sjekke den, det vil ikke fungere. Les eksemplet om Gunnlaug Saga med avsnitt greiene det forklarer hvorfor. Selvfølgelig er teksten skrevet om, men det er tydeligvis fusk å bruke et referat i det hale tatt, noe som er helt blåst.

 

Til Matsemann:

Ignorere meg? at jeg er flink å dra tråder offtopic? dette er EN tråd som jeg drev offtopic. Så når ble tråd til tråder? kom med eksempler.

 

Til lolmaster_flash:

Hva mener du med dette "Klassisk Tricell. Har blitt catchet før"? dere ville aldri ha fått vite om naturfag prøven eller om Gunnlaug saga hvis ikke det var pga meg selv, så dere har ikke tatt meg i en drit. Jeg har lagt denne informasjonen på bordet selv.

 

Til Horrorbyte:

Det du sier er muligens feil. Ephorus sjekker besvarelsen din mot oppgaver som er levert inn fra før, men ikke en oppgave som er tatt plagiat kontroll på. Dette er omstridt, men jeg hadde det i bakhodet. Jeg har en PDF fil som inneholder alt av informasjon om Ephorus kanskje jeg finner noe der.

 

Generelt kommentar:

Skal man jukse så må man ikke gi opp bare pga masse forhånds forberedelser, kan man få en topp karakter med å jukse forberede seg så er det verdt det, du skal tros alt ha den karakteren resten av livet. Kort forklart: skal man jukse så klin til gass pedalen eller så lar man vær å jukse. Et eksempel, skal man rane en bank så tar man alle pengene fremfor bare å ta noen av pengene for det er ran uansett hvor mye penger du stjeler.

 

Jeg beklager at denne tråden blir litt offtopic.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Det er noen ting som jeg trenger å gi et svar på:

 

Til ChaosPredicted:

Jeg styrer omstendighetene med min innsats. Det er negativt å gjøre det for bra (via fusking), men samtidig er det negativt å gjøre det dårlig (kunnskaps mangel). Det er ikke snakk om serie med bilder her, det er ett bilde per Word dokument side. Hvis det ikke står eksplisitt i oppgaven at det skal leveres inn elektronisk som tekstformat så har læreren ingenting å komme med. Det med å bruke bilder var bare for å slå ut Ephorus plagiat system. Man er uskyldig til det motsatte er bevist! Hvis ikke læreren kan bevise at du har plagiert, men har mistanke om det men klarer ikke å bekrefte det fordi Ephorus er slått ut, da blir det lærerens sitt ord mot elevens ord.

 

Til Camlon:

Den ideen er kanskje mistenkelig men den garanterer at Ephorus blir slått ut. Mistanke spiller ingen rolle så lenge de ikke kan bevise en drit. Du nevner også det med å skrive en del av teksten selv for å sjekke den, det vil ikke fungere. Les eksemplet om Gunnlaug Saga med avsnitt greiene det forklarer hvorfor. Selvfølgelig er teksten skrevet om, men det er tydeligvis fusk å bruke et referat i det hale tatt, noe som er helt blåst.

Uansett, jeg kjenner ikke til Ephorus systemet, så det er kanskje ikke mulig å ta deler av teksten og sjekke den.

 

Men det er ikke vanskligere enn å kreve at du skal sende stilen din uten bilder i dokumentet. Du kan selvfølgelig klage og si at du har rett til å gi en stil med bilder på, men læreren vil bare si at du vil stryke om du ikke velger å sende inn stilen din. For å kunne få sympati til å drive kamp mot læreren, må du få sympati fra andre lærere. Hvis du ikke får det, så er du fortapt. Og i dette tilfellet vil ingen sympatisere med deg.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om serie med bilder her, det er ett bilde per Word dokument side. Hvis det ikke står eksplisitt i oppgaven at det skal leveres inn elektronisk som tekstformat så har læreren ingenting å komme med. Det med å bruke bilder var bare for å slå ut Ephorus plagiat system. Man er uskyldig til det motsatte er bevist! Hvis ikke læreren kan bevise at du har plagiert, men har mistanke om det men klarer ikke å bekrefte det fordi Ephorus er slått ut, da blir det lærerens sitt ord mot elevens ord.

 

Jeg skjønte godt hva du mente med å legge bilder inn i et word-dokument. Det er likevel strengt tatt ikke et tekstdokument,all den tid det ikke inneholder tekst, men bare bilder. Det er da ingen lærere ved sine fulle fem som ville tatt imot en slik besvarelse, og selv om det ikke står eksplisitt at det skal leveres som tekstformat, kan selvfølgelig læreren kreve at du leverer originaldokumentet (som du selvfølgelig har skrevet selv, det er jo underforstått).

 

Man er kanskje uskyldig til det motsatte er bevist, men jeg ville rett og slett nektet å rette besvarelsen din før den var blitt levert som ren tekst. Men om du får en lærer til å godta noe sånt skal du i det minste ha skryt, da har du enten særdeles gode overtalelsesevner, eller læreren er stokk dum. Om man skal jukse finnes det da vitterlig bedre måter å gjøre det på slik at det er mindre sjanse for å bli tatt, men det er selvfølgelig ikke noe jeg går i detalj om her. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er ikke snakk om serie med bilder her, det er ett bilde per Word dokument side. Hvis det ikke står eksplisitt i oppgaven at det skal leveres inn elektronisk som tekstformat så har læreren ingenting å komme med. Det med å bruke bilder var bare for å slå ut Ephorus plagiat system. Man er uskyldig til det motsatte er bevist! Hvis ikke læreren kan bevise at du har plagiert, men har mistanke om det men klarer ikke å bekrefte det fordi Ephorus er slått ut, da blir det lærerens sitt ord mot elevens ord.

 

Jeg skjønte godt hva du mente med å legge bilder inn i et word-dokument. Det er likevel strengt tatt ikke et tekstdokument,all den tid det ikke inneholder tekst, men bare bilder. Det er da ingen lærere ved sine fulle fem som ville tatt imot en slik besvarelse, og selv om det ikke står eksplisitt at det skal leveres som tekstformat, kan selvfølgelig læreren kreve at du leverer originaldokumentet (som du selvfølgelig har skrevet selv, det er jo underforstått).

 

Man er kanskje uskyldig til det motsatte er bevist, men jeg ville rett og slett nektet å rette besvarelsen din før den var blitt levert som ren tekst. Men om du får en lærer til å godta noe sånt skal du i det minste ha skryt, da har du enten særdeles gode overtalelsesevner, eller læreren er stokk dum. Om man skal jukse finnes det da vitterlig bedre måter å gjøre det på slik at det er mindre sjanse for å bli tatt, men det er selvfølgelig ikke noe jeg går i detalj om her. ;)

 

Selvfølgelig kan du fremdeles rette på oppgaven, bildene er tilpasset slik at teksten på bildene er i samme størrelse som teksten på et ekte Word dokument. Læreren trenger bare å skrive ut Word dokumentet så blir det et helt normalt Word dokument hvor ingenting tilsier at innholdet er et gigantisk bilde per Word dokument side.

 

Jeg har aldri jukset på skolen før bortsett fra på allmenn påbygg. Jeg har utviklet 5 juksemetoder som er egentlig ganske avanserte, 1) Gunnlaug Saga avsnitt teknikken, 2)Slå ut Ephorus plagiat system, 3)Avanserte notatkort, 4) Et avansert oversettelsesprogram som oversetter over 90% bokmål til nynorsk. Den siste har dere ikke de privilegier som trengs for å vite om den.

 

Selvfølgelig finnes det bedre jukse metoder, men jeg kan finne Über juksemetoder hvis det er det, da bruker jeg Internett og finner de beste juksemetodene. Jeg har bare jukset i en naturfag prøve bevist, men ble tatt for å "jukset" i heldagsprøven om Gunnlaug saga, noe som ikke var ment som juks.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du fremdeles rette på oppgaven, bildene er tilpasset slik at teksten på bildene er i samme størrelse som teksten på et ekte Word dokument. Læreren trenger bare å skrive ut Word dokumentet så blir det et helt normalt Word dokument hvor ingenting tilsier at innholdet er et gigantisk bilde per Word dokument side.

 

Selvfølgelig kan jeg rette prøven, men jeg gjør det ikke før jeg har tekst istedet for bilder. Det vil heller ingen andre lærere gjøre med mindre de er langt under gjennomsnittet intelligente, eller har svært liten kunnskap om data. Når noe blir levert er det ikke veldig vanskelig å se om det inneholder tekst eller bilder, selv "frøken Magda" på over 60 kan lett se dette.

 

Jeg har aldri jukset på skolen før bortsett fra på allmenn påbygg. Jeg har utviklet 4 juksemetoder som er egentlig ganske avanserte,

 

1) Gunnlaug Saga avsnitt teknikken,

 

Dette gikk jo ikke så bra, læreren tok deg jo.

 

2)Slå ut Ephorus plagiat system

 

Igjen, ingen lærere vil rette en slik innlevering. Da er de i så fall ekstremt dumme og fortjener nesten en medalje for inkompetanse.

 

3)Avanserte notatkort

 

Notatkort eller "jukselapper" er vel det eldste trikset i boken. Sant nok kan det fungere, men særlig avansert er det ikke.

 

4) Et avansert oversettelsesprogram som over setter 90% bokmål til nynorsk.

 

Dette er muligens et noe bedre triks om man ikke kan et eneste ord på nynorsk, men de fleste oversettelsesprogrammer klarer ikke å oversette en stil 100%. Man ser ganske raskt tegn på at et slikt program har blitt brukt, og underlige formuleringer og rar og til dels feil setningsoppbygning (som ofte kjennetegner slike oversettelser) pleier vanligvis ikke å få en særlig god karakter.

 

Selvfølgelig finnes det bedre jukse metoder, men jeg kan finne Über juksemetoder hvis det er det, da bruker jeg Internett og finner de beste juksemetodene.

 

Hvorfor gjør du ikke det da? De metodene du har skissert over er hverken avanserte eller gode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg ser at du prøver å underminere mine juksemetoder, slik at du oppnår at ingen vil bruke dem fordi en lærer selv sier at de er dårlige. Først og fremst:

 

A) Jeg brukte ikke Gunnlaug Saga teknikken. Hadde jeg brukt den så hadde læreren aldri tatt meg og jeg hadde fått karakter 5.

 

B) Det du sier at ingen lærere vil akseptere den er feil, for du representerer ikke alle lærerne, du representerer kun deg selv og taler kun for deg selv. Min lærer er delvis konservativ, hun vil at vi skal levere inn elektronisk, så printer hun ut oppgavene så foretar hun rettingene med kulepenn, nå kunne jeg ha slått ut Ephorus fordi hun sitter ikke å redigerer på dokumentet.

 

C) De notatkortene mine var "avanserte" de er umulig for læreren å oppdage de. Jeg bryr meg ikke om at jeg publiserer ideen for en lærer på Internett.

 

1) fant frem to busskort

2) la de på papiret tegnet rundt, fikk fire rektangler på størrelse med kortet

3) skriv inn masse informasjon med små skrift på de fire papir rektanglene. Vær veldig nøye med informasjonen som du skriver på kortene.

4) bruk skillestreker mellom hvert emne, husk å innføre de i kronologisk rekkefølge etter boka

5) fest rektangel flakene på kortene med lim, rektangel nr 1 på forside på kort nr 1, rektangel nr 2 på forside på kort nr 2, rektangel nr 3 på bakside på kort nr 1, rektangel nr 4 på bakside på kort nr 2.

6) forsiden på kort nr 1, inneholder 0-25%, forsiden på kort nr 2 inneholder 25-50%, baksiden på kort nr 1 inneholder 50-75%, og baksiden på kort nr 2 inneholder 75-100% med informasjon, alt er kronologisk i forhold til prøven og boken.

7) fargekode kortene med en tynn kort tusj stripe på ca. 1 cm på høyresiden av kortet slik at du vet hvilken side det er samtidig rektangel nr. Dette fungerer som et innebygd søke system på kortet.

8) ha kortene på innsiden av penalhuset hvor penalhuset ligger på siden med åpningen rett mot brukeren.

9) folkene må spre seg i klassen når man har prøver, sørg for å sitte bakerst i et hjørne. Så sitter du litt skrått mot hele klasserommet slik at du får maksimum kontroll over klasserommet.

10) du har nå over en hel A4 ark side med informasjon stappet inn på disse 2 kortene, etter at du har gjort halve prøven så snur du kortene for å få tilgang til den andre halvdelen av prøven. Kommer læreren for nær pakk vekk penalhuset oppi sekken osv

 

D) Hvis jeg bruker mitt oversettelsesprogram så klarer ikke læreren å forstå det, jeg tar en kvalitetskontroll på oversettelses resultatet, finner jeg noe "dataspråk" så endres det til mitt språk. Jeg pleier også å sabotere for meg selv slik at jeg retter noe til feil med vilje for at det ikke skal bli for bra. Jeg bruker også en akselererende prosess, dårlig med vilje til å begynne med så blir det stadig bedre og da tror læreren at jeg "lærer".

 

E) Hvis jeg skal bruke jukseteknikker så vil jeg bare bruke mine egne teknikker som er skreddersydd for den aktuelle læreren og faget.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Beklager til trådstarter men jeg klarer ikke la være...

 

Tricell: hvis du hadde brukt like mye energi på å studere som du bruker på å prøve å lure systemet (som hittil ikke ser ut til å ha gitt de store resultatene) så hadde du antakelig fått gode karakterer.

 

Og når du en gang (Gud forby) kommer ut i arbeidslivet - har du tenkt å fortsette med juksing? (eller planlegging av juksing - hva du selv definerer som juks endrer seg tydeligvis raskere enn enn en rev som rasker over isen)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg gjør dette i nynorsk, fordi jeg kan ikke nynorsk og det er et meningsløst fag. Jeg skal flytte til utlandet med en gang jeg er ferdig utdannet og jeg vil da aldri ha behov for nynorsk. Jeg bruker/brukte notatkort teknikken mot A4 naturfag læreren. Nei all juks skal opphøre med en gang jeg er ferdig med allmenn påbygg. Hadde jeg heller brukt tiden på å arbeide med skolearbeidet så hadde jeg endt opp med dårlige karakterer.

 

Edit: Jeg fortsetter nå i offtopic fordi jeg mener at TS har fått sitt svar.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Jeg ser at du prøver å underminere mine juksemetoder, slik at du oppnår at ingen vil bruke dem fordi en lærer selv sier at de er dårlige. Først og fremst:

 

A) Jeg brukte ikke Gunnlaug Saga teknikken. Hadde jeg brukt den så hadde læreren aldri tatt meg og jeg hadde fått karakter 5.

 

Tja, bruk den da, hvis den er umulig å oppdage. Jeg vet av erfaring at denne metoden ikke er vanskelig å avsløre, men om du mener "læreren aldri tar meg" ved hjelp av denne metoden er det vel bare å kjøre på.

 

B) Det du sier at ingen lærere vil akseptere den er feil, for du representerer ikke alle lærerne, du representerer kun deg selv og taler kun for deg selv. Min lærer er delvis konservativ, hun vil at vi skal levere inn elektronisk, så printer hun ut oppgavene så foretar hun rettingene med kulepenn, nå kunne jeg ha slått ut Ephorus fordi hun sitter ikke å redigerer på dokumentet.

 

Jeg er i det minste en del av lærerstanden, og har slik sett litt større tyngde bak uttalelsene mine enn deg, all den tid mine uttalelser er basert på erfaringene jeg har gjort i skoleverket. At noen lærere velger å printe ut dokumentet for å rette for hånd, betyr ikke at de er så blinde at de ikke klarer å se at dokumentet kun inneholder bilder.

 

C) De notatkortene mine var "avanserte" de er umulig for læreren å oppdage de. Jeg bryr meg ikke om at jeg publiserer ideen for en lærer på Internett.

 

 

1) fant frem to busskort

2) la de på papiret tegnet rundt, fikk fire rektangler på størrelse med kortet

3) skriv inn masse informasjon med små skrift på de fire papir rektanglene. Vær veldig nøye med informasjonen som du skriver på kortene.

4) bruk skillestreker mellom hvert emne, husk å innføre de i kronologisk rekkefølge etter boka

5) fest rektangel flakene på kortene med lim, rektangel nr 1 på forside på kort nr 1, rektangel nr 2 på forside på kort nr 2, rektangel nr 3 på bakside på kort nr 1, rektangel nr 4 på bakside på kort nr 2.

6) forsiden på kort nr 1, inneholder 0-25%, forsiden på kort nr 2 inneholder 25-50%, baksiden på kort nr 1 inneholder 50-75%, og baksiden på kort nr 3 inneholder 75-100%, alt er kronologisk i forhold til prøven og boken.

7) fargekode kortene med en tynn kort tusj stripe på ca. 1 cm på høyresiden av kortet slik at du vet hvilken side det er samtidig rektangel nr.

8) ha kortene på innsiden av penalhuset hvor penalhuset ligger på siden med åpningen rett mot brukeren.

9) folkene må spre seg i klassen når man har prøver, sørg for å sitte bakerst i et hjørne. Så sitter du litt skrått mot hele klasserommet slik at du får maksimum kontroll over klasserommet.

10) du har nå over en hel A4 ark side med informasjon stappet inn på disse 2 kortene, etter at du har gjort halve prøven så snur du kortene for å få tilgang til den andre halvdelen av prøven. Kommer læreren for nær pakk vekk penalhuset oppi sekken osv

 

...og det er derfor elevene mine kun får lov til å ha en penn, en blyant og et viskelær på pulten når de skriver stil. (I noen tilfeller også ordbok, som vi ser gjennom i forkant.) Mange lærere feiler her, og det er kanskje derfor dette er en variant av den mest brukte juksemetoden.

 

D) Hvis jeg bruker mitt oversettelsesprogram så klarer ikke læreren å forstå det, jeg tar en kvalitetskontroll på oversettelses resultatet, finner jeg noe "dataspråk" så endres det til mitt språk. Jeg pleier også å sabotere for meg selv slik at jeg retter noe til feil med vilje for at det ikke skal bli for bra. Jeg bruker også en akselererende prosess, dårlig med vilje til å begynne med så blir det stadig bedre og da tror læreren at jeg "lærer".

 

Og med all denne jobben så lærer du deg ikke nynorsk selv? Det virker som du jammen meg bruker 3 ganger så mye tid på å jukse som en normal elev gjør på å øve "lovlig" til en prøve eller stiloppgave.

 

E) Hvis jeg skal bruke jukseteknikker så vil jeg bare bruke mine egne teknikker som er skreddersydd for den aktuelle læreren og faget.

 

Så fint da. Jeg som lærer bruker også mine egne teknikker for å avsløre juksing, teknikker som er skreddersydd for den aktuelle eleven og faget. :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Så du prøver å si at det er 100% umulig å jukse i dine timer, det tar jeg med en stor klype salt. Kanskje umulig var å ta litt i, men jeg kan gjøre det svært vanskelig for læreren å ta meg hvis jeg bruker Gunnlaug saga teknikken.

 

Det at du taler for lærerbestanden spiller ingen rolle, hos oss må læreren holde øye på 30 elever i et klasserom som er 3 ganger så stort som et vanlig klasserom, og jeg har kontroll på læreren, blir faren for stor så destrueres notatkortene.

 

Du bommet litt på den med hva elevene får ha på pulten sin hva med prøve arket, skrivepapir, og kladdepapiret? nå ble pulten plutselig litt rotete så kombinerer du det med 30 elever, og et gigantisk klasserom.

 

Jeg bruker ikke mye tid når jeg oversetter oppgaven min, jeg kopierer hele dokumentet inn på programmet, trykker oversett så oversetter den hele dokumentet automatisk med ett trykk, det vil komme ett par meldinger hvor den lurer på hva du mener i visse tilfeller men det følger alltid med alternativer så velger du det riktige alternativet. Innlegg nr 39.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Så du prøver å si at det er 100% umulig å jukse i dine timer, det tar jeg med en stor klype salt. Kanskje umulig var å ta litt i, men jeg kan gjøre det svært vanskelig for læreren å ta meg hvis jeg bruker Gunnlaug saga teknikken.

 

Nei, juks er alltid mulig, men jeg har i det minste redusert det til et minimum. Du ville ikke likt å ha meg som lærer. ;)

 

Du bommet litt på den med hva elevene får ha på pulten sin hva med prøve arket, skrivepapir, og kladdepapiret? nå ble pulten plutselig litt rotete så kombinerer du det med 30 elever, og et gigantisk klasserom.

 

1 prøveark ,som blir delt ut rett i forkant av prøven, skal ligge synlig på pulten. 1 stk skrivepapir og kladdepapir skal ligge synlig på pulten, blir delt ut rett i forkant av prøven, samt penn, blyant og viskelær. Hvor vanskelig tror du det er å se et penal (eller noe annet som ikke skal være der) i et klasserom på 30 elever? Ikke særlig vanskelig. Om det er snakk om en klasse hvor det er mistanke om mye juks skal også sekkene og mobiltelefoner legges ved kateteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...