Gå til innhold

X10-modellene får endelig Android 2.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er endelig oppdateringen lagt inn, og det ser høvelig greit ut, litt mørkere farger i UI. Men man ser fortsatt at det er en SE-telefon.

 

Sony Ericsson har jo holdt det de har lovet, oppdateringen ble sluppet i dag, og det var det de har sagt. For oss forhandlere så er det jo et pluss, slik at vi kan få sjekket om det er noen issues før kundene kommer hylende med telefonen ...

Lenke til kommentar

Eg får ikkje oppdatert X10en min til 2.1

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Tipper at det er stor pågang for å få oppdatert nå, så det er nok dessverre bare å smøre seg med tålmodighet. Faktisk så kan det være lurt å vente med å installere den, da fruen har problemer med å få installert programmer på sin nå.

 

Det vil si at programmet lastes ned fra Market og blir installert. Men er ikke å finne igjen i menyene, så at denne oppdateringen er litt halvferdig ser det kanskje ut som den kan være.

Lenke til kommentar

Eg får ikkje oppdatert X10en min til 2.1

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Tipper at det er stor pågang for å få oppdatert nå, så det er nok dessverre bare å smøre seg med tålmodighet. Faktisk så kan det være lurt å vente med å installere den, da fruen har problemer med å få installert programmer på sin nå.

 

Det vil si at programmet lastes ned fra Market og blir installert. Men er ikke å finne igjen i menyene, så at denne oppdateringen er litt halvferdig ser det kanskje ut som den kan være.

 

Hørtes ut som sony ericsson.. greier aldri og få stabile programvarer til sine mobilen.. har sverget over at jeg aldri kjøper SE igjen. :ph34r: Men hva gjør jeg.. jo kjøper x10 mini pro

Lenke til kommentar

 

2.2 er mye raskere enn 2.1, prøv å kjør f.eks Linpack på din X10 og se hva du får. Til sammenligning kan jeg fortelle at Desire og N1 (som har samme CPU som X10) med 2.2 får omtrent 35 MFLOPS. 2.1 er gårsdagens nytt, det kom tross alt med N1 for snart et år siden. Det er ikke hva jeg vil kalle en "liten stund på en ganske liten oppdatering". Som en tilleggsopplysning kan jeg fortelle at Desire fikk 2.2 for et kvart år siden, og at SE ikke hopper over 2.1 og går rett på 2.2 er egentlig bare elendig  ;)

 

Dette viser jo for all verden svakheten med Android: Elendig utnyttelse av CPU'en pga Java-klisteret på toppen.

 

Ellers er jeg enig med han forrige. Sonyericsson har laget et UX som tar rotta på alt annet Android. Det har alt, og det virker nesten perfekt, og det er enkelt og greit i bruk, det er lynraskt samtidig som det ser pent og kult ut. Mye heller SE med 2.1 enn noe annet med 2.2. Faktisk gjør SE sin UX at Android tross alt er brukanes. Vanilla Android er døllt og trist, samtidig som det er kronglete og kjipt, det er en helt annen verden med SE.

 

Folk flest (80-90%) vil foretrekke SE garantert. Men så har vi de 10-20% som er mer opptatt av nyest/raskest og er generellt mer interessert i telefon enn folk flest.

 

Herlighet så trangsynt. En typisk "jeg har X, så X er MYE bedre en Y;Z;Æ og Å!!!" SE UX er mindre fleksibelt enn ren android, som er alt annet enn kjedelig. Herregud, du kan jo customize telefonen til de grader...hvis det er kjedelig er du rett og slett bare ignorant. Ta en titt på HTC sense, det blir ikke stort flottere enn det. Tviler du har tatt i noe annet enn UX med et slikt snevert utsagn.

Lenke til kommentar

Jeg fikk problemer etter oppdateringa.. kjørte en backup før jeg oppdaterte.. men trur minnekortet mitt er defekt (hender mobilen krasjer uten grunn, og da har jeg som regel kopiert noe over på kortet.. som er noe billig dritt fra DX..) og jeg lasta ikke ned backup programmet som blei linka til under oppdatering (siden det så ut som det samme som er på mobilen fra før), oppdaterte mobilen, og gjenoppretta backup.. alle programmer jeg har lagt inn selv, er borte.. alle kontakter er borte, meldinger blei gjenoppretta, og innstillinger er borte..

 

 

Så.. godt jeg har en kopi av kontakter på google konto.. som er ganske oppdatert!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...