Gå til innhold

Historiedrevet RPG til pc eller Xbox 360


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er på leting etter et sterkt historiedrevet rpg til enten pc eller xbox 360. Med historiedrevet så tenker jeg på spill som f.eks The Witcher, som er top 1 av alle spillene jeg har spilt. Har spilt igjennom Kotor, Dragonage: Orgins, Mass effect 1 og 2 og en god del FF spill opp igjennom årene. Jeg har også prøvd meg på både Oblivion og Fallout 3, men begge spillene falt igjennom hos meg. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på hva du vil ha i grunnen. Jeg likte ikke Fallout 3, men har hatt det mye moro med Fallout: New Vegas og har ikke tenkt å slutte med det første. Det ligner mye på Fallout 3 av utseende, men jeg likte historien, karakterene, humoren osv mye bedre.

 

Two Worlds 2 burde være ute snart. Risen er laget av de samme som lagte Gothic-serien og er så vidt jeg vet ganske bra på PC. Xbox-versjonen er derimot tvilsom. Når vi snakker om Gothic er Gothic 4 ute nå, skjønt med blandete kritikker. Har ikke prøvd det selv.

 

Ellers har vi jo selvsagt JRPGs. Final Fantasy og Blue Dragon er begge vinnere, men vi har også Star Ocean og Infinite Undiscovery for eksempel.

Lenke til kommentar

Fable serien er vel også verdt å sjekke ut, koste meg skikkelig med Fable:The lost chapters (PC utgaven).

Dessverre kom Fable II bare ut på Xbox 360 så det har jeg ikke fått prøvd, men var vel ingen hindring for deg :p

Som nevnt er også Fallout : New Vegas verdt et forsøk, spesielt om det var historien du ikke likte i Fallout 3.

 

Og i mine øyne var Risen ca 43 ganger bedre en Oblivion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...