Gå til innhold

Hardwork.nos RP Minecraftserver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet serveren ikke er oppe enda, men tenkte jeg like så godt kunne legge inn en søknad så jeg er klar til når eventyret begynner.

 

Heter Sindre og er 19 år gammel(20 veldig snart) og studerer i Trondheim. Når det kommer til minecraft erfaring har jeg spilt på byggserveren deres under nicket stalki2 og en del singleplayer. Jeg har ikke noen spesiell erfaring med RP, men veldig åpen for ideen.

 

Uansett har jeg veldig lyst å joine en RP-seriver da det ser ut som den har det jeg syns byggservern mangler. Liker ideen om at alle startet likt og må jobbe seg oppover istedenfor at admins bare kan spawne hva de vil. Jeg har ikke tenkt noe spesielt på hva jeg vil bli, men har litt lyst til å bli selger, enten skaffe råstoffene selv og selge til andre eller være mellommann mellom f.eks. store gruvedrivere og byggenæringen.

 

Håper dette er greit, hvis dere vil ha mer info er det bare å spørre!

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar

Hahah, den kom ut 3 minutter etter at jeg sjekket bloggen ^^

Er det noen stillinger som trengs fylt på serveren?

 

 

Tja, uten å røpe for mye, kan jeg vel si at vi planlegger å bygge opp et lite samfunn, stein for stein. Hvilken rolle du ønsker i dette samfunnet bestemmer du stort sett helt selv, så lenge det foregår innenfor spillets rammer.

Lenke til kommentar

Ja, hvor er vi nå med RP serveren.

 

Prosjektet er i live og blir arbeidet mens jeg skrive den tråden, men hvor langt har vi virkelig kommet på prosjektet. Det er et svært godt spørsmål som flere lurer på. Skal prøve å oppdatere dere med hva som skjer med RP serveren.

 

Ja, hva skal jeg starte med. Banksystemet blir det en rework på helgen med et annet system som blir "RP" forhold til gamle. Avien har jobbet utrulig bra med selve backbone på økonomisystemet der flere blir trulig imponert over hvor avansert systemet blir. Selv skal jeg sjå over mulighet for NPC.

 

Klasser er snart ferdig med restriksjoner for klassen. Selve lås location blir ikke nødvendig med forbedring av banksystemet. Hva annet kan dere forvente? Nei det får en heldig bruker sjå i helgen der det blir en konkurranse på Hardwork.nos buildserver :thumbup:

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Jeg søker om tilgang på RP serveren når den kommer opp.

Jeg har ikke spilt noe særlig MPRPG spill, men storkoser meg med SPRPG som:

Elder Scrolls spillene

Fallout 3 og NV

Gothic 3 og Arcania (ikke veldig gode spill, men uansett...)

Mass Effect 1 og 2 (og så klart 3 når det kommer)

Dragon Age

og mye mye mer.

 

På serveren kan jeg bidra med hva det skal være. Jeg kommer til å delta aktivt, men forbeholder meg retten til å prioritere RL ting over serveren :p

Jeg vet ikke hvilken rolle jeg vil spille enda, men det regner jeg med at jeg finner ut av om en stund.

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg beit meg litt merke i nå.

 

 

Klasser

Kriger: Tilgang til alle våpen og rustninger. Kan ikke bygge eller grave (vil kunne bruke tretools i fremtiden, når Notch fikser dropbug).

Arbeider: Tilgang til å bygge og til alle verktøy. Tilgang til trevåpen og lærrustning.

En spiller kan skifte klasse, ved å dra til byens rådhus og skifte utstyr der.

 

Den nederste linja der likte jeg egentlig ikke i det heletatt. Sånn som jeg ser det, så kan jeg da stikke til rådhuset, løpe ned til en mobspawners og drepe de udyra, loote tinga der og stikke tilbake med det jeg da ville håper er masse gunpowder og bytte klasse, lage TNT, (eventuelt bytte klasse igjen om TNT er forbehold ei klasse).. OSV. Dette fører til at dem som ville være warior ikke vil tjene virtuelle penger på meg, og de tjenesten jeg i utgangspunktet trenger

 

Og dette vil jo i samme slengen si at jeg kan da tape virtuelle penger på å drive i byggbransjen og tilby tjenester ingen vil få bruk for fordi dem kan stikke til rådhuset å bytte klasse til arbeider og lage tinga selv jo!

 

Jeg er i hvertfall litt mot dette, da man ikke kan alt i virkeligheten :p

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg beit meg litt merke i nå.

 

Klasser

Kriger: Tilgang til alle våpen og rustninger. Kan ikke bygge eller grave (vil kunne bruke tretools i fremtiden, når Notch fikser dropbug).

Arbeider: Tilgang til å bygge og til alle verktøy. Tilgang til trevåpen og lærrustning.

En spiller kan skifte klasse, ved å dra til byens rådhus og skifte utstyr der.

 

Den nederste linja der likte jeg egentlig ikke i det heletatt. Sånn som jeg ser det, så kan jeg da stikke til rådhuset, løpe ned til en mobspawners og drepe de udyra, loote tinga der og stikke tilbake med det jeg da ville håper er masse gunpowder og bytte klasse, lage TNT, (eventuelt bytte klasse igjen om TNT er forbehold ei klasse).. OSV. Dette fører til at dem som ville være warior ikke vil tjene virtuelle penger på meg, og de tjenesten jeg i utgangspunktet trenger

 

Og dette vil jo i samme slengen si at jeg kan da tape virtuelle penger på å drive i byggbransjen og tilby tjenester ingen vil få bruk for fordi dem kan stikke til rådhuset å bytte klasse til arbeider og lage tinga selv jo!

 

Jeg er i hvertfall litt mot dette, da man ikke kan alt i virkeligheten :p

 

Hva med å ha maksimum 1-2 klassebytte i uken/måneden?

Lenke til kommentar

Hva med å ha maksimum 1-2 klassebytte i uken/måneden?

 

Eller at du må sende inn en søknad med begrunnelse på hvorfor du ville bytte klasse?

Som jeg skrev i det innlegget du siterte:

"Man ikke kan alt i virkeligheten" og jeg syns nesten dette burde gjenspeile seg litt på en RP relatert server.

 

Dette betyr jo bare det at jeg som velger arbeiderklassen må betale for tjenester fra en som er i en annen klasse. Og dette bidrar til at man skaper en virtuel økonomi på et bedre nivå enn om alle kan gjøre alt!

Lenke til kommentar

Eller at du må sende inn en søknad med begrunnelse på hvorfor du ville bytte klasse?

Som jeg skrev i det innlegget du siterte:

"Man ikke kan alt i virkeligheten" og jeg syns nesten dette burde gjenspeile seg litt på en RP relatert server.

 

Dette betyr jo bare det at jeg som velger arbeiderklassen må betale for tjenester fra en som er i en annen klasse. Og dette bidrar til at man skaper en virtuel økonomi på et bedre nivå enn om alle kan gjøre alt!

 

Ser poenget ditt Hansien, hadde egentlig tenkt å ha muligheten for flere karakterer på hver konto, med separate inventorier, men dette virket som for mye jobb. Mulig dette ikke er noen god erstatter, vi får prøve og se.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Blir vel vanskelig å være kriger mtp. at man må mine for å få tak i gode våpen osv. I tillegg er vel ikke mob drop osv. noe å skryte av? I tilfelle man innfører restriksjoner på å skifte klasse.

 

Jeg er litt imot definerte/"set in stone" klasser. Har dere spilt EVE Online? Verdens største? og beste? sandkassespill. Der kan man i teorien gjøre alt. Det høres jo litt dårlig ut, men hvis man har spilt spillet forstår man mer hva jeg prøver å si.

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg beit meg litt merke i nå.

 

 

Klasser

Kriger: Tilgang til alle våpen og rustninger. Kan ikke bygge eller grave (vil kunne bruke tretools i fremtiden, når Notch fikser dropbug).

Arbeider: Tilgang til å bygge og til alle verktøy. Tilgang til trevåpen og lærrustning.

En spiller kan skifte klasse, ved å dra til byens rådhus og skifte utstyr der.

 

Den nederste linja der likte jeg egentlig ikke i det heletatt. Sånn som jeg ser det, så kan jeg da stikke til rådhuset, løpe ned til en mobspawners og drepe de udyra, loote tinga der og stikke tilbake med det jeg da ville håper er masse gunpowder og bytte klasse, lage TNT, (eventuelt bytte klasse igjen om TNT er forbehold ei klasse).. OSV. Dette fører til at dem som ville være warior ikke vil tjene virtuelle penger på meg, og de tjenesten jeg i utgangspunktet trenger

Sannsynligvis vil arbeidere trenge kontinuerlig overvåking, fordi monstre kan spawne når som helst. Selvsagt går det an å jobbe seg nedover med store mengder fakler, men tabber man seg ut, så er man ferdig. Bygging og bevegelse utendørs vil uansett være risky om natten.

 

Og dette vil jo i samme slengen si at jeg kan da tape virtuelle penger på å drive i byggbransjen og tilby tjenester ingen vil få bruk for fordi dem kan stikke til rådhuset å bytte klasse til arbeider og lage tinga selv jo!

 

Bygging er en veldig stor del av spillet, tror ikke det vil være særlig populært å ta dette vekk fra spillet permanent, om man velger kriger. Uansett vil det bli nokså lett å tjene penger på å selge ting til byen.

 

Jeg er i hvertfall litt mot dette, da man ikke kan alt i virkeligheten :p

I virkeligheten kan man forresten legge fra seg sverd og rustning og ta på en ryggsekk med redskaper i stedet ;)

 

 

 

Takk for at du ga tilbakemelding og hjelper oss å bli bedre!

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Må si det er mange bra forslag.

 

Ting jeg har tenkt på til RP-serveren er:

 

ExP og Skills. Dette er noe jeg har jobbet med en stund nå, der f.eks krigeren har skills som:

 

Sword Mastery, Bash, Moving HP Recovery osv.

 

Selvsagt skal minere ha skills men forskjellige virkemiddel en kriger klassen. Har også testet litt skills for third class, der man har Safety Wall, Fire Wall, Increase Spiritual Power osv. Dette er planlagt langt fram og er ikke bestemt om det kjem eller ikke. Dette kjem trulig ikke for releasen av RP-serveren men trulig ikke for langt fram. Kanskje dette hjelp litt på hva som er planlagt. (Ligg på et notat ark framfor meg)

 

Bytte klass, blir trulig kun mulig i byen, har veldig lyst å ordne separate inventory men ikke en enkel jobb, det kjem vertfall location limit (må være innom et område for å kunne bytte klass f.eks Town Hall) og delay før du kan bytte klass igjen.

 

Har også tenkt på muligheten med vertshus der "personen" kan overnatte for betaling for full health til dømes... Det er mye planlagt, men blir ikke utvikling fra min side før etter eksamen. Mer info her

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Sannsynligvis vil arbeidere trenge kontinuerlig overvåking, fordi monstre kan spawne når som helst. Selvsagt går det an å jobbe seg nedover med store mengder fakler, men tabber man seg ut, så er man ferdig. Bygging og bevegelse utendørs vil uansett være risky om natten.

Selvfølgelig trenger vi beskyttelse natterstid om vi er ute og bygger! Men det ville jo og bli feil om jeg og feks du nå jobber sammen i hovedsak som arbeidere, men natterstid så går en av oss og bytter til en form for kriger og beskytter den andre. Vi er jo selvfølgelig ikke like produktive på byggedelen, men litt av "prinsipp" så mener jeg dette blir feil!

 

Bygging er en veldig stor del av spillet, tror ikke det vil være særlig populært å ta dette vekk fra spillet permanent, om man velger kriger. Uansett vil det bli nokså lett å tjene penger på å selge ting til byen.

Det er jo en selvfølge at en kriger skal ha mulighet til å bygge. Men jeg kommer tilbake til dette litt lenger ned i innlegget

 

I virkeligheten kan man forresten legge fra seg sverd og rustning og ta på en ryggsekk med redskaper i stedet ;)

De fleste klarer nok å dundre en spiker inn i en vegg ja.

Men det blir som å si det at jeg skal hive ei rifle på ryggen og ta første flyet ned til irak!

 

Takk for at du ga tilbakemelding og hjelper oss å bli bedre!

Bare hyggelig! Man kommer ingen vei på utviklingen vist alle skal sitte på ræva og være stille! Så noen må klage/komme med forslag!

Enda mer spennendes kommer det til å bli når RP serveren åpner og vi faktisk begynner å spille og får til et system på dette!

 

Mens jeg er i gang og skriver så river jeg til med noen flere forslag på hvordan man kanskje kan løse dette jeg grubler litt over.

 

Siden TJ nevner at det er planlagt å lage et exp/skill system så ser jeg nesten for meg noe av dette som en løsning så alle (DVS jeg?:p ) blir fornøyde!

 

Kriger

  • Bygg
    • Verktøy for dummies (Lær hvordan du skaper treverktøy som spade og øks samt hvordan du bruker dette.*)
    • Trebygg for dummies (Lær hvordan du setter opp en enkel jaktbu/skur)
    • Dører for dummies (Lær hvordan du bygger en enkel tredør for å holde de værste udyrene utenfor!)

 

Arbeider

  • Beskyttelse og selvforsvar
    • Mein litle kampf (Forklaringen på hvordan man spikker et sverd ut av en vedkubbe)
    • Husmødrenes håndbok (Hvordan du syr lærklede for å bruke som beskyttelse)

 

Mens jeg satt og skrev dette så dukket det en ide til skill/underklasse som primært en som velger krigerdelen kan ha. Og da tenker jeg på Jegeren! Noen av oss må jo skaffe kjøtt og skinn. Og jeg tror ikke en kombinasjon av øks og spade er det rette for den jobben.

 

Kriger

  • Alternativ våpenbruk
    • Jakt(Enkel beskrivelse på hvordan du kan bruke våpnene dine til å skape mat og flå et dyr for skinnet sin del)
    • Fiske(Havet har mye godt å by på! Lær hvordan du lager ei fiskestang, fisker og fileterer fisken!)

 

 

*Jeg begrenset dette til kun spade og øks grunnet at en kriger i utgangspunktet ikke trenger å bygge fult slott eller svært hus med grunnmur i mitt hodet!

 

Nå vet ikke jeg om dette kanskje alt er planlag, men siden det ikke står noe informasjon om dette på første post så skriver jeg det like så gjerne opp!

 


 

Men, mye av dette er vell gjerne ting som kan komme på plass i andre omgang regner jeg med.

 

Jeg vil tro at det er mye som skal gjøres fra serverstart av for å få til den stemningen og historien dere ønsker alle skal starte med!

 

 

Lite spørsmål på si. Har dere planer om å sette opp et forum for denne serveren?

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Spennende ideer du kommer med her Hansien. Angående krigere og bygging får vi kanskje være enige om å være uenige. Jeg mener at Minecraft uten bygging ikke fungerer.

 

 

Lite spørsmål på si. Har dere planer om å sette opp et forum for denne serveren?

 

En av grunnene til at vi ikke har et eget forum, er at diskusjon.no har fungert veldig bra for å skape publisitet. Dette får vi ikke, om alt foregår på et eget forum.

Lenke til kommentar

Spennende ideer du kommer med her Hansien. Angående krigere og bygging får vi kanskje være enige om å være uenige. Jeg mener at Minecraft uten bygging ikke fungerer.

Det får vi si oss enige i ja! Men, dette finner vi først ut når vi prøver!

 

Lite spørsmål på si. Har dere planer om å sette opp et forum for denne serveren?

 

En av grunnene til at vi ikke har et eget forum, er at diskusjon.no har fungert veldig bra for å skape publisitet. Dette får vi ikke, om alt foregår på et eget forum.

 

Det har jeg full forståelse for. Men kunne vært kjekt, i mine øyner, å hatt et lite forum hvor vi kunne delt informasjon relatert til RP serveren. Men fortsatt bruke tråden her hovedsaklig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...