Gå til innhold

Test: HP Envy 14


Anbefalte innlegg

 

JAAA. Også så flotte spill og nydelige blu-ray filmer du kan se på Makkværkene...I don't care...

 

Intelinside du kan kjøre hva du vil,eller bootcamp. Dessuten hvem bruker fysiske plater lenger? Htpc eller en server så streamer du det du vil se. Eller bare flytter filer om du trenger noe for en lang togtur eller kjip hyttetur med svigers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

2.38KG?

 

Når ble det en massiv vekt på en 14"?

 

For tung, dessuten trenger i allefall ikke jeg hverken dårlig skjerm eller I7 på laptop. Fryser jeg kan jeg skru opp varmen og alt over 1.5-1.6 er for tungt. Er jo ment å være for mobil bruk og da trenger jeg ikke ekstra vekt i form av en "diger" skjerm med elendig oppløsning, for å ikke snakke om ekstra batteri for det blir jo must her.

Dessuten så var det kraftig prispåslag for for å få real skjerm og HP har faktisk andre modeller som er vesentlig billigere med helt ok spec.

Nei jeg måtte nok gitt terningkast 2 om det var jeg som skulle gitt karakter. Og jeg ville gitt begge poengene for designet.

Så du leter etter en netbook og så klager du på tester av laptoper.

 

Jeg klarer ikke å dy meg: Hvor dum er du?

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Nå syntes jeg vi sporer litt ut her .. Enkelte må klare å finne seg i at MacBook faktisk er ganske så gode og fine maskiner, om du så foretrekkere dem selv eller ikke. Ting som "makkværkene" blir litt for dumt syntes jeg.

Samtidig så må mrs.robinson også innse at det finnes de av oss som ikke er ute etter de mest portable maskinene heller, så HP Envy kan være en veldig fin og aktuell PC for mange til tross for at den tydeligvis ikke faller innunder din kategori av bærbar-PC.

Lenke til kommentar

Fint at dere ser på Envy, men jeg synes dere burde ta en titt på envy 14-1090, ettersom det er denne maskinen som virkelig fortjener å misunnes. Skjermen på denne maskinen er fantastisk. Den har også et batteri som gir maskinen langt bedre levetid bærbart. Prisen er ikke fryktelig langt unna denne heller, på rundt 13000, så jeg syntes den er verdt en test :)

 

Jeg hadde en envy 14-1085 i noen uker nylig med en 160GB X25. fantastisk gøy hvor rask den var! SSD ankom samtidig som maskinen, så jeg klonet den likesågodt over på SSD'en selv, og rakk ikke å prøve den uten. Jeg har sendt maskinen tilbake, men kun fordi jeg er bortskjemt med skjermoppløsning og gjerne vil ha den bedre skjermen. Blir en 1090 på meg straks pengene tikker tilbake.

 

Forøvrig, det koster ikke mye å bytte ut DVD-spilleren med den medfølgende harddisken, slik at man kan slippe unna med en 80GB SSD som systemdisk, og likevel få akseptabel lagringsplass. Se

http://forum.notebookreview.com/hp-envy-hdx/499592-envy-14-uk-thread-55.html#post6695204

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

JAAA. Også så flotte spill og nydelige blu-ray filmer du kan se på Makkværkene...I don't care...

 

Intelinside du kan kjøre hva du vil,eller bootcamp. Dessuten hvem bruker fysiske plater lenger? Htpc eller en server så streamer du det du vil se. Eller bare flytter filer om du trenger noe for en lang togtur eller kjip hyttetur med svigers.

Uannsett om du har plater eller imager av en blu-ray film, så kan du ikke se den direkte på en OSX maskin.

Og til de som kjøper Mac og installerer windows på, har jeg bare dette å si. Duster.

Lenke til kommentar
Og til de som kjøper Mac og installerer windows på, har jeg bare dette å si. Duster.

 

Er da ikke noe galt med det? Jeg vurderte nesten å kjøpe en MacBook Pro 13 og installere Windows på den. Det er ikke mange som slår den på byggekvalitet, skjermen er god (om enn med noe lav oppløsning), og det er en veldig portabel maskin. Men det hadde vært litt upraktisk med mac-tastatur, og spillytelsen er jo ikke den beste. Da Envy 14 dukka opp, synes jeg det var et mye bedre alternativ i forhold til mine behov, spesielt ettersom jeg fikk en veldig god pris på modellen med godskjerm og ekstra batteri.

Lenke til kommentar

 

2.38KG?

 

Når ble det en massiv vekt på en 14"?

 

For tung, dessuten trenger i allefall ikke jeg hverken dårlig skjerm eller I7 på laptop. Fryser jeg kan jeg skru opp varmen og alt over 1.5-1.6 er for tungt. Er jo ment å være for mobil bruk og da trenger jeg ikke ekstra vekt i form av en "diger" skjerm med elendig oppløsning, for å ikke snakke om ekstra batteri for det blir jo must her.

Dessuten så var det kraftig prispåslag for for å få real skjerm og HP har faktisk andre modeller som er vesentlig billigere med helt ok spec.

Nei jeg måtte nok gitt terningkast 2 om det var jeg som skulle gitt karakter. Og jeg ville gitt begge poengene for designet.

Så du leter etter en netbook og så klager du på tester av laptoper.

 

Jeg klarer ikke å dy meg: Hvor dum er du?

 

 

Ehh flimzes du har hørt om ultra portable??? Du får den hw du er mann å betale for der skjønner du. Så hvor dum er egentlig du?

Lenke til kommentar

 

Uannsett om du har plater eller imager av en blu-ray film, så kan du ikke se den direkte på en OSX maskin.

Og til de som kjøper Mac og installerer windows på, har jeg bare dette å si. Duster.

 

Veldig gjennomtenkt dette her ja. Det er tusenvis av mennesker som bruker bootcamp eller kjører annet enn OSX på Mac. Alle disse er da duster fordi du er så trangsynt at du ikke fatter at andre kan ha andre behov enn deg? Eller kanskje noen har kjøpt Mac kun for design og stil og ikke liker OSX. Selv OSX-fanboys kan ha behov for andre OS i spesielle situasjoner eller spesielle sw en ikke finner like enkelt til OSX. Du fremstår både som uvitende, lite reflektert og generelt usympatisk når du poster slike innlegg.

Lenke til kommentar

 

2.38KG?

 

Når ble det en massiv vekt på en 14"?

 

For tung, dessuten trenger i allefall ikke jeg hverken dårlig skjerm eller I7 på laptop. Fryser jeg kan jeg skru opp varmen og alt over 1.5-1.6 er for tungt. Er jo ment å være for mobil bruk og da trenger jeg ikke ekstra vekt i form av en "diger" skjerm med elendig oppløsning, for å ikke snakke om ekstra batteri for det blir jo must her.

Dessuten så var det kraftig prispåslag for for å få real skjerm og HP har faktisk andre modeller som er vesentlig billigere med helt ok spec.

Nei jeg måtte nok gitt terningkast 2 om det var jeg som skulle gitt karakter. Og jeg ville gitt begge poengene for designet.

Så du leter etter en netbook og så klager du på tester av laptoper.

 

Jeg klarer ikke å dy meg: Hvor dum er du?

 

 

Ehh flimzes du har hørt om ultra portable??? Du får den hw du er mann å betale for der skjønner du. Så hvor dum er egentlig du?

Jeg har tre forskjellige ultraportable liggende, så ja, jeg vet hva det er, men hva i alle dager har det med en test av en 14" å gjøre?

 

Dette er en test av en 14" pc, de som vurdererer den vil sikkert ha en pc som er større enn en ultraportabel, jeg ser jo tydelig at du ikke skjønner at noen kan ha andre behov enn deg, men hvorfor kommentere negativt om en pc som ikke er inriktet på deg uansett?

 

Pleier du å å gå på biltester av land rover og klage på at de er for store for deg? Eller at rav4 har for få seter?

 

Retarded...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Uannsett om du har plater eller imager av en blu-ray film, så kan du ikke se den direkte på en OSX maskin.

Og til de som kjøper Mac og installerer windows på, har jeg bare dette å si. Duster.

 

Veldig gjennomtenkt dette her ja. Det er tusenvis av mennesker som bruker bootcamp eller kjører annet enn OSX på Mac. Alle disse er da duster fordi du er så trangsynt at du ikke fatter at andre kan ha andre behov enn deg? Eller kanskje noen har kjøpt Mac kun for design og stil og ikke liker OSX. Selv OSX-fanboys kan ha behov for andre OS i spesielle situasjoner eller spesielle sw en ikke finner like enkelt til OSX. Du fremstår både som uvitende, lite reflektert og generelt usympatisk når du poster slike innlegg.

Vel. Til mine brukere av MAC som krever et windowsprogram, så løser jeg det via Citrix eller streaming application. Noen få må gjennom RDP. Vil for all tid hevde at folk som kjøper datamaskin utfra utseende aldri må få noe som helst ansvar for innkjøp. Det er kun to krav til en maskin. Det er innmat og innmat. Om den er rød, gul, sort eller hvit er totalt likegyldig.

Lenke til kommentar

Det har kommet påstander på forumet om at denne maskinen er låst til IDE modus i BIOS og ikke støtter AHCI. Kan vi få en bekreftelse eller avkreftelse? Dette senker verdien betydelig om man har planer om å putte en SSD i den.

Så vidt jeg kan forstå støtter Envy'en min AHCI. NCQ er i hvertfall aktivert på den medfølgende SATA-disken. Intel Rapid forteller meg dette. Tror ikke det skulle funket hvis ikke AHCI var støttet...

 

Edit: Har forresten planer om SSD i den etterhvert, men det blir ikke før 3. gen X-25M kommer :)

Endret av AYHJA-eier
Lenke til kommentar

Som mange sier.. Touchpaden er av den værste typen som finnes.. Det er i seg selv grunn nok til å ikke kjøpe denne.. Det er akkurat av samme type som Probook 4720s og flere andre modeller har.. De er totalt ubrukelig hvis man er vant til å bruke touchpaden mye på farta.. Også hvis man f.eks. ønsker å kjøre linux ala ubuntu 10.10 kan man bare glemme muligheten til å bruke venstre musetast på touchpaden, det funker ikke.. Jeg kan ikke få presisert nok hvor elendig den er.. Samtlige som fikk laptop's med denne typen touchpad klagde og måtte til slutt ta i bruk eksterne mus stort sett hele tiden. Virker som de har prøvd å etterligne mac, men har feila totalt..

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

Som mange sier.. Touchpaden er av den værste typen som finnes.. Det er i seg selv grunn nok til å ikke kjøpe denne.. Det er akkurat av samme type som Probook 4720s og flere andre modeller har.. De er totalt ubrukelig hvis man er vant til å bruke touchpaden mye på farta.. Også hvis man f.eks. ønsker å kjøre linux ala ubuntu 10.10 kan man bare glemme muligheten til å bruke venstre musetast på touchpaden, det funker ikke.. Jeg kan ikke få presisert nok hvor elendig den er.. Samtlige som fikk laptop's med denne typen touchpad klagde og måtte til slutt ta i bruk eksterne mus stort sett hele tiden. Virker som de har prøvd å etterligne mac, men har feila totalt..

Eller at folk ikke klarer å venne seg til noe annet. Har selv HP DV6 og har ikke noe problemer med touchpadden. Fungerer utmerket med tapping og skal jeg bruke museknappene så er det bare å trykke på de så fungerer de. Ja det er noe uvandt at touchpaden også er der knappene er, men det har jeg blitt vandt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...