Programvare Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Hei Jeg befinner meg i Sverige hos noen bekjente, og önsker å sette opp trådlöst nett her. Pr dags dato er det kun en PC med XP her, koblet med kabel på en D-link DSL-300T. som kun har ett LAN-uttak. I tillegg har jeg et rutermodem Zyxel Prestige 660HWT til bruk. Prövde å koble rutermodemet etter D-linken, men det gikk ikke fordi D-link ikke står i Bridge-mode. (Hvis dette er rett måte å gjöre det på? Det går heller ikke an å nå D-link sin konfigurasjon, da jeg ikke har noen gitt gateway(ingenting dukker opp i ipconfig), og selv ikke etter å ha resatt hele boksen. Jeg prövde å koble kabelen fra PC-en rett opp til rutermodemet og logge inn PPPoE-informasjonen fra ISP-en, men det gir inget internett, hverken med kabel eller trådlöst. Dette er koblet i telefonlinjen, og operatören heter Glocalnet. Noen som har noen anelse om hvordan jeg kan få konfigurert D-linken til bromodus, for å la ruteren koble seg rett på linjen, eller om det finnes noen annen måte å löse dette på? All hjelp mottas med takk og pris!
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 Når du kobler PC rett i modem, hvilken ipadresse får du da? Mottar du en 192.168.x.x eller 10.0.0.x så er det et routermodem. Da kan du trolig bruke switch på 660 routermodem. Dette gjør du ved å logge inn på 660 og slå av DHCP som du finner i LAN-innstillingene. Koble så nettverkskabel fra 300T til en av lanportene på 660.
Programvare Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Jeg får fölgende: Ethernet-kort; 169.254.74.252 og blankt på S gateway PPP-kort spray bredband; 81.227.85.157 og samme adresse på SG Ingen av de gir meg noen ting om jeg skriver de i browser. Og på PC-en må jeg "logge" på med ISP-infoen i et spesielt program fra ISP-en. Endret 23. oktober 2010 av brain
PerB Skrevet 24. oktober 2010 Skrevet 24. oktober 2010 Du kan ikke koble 2 modem etter hverandre. Du oppgir at du bruker et modem + et routermodem. Det du derimot kan benytte er modem (evt. routermodem) etterfulgt av router. IP-adressen 169.254.74.252 er en dummyadresse som settes når PCen ikke får tildelt IP-adresse fra DHCP-tjeneren (modem eller router).
Programvare Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Skrevet 24. oktober 2010 Vel, jeg prøvde å koble PC rett i routermodem og la det ta seg av PPPoE-innloggingen, men det fungerte ikke. Står bare at Ethernet og WLAN-fungerer men at jeg ikke har noe internett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå