Gå til innhold

Din første linux-installasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Jeg satt og bladde gjennom en eske med CDer nå nettop, og gjett hva som dukket opp?

Nesten på bunnen av esken fant jeg min første CD med IcePack Linux 1.0 på *mimre* :)

Så, jeg lurer på hvilken distro dere testet først :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt tilgjengelig noen distroer opp gjennom tidene, men har enda ikke kommet så langt at jeg har installert noen enda. Har en (ubegrunnet ?) frykt for all konfigurering som må til, samt mangel på hardwarekompatibilitet. Men alt dette har gjerne kommet seg etterhvert ?

Skrevet
Har hatt tilgjengelig noen distroer opp gjennom tidene, men har enda ikke kommet så langt at jeg har installert noen enda. Har en (ubegrunnet ?) frykt for all konfigurering som må til, samt mangel på hardwarekompatibilitet. Men alt dette har gjerne kommet seg etterhvert ?

Ubegrunnet? Ja!

Alle de nyeste nybegynnerdistroene som SuSE 8.2 og Mandrake 9.1 er så og si komplette "out-of-box" distroer :yes:

SuSE installasjonsguide...

MarcelSB

Skrevet

Tror jeg begynte med rh 5,6 eller hva det var (husker ikke) Etter en lang reportasje i PC World sitt blad, så kjøpte jeg faktisk en kopi til 350,-. Tok nesten 1uke å installere da :roll: . Var jo sinnsykt annerledes enn gode gamle windows for å si det slik...beregning av ant. kluster iforhold til disk str etc etc...hehe, jobben.

Skrevet

forsøkte en suse 7.X fra en cd en gang i fjord (eller var det

året før?). det fungerte slik at jeg måtte installere noe greier på 50(?)mb

og så kjørte resten fra cd'en. ble ikke så veldig hektet da ikke lyden eller

d3d'en funket. uansett, har hentet ned hele suse 8.2 nå. det ligger og

godgjør seg til jeg får meg en maskin til. orker ikke dual boot:)

Skrevet
RedHat 6.2 her :woot:

Skammer meg i ettertid :lol:

Hehe, du kan umulig skamme deg så mye som meg!

Hvis du ser bort ifra en eldgammel debian-versjon som jeg aldri kom ordentlig igang med, så var den første distroen jeg fikk satt opp skikkelig med X, internett osv:

Caldera OpenLinux (gammel versjon, husker ikke nummer)

Caldera er jo nå kjent som SCO (Seriously Corrupt Organization) - fanden sjøl :evil::evil::evil:

Stakkarne har prøvd å fjerne alt som minner om Linux på hjemmesida si men webserveren kjører fortsatt Apache på Linux. UnixWare/OpenServer er vel for rævva :lol:

Skrevet

RedHat 5.2 :D

Hadde så vidt hørt ordet Linux, også kjøpte jeg en utgave av det engelske databladet PC Plus, og der fulgte det med! Installerte med en gang. Når jeg var ferdig satt jeg å stirra på login prompten og tenkte: wtf, må man logge inn? :lol:

Skrevet

Min aller første distro var nok Red Hat 5.1. Fjerna det ganske kjapt, for noke piss. La inn 6.2 når det kom. Fjerna den endå raskare. Etter det prøvde eg Slackware (trur det var 8.0). Heile tida med en eller anna utgave av windows. Men no har det heile enda godt. Køyrer idag KUN slackware 9.0 og har ikkje eit einaste ms program instalert på noko maskin! Eit mykje betre alternativ enn windows. Fantastik tråd det her. Fekk meg til å mimre, sjøl om red hat ikkje er mitt beste minne.

Skrevet

RedHat 6.0 Server... har tilogmed bibelen liggende hjemme :D

Den er god og gammel og har lært meg alt jeg trengte å lære da jeg var 16 år...

Skrevet

En eller annen Slackware, men jeg kan ikke huske versjonen.

Det første versjonnummeret jeg husker.... det husker jeg heller ikke... husker bare det var den Debian'en før Potato (2.2).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...