Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Driver til gammel industri PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en gammel industri PC av typen Advantech MBPC-300-9579F, men finner ingen drivere til lydkorte. Har googlet men finner ingenting, bare en haug av gammle manualer. Er PC'en for gammel? eller er det noen som kan hjelpe?

 

Ser ut som nummeret du oppgir er kun en peker til Kabinettet ditt levert med PSU.

 

Kan du ikke finne frem Vendor/ DEV id ?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde den driveren før en gang men gjor det en gang til for sikkerhets skyld. hvor kan man finne vendor eller id merke? Åpnet opp PC'en og tok noen bilder, alti greit å se hva man snakker om ;) .

 

Bilde utpå

med lokke/dekksel av

lydkortet osv

http://img836.imageshack.us/i/imag0012ks.jpg/

 

prøvt og søke på d son står på lydkorte men finner bare drivere til eldre windows opprativsystem. jeg trenger en driver til XP

Lenke til kommentar

Last ned HWiNFO32. Der får du listet opp alle enhetene i maskinen, selv om du mangler driver(e). Hvis du ikke finner enheten(e) du leter etter, se under Bus -> PCI Bus #x (#0 hos meg).

 

I enhetsbehandlig kan du gå inn på komponentete du manlger drivere til og se på vendor device id..

 

Det står under maskinvare informasjon.

 

Der får du opp en kode, gå inn på Pci vendor and device database og se om du finner noe der. Da kan det bli lettere å søke. Sånne type pc-er du har der er jo type noe som har kjørt en embedded install av windows, eller noe unix basert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det var den første driveren jeg prøvde (Realtek driver for ALC202) som var rett. Måtte bare resette BIOS'en pga noen som hade vært borti PC'en før hadde tullet med instilingene ;)

 

 

Men takk for svar, har fått noen bra tips videre vis jeg skal finne en driver som er vanskelig og lokalisere :thumbup:

Endret av MKi7
Lenke til kommentar

Fikk opp denne koden: PCI\VEN_5333&DEV_8D01&SUBSYS_70000000&REV_02\4&3680e6b&0&0008

 

Søkte på http://www.s3graphics.com/ men fant ikke en passende driver.

 

 

http://www.s3graphics.com/en/drivers/legacy_software_archive.aspx

 

Står midt på siden.

 

Det er forresten ikke en lydkort driver, det er et skjermkort.

 

Hvis du ikke får lyd kan det være verdt å sjekke vendor og id på lydkortet og finne en ny driver til den.

Endret av drbuggs
Lenke til kommentar

Hei. Hva skal du bruke PC`en til? Hvis det ikke er noe kjempe oppgaver som spill eller videoredigering eller gennerelle tunge oppgaver, så kan du jo prøve deg på en Linux Distro.

Det meste av drivere er installert med kjernen der fra før av når du installerer Distroen.

Så jeg skulle tro at mulighetene skulle være lagt til rette for at ting skulle gå bra der.

Hvis du velger en nybegynner Linux Distro slik som Ubuntu, Mint og Fedora, så blir en Desktop installert sammen med installasjonen og da bruker den en VESA driver som er standard, slik at du normalt skal få opp en desktop uannsett hvilket skjermkort du har.

 

 

Lykke til.

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...