Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hovent tannkjøtt ( Får ikke sove )


Lennz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tannkjøttet bak en av jekslene mine har vært hovent i ca 2 dager nå, gikk bra den 1 dagen, da merket jeg ikke så mye til det. Men den 2 dagen fikk jeg ikke sove om natten pga smerter som pokker!

 

Har nå tatt 2 stk paracet for å se om det hjelper...

 

Noen tips om hva som hjelper mot hovent tannkjøtt? Kan også nevne at det er veldig ømt...

 

 

Lennz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har fått tannkjøttbetennelse. Det du kan prøve er og puss tenner godt, og skylle med Corsodyl munnskyllevæske. Ifølge tannlegen min var det viktig og ikke drikke eller spise på to timer etterpå. Jeg gjorde dette 3 ganger daglig når jeg hadde problmer med tannkjøttet mitt. Håper det hjelper :) God bedring.

 

La til en link så du kan se hvordan Corsodyl flasken ser ut :) om du bestemmer deg for og følge mitt råd.

 

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-152025.aspx

Lenke til kommentar

Sikker på at visdomsjekslene ikke har begynt å bevege på seg? Konen min hadde nøyaktig samme.

 

Hjalp litt med vademecum (ville brukt corsodyl, men hun er allergisk), men hun hadde tilfeldigvis en tannlegetime 3 dager senere. Hun holdt ut til det og tannlegen fikset det. Han skar da bort de hovne, ømme områdene over tennene som var på vei opp..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...