Gå til innhold

Hos Apple koster det 780 kroner for 10 skruer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple kjører drøye priser på deler og enkeltkomponenter. Husker selv da jeg skulle utvide RAM-en i min bærbare PC fra 2 til 4GB. For eventuelt å få ny RAM på dagen, henvendte jeg meg hos Eplehuset som tok i overkant av 1000 kroner for en 1GB-brikke. Samtidig lå prisen i diverse nettbutikker ned i 180 kroner.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Når man først går til det skrittet å kjøpe et Appleprodukt så godtar man å betale ekstrem overpris for et produkt slik at man kan fylle opp lommeboken til Steve Jobs. Etterpå så må man betale akkurat det Steve Jobs forlanger for tjenester og tilbehør, og man kan ikke gjøre mer med sitt produkt en det Steve Jobs har definert at du kan gjøre. Kan man ikke leve med det så burde man ikke kjøpe et Appleprodukt.

 

Dette er satt på spissen, men faktisk skremmende nære sannheten.

Ikke i nærheten engang, innlegget ditt er bare skremmende dumt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når man først går til det skrittet å kjøpe et Appleprodukt så godtar man å betale ekstrem overpris for et produkt slik at man kan fylle opp lommeboken til Steve Jobs. Etterpå så må man betale akkurat det Steve Jobs forlanger for tjenester og tilbehør, og man kan ikke gjøre mer med sitt produkt en det Steve Jobs har definert at du kan gjøre. Kan man ikke leve med det så burde man ikke kjøpe et Appleprodukt.

 

Dette er satt på spissen, men faktisk skremmende nære sannheten.

Ikke i nærheten engang, innlegget ditt er bare skremmende dumt...

 

Istedenfor å beskylde om dumskap så kan du vel klare å si hvorfor dette ikke er i nærheten. Å bare slenge ut korte kommentarer som dette faller på sin egen urimelighet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Når man først går til det skrittet å kjøpe et Appleprodukt så godtar man å betale ekstrem overpris for et produkt slik at man kan fylle opp lommeboken til Steve Jobs. Etterpå så må man betale akkurat det Steve Jobs forlanger for tjenester og tilbehør, og man kan ikke gjøre mer med sitt produkt en det Steve Jobs har definert at du kan gjøre. Kan man ikke leve med det så burde man ikke kjøpe et Appleprodukt.

 

Dette er satt på spissen, men faktisk skremmende nære sannheten.

Ikke i nærheten engang, innlegget ditt er bare skremmende dumt...

 

Istedenfor å beskylde om dumskap så kan du vel klare å si hvorfor dette ikke er i nærheten. Å bare slenge ut korte kommentarer som dette faller på sin egen urimelighet.

Burde være åpenbart for de fleste, men for deg som må ha det med teskje, her er et kort eksempel bare for å illustrere hvorfor du driter deg ut:

 

Jeg skriver dette på en bærbar Mac, altså har jeg gått til det skrittet å kjøpe et Appleprodukt.

- Den var ikke ekstremt overpriset, den var faktisk ikke overpriset i det hele tatt sammenlignet med de ganske få alternativene som finnes med lignende byggekvalitet, materialbruk, ytelse, vekt/størrelse, batteribrukstid, osv.

- Jeg trenger ikke betale en krone til Apple eller Steve Jobs for det jeg eventuelt trenger av tjenester og tilbehør. Eksempler på dette er at f.eks harddisk og minne kan utvides med tredjepartsprodukt kjøpt fra et antall vanlige norske nettbutikker. Programvare kan på samme måte kjøpes fra uavhengige nettbutikker eller direkte fra uavhengige softwareutviklere. Samme med musikk, film, e-bøker, osv. Alt av eksternt tilbehør benytter standard porter/trådløsprotokoller, og kan kjøpes fra andre enn Apple.

- Jeg kan gjøre nøyaktig hva jeg vil med dette produktet, inkludert å installere Linux eller Windows og aldri mer å bruke OS X (hvis jeg mot formodning skulle miste vettet).

 

Ergo tar du feil på samtlige punkt. Q.E.D.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@larsingedude: Hva var egentlig poenget ditt? Å syte over at spesialskruer fra Apple er dyrt siden både Apple og Eplehuset må bruke tid på å ekspedere et sett skruer som ikke er vanlig salgsvare? Eller var poenget å finne billigere skruer? I så fall kunne du nevnt at det dreier seg om de 10 skruene som fester bunndekselet til maskinen.

 

Så vidt jeg kan se så trenger du 3 slike lange og 7 slike korte skruer, og det er ikke akkurat standardvare. Faktisk så er det jeg har funnet av slike skruer resirkulerte, dvs. hentet fra demonterte maskiner av samme type.

Lenke til kommentar

Som igjen fører til at de kan dra inn store summer på varer som de egentlig burde solgt langt billigere. Et skikkelig smart påfunn rent økonomisk, men forferdelig kundefiendtlig. Men man må vel tåle diverse når man bare plukker epler.

Dette er ikke en "vare", det er maskindeler som i utgangspunktet aldri trenger å skiftes, og som det derfor er ekstremt sjeldent at sluttbruker etterspør. Den ene personen i Norges land som har klart å rote bort disse spesielle skruene (godt gjort!) har tilfeldigvis beklaget seg her, men det blir bare tullete å tro at Apple tjener store penger på slikt. Det er helt logisk at Apple har en minstepris på bestilling av deler, da det er et minimum av tid som går med til ekspedering av en deleordre uansett om delen koster en tier eller tusen kroner. Tid koster som kjent penger, og her er det altså to ledd som skal ha dekket sine kostnader. Her vet vi jo heller ikke hvor stor del Eplehuset selv tar seg betalt av disse 780 kronene, men en del er det ganske sikkert.

Lenke til kommentar

Apple kunne sendt ut slike skruer gratis

Jeg har fått tilsendt skruer, hotswap skuffer,kabler etc gratis fra f.eks dell,hp,lenovo,qnap,synology,acer,thecus sålenge innenfor garanti eller nettop utgått.

Virker ganske standard for resten av markedet, jeg har aldri opplevd måtte betale for sånt.

 

Måtte ha komplett tilbehør sett til en synology hvor alt ble kastet med et uhell under opprydding.

Fikk da nye hot-swap skuffer,alle skruer,manualer,cdr sendt ems express gratis.

Lurer på hva apple hadde tatt for det o.O

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...