Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ja men d e d jo fler somm skriv sånn foreks jmmk hun skriver du finner ikke punktum ser vi e d så vanskeli å læssa d nårr d itj e komma da d syns no itj æ entn får dæmm kjøp sæ brilla eller så får dæmm  drit i  å mas omm d da d ekke nå regla såmm sei att manj må bruk komma punktum osv???
Skrevet
den ble jo ganske bra den da men når du køpte den fikk du med en sån extra klistre mære som du kune sette over X-Box mærket i mitten eller kjøpte du det løst?
Skrevet
ja men d e d jo fler somm skriv sånn foreks jmmk hun skriver du finner ikke punktum ser vi e d så vanskeli å læssa d nårr d itj e komma da d syns no itj æ entn får dæmm kjøp sæ brilla eller så får dæmm  drit i  å mas omm d da d ekke nå regla såmm sei att manj må bruk komma punktum osv???

Slike mennesker har for min del ikke livets rett.

Gjest Slettet+891234
Skrevet

Jeg hater Aftenpostens "Si ;D". Hadde jeg orket hadde jeg sendt en mail og klaget.

Skrevet

Hvorfor er det sånn at 90% av norges befolkning har fått det for seg at ordet "loser", altså det engelske ordet for taper, skal skriver med to o-er? Det irriterer meg noe grenseløst!

Skrevet
Hvorfor er det sånn at 90% av norges befolkning har fått det for seg at ordet "loser", altså det engelske ordet for taper, skal skriver med to o-er? Det irriterer meg noe grenseløst!

Oi, høres riktigere ut med to O-er, får vel lære lære meg det, selv om jeg sjeldent bruker ordet.

Hva er forresten "norges"?

Aldri hørt noen si det i Norge.

Og til slutt: Ingenting å skamme seg over, siden jeg også har problemer med å lære meg forskjellen på R og S.

Skrevet
ok, så vis jeg trykker på edit her, så endrer jeg det forrige innleget?  ;)

ja, da slipper du og poste et nytt inlegg :p

EDIT: som nå, nå endret jeg inlett til inlegg, fordi jeg skrev feil :p

Skrevet (endret)

Det der er bare tragisk:

Quote 1: "innleget".

Quote 2: "inlegg". :dribble:

Og verst av alt: V I S ! ! !

HVORFOR? HVORFOR?

Absolutt ALLE skal skrive "vis", fatter det ikke.

Snakk om å være vise ...

EDIT: Omformulerte meg på siste linja, litt feil kanskje. :blush:

Endret av DevN
Skrevet

I tillegg er det fascinerende med alle versjonene av ordet "business".

Buisness

Bisness

Busniess

Greit nok, grunnen er jo at uttalelsen er ikke helt i dus med hvordan ordet skrives (i likhet med "lose" og "loser").

Skrevet

Har påpekt det før i tråden. Er enig i at det er forferdelig irriterende.

@Holger: For å ikke snakke om "bisniss". :!:

Skrevet

Bare må få ut litt frustrasjon:

Razer! ! RAZER! SIER JEG! Aldri i verden om det heter Razor. Det er engelsk for barberhøvel! Kan man faen ikke få det inn i hodet sitt? Om det er noen her som henger på "Annet om Hardware", så husk dette:

RAZER FOR FUCKS SAK! RAZER! Ikke Razor!

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...