Gå til innhold

Fine farger på dette bildet -hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

ALT kan bli bedre i photoshop.

Det er sant. Svært få fotografer som ikke gjør NOE med bildene..

 

Men du må være god, for å klare det. Hvilket jeg ikke er...

 

Men er du skikkelig god, så blir alt bedre. Se på Atle J. Goutbeek. Han er ikke så værst, akkurat..

 

Det er også mye lettere å gjøre ting dårligere i PS, noe de fleste gjør..

Bare se på alle raringene som driver med "HDR", HDR my ass! 97% av alle HDR bildene burde heller være i kategorien abstrakt kunst.. :)

 

Det skal ikke mye til for å få bildene så mye bedre, to billige vivitarblitser med softboks på ebay radiotriggere gjør underverker.

Lenke til kommentar

Siden du ikke viser til orginal bildet så er det umulig å si hva som nøyaktig er gjort, men skulle jeg redigert tilsvarende i Nik Capture NX2 som jeg benytter, så hadde jeg gjort følgende:

 

1. Fjernet støv, flekker eller andre ting som ikke bør være med

2. Markert de områdene som burde softes og ordnet den biten

4. Kanskje markert deler av øye partiet og brukt enten sharpening eller level/curves for å få de litt mer skarpe/intense.

3. Kjørt sepia filter eller lagt på en farge over hele bildet og justert til jeg får fram den fargetonen som sluttresultatet har.

4. Kjørt en pensel negativt på øynene som reduserer sepia effekten, hatten og leppene har litt mer farger enn resten av bildet, sepia filter på hele bildet ville fjernet fargene på det også.

 

La med ett bilde tatt på tirsdagen, og tar gjerne imot hva folk tror jeg har gjort med dette bildet og hvor lang tid det tok i forhold til orginalen...

post-46959-1287084891,9399_thumb.jpg

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...