Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Naboen går inn i stua mi


freshcream

Anbefalte innlegg

Er student og liker å ha vorspiel på lørdagskvelden. Disse varer som regel til ca 12. Så bærer det ut.

Har fått en ny nabo.. Denne naboen er ikke så glad i min festing. Ved flere annledninger har naboen bare kommet inn i stua for å be oss være stille.

 

Hva er mine rettigheter?

 

 

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pluss strengt forbudt. Du kan anmelde han for dette.

Da regner jeg med at han ringer til politiet i fremtiden og rapporterer denne festingen.

 

Godt tips vil være å ha en prat med naboen ang. dette, og helle be han ringe deg om han blir forstyrret. Politiet bør overhodet ikke blandes inn i slike saker, du kommer ikke til å bli godt likt av nabolaget om du anmelder for dette.

Lenke til kommentar

Ingen vits å dra inn utenforstående (politiet). Snakk med fyren og si du ikke liker det, evt om dere kan bli enige om en litt roligere festeform som begge er fornøyd med. Drar dere inn noen andre blir det bare kvalm og evige hevnaksjoner som er like voksent som barneskolen. "Han ringte politiet fordi jeg kom inn i leiligheta, da skal JEG ringe politiet med en gang jeg hører et PIP derfra" og så videre og så videre.

 

Til slutt er dere blitt en sånn latterlig sak på politikontoret. "Ånei, er det de tullingene igjen som vil sløse med ressursene våre til nabokjeklingen sin igjen. Legg det i "ut boksen" hahaha"

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pluss strengt forbudt. Du kan anmelde han for dette.

 

Jasså. Hvilken straffebestemmelse sikter du til?

 

Trådstarter: Det er freidig å gå inn i naboens stue for å påpeke festbråk, og du kan saktens nekte det; men velg nå heller en praktisk tilnærming til problemet... Dette handler ikke om juss.

Lenke til kommentar

Er student og liker å ha vorspiel på lørdagskvelden. Disse varer som regel til ca 12. Så bærer det ut.

Har fått en ny nabo.. Denne naboen er ikke så glad i min festing. Ved flere annledninger har naboen bare kommet inn i stua for å be oss være stille.

 

Han har sikkert stått på utsiden og ringt på uten at dere har hørt det, slik dere bråker. Ikke mye annet å gjøre enn å gå inn for å si fra. Alternativet er å ta sikringene, det funker det også. Jeg har benyttet meg av begge metodene flere ganger med stort hell.

 

Hva er mine rettigheter?

Ville heller vært litt mer ydmyk og spurt meg selv om hva som var naboens rettigheter i dette tilfellet.

 

G :)

Endret av Gaidaros
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vel helst selgers feil, men det er uansett ikke så enkelt som du skal ha det til. Mener du man kan vinne hevd på å ture frem med festing?

 

Slik er det nok ikke. Og desuten kan naboen for det første påberope seg nabolova (evt. eierseksjonslova, borettslagslova), for det annet kan han påberope seg gjeldende ordensregler i huset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...