Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmeldt for å nekte å betale


Juggel

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det alltid sånt at når noen kommer hit med sine problemer, blir som regel angripet av brukere i diskusjon.no? Dritt sted

 

For en idiot du er, si meg er du forsvarer/advokat/kameraten hans eller ?? Folk kommer med fakta og hva han kan vente seg av straff. Jeg hadde blitt forbanna selv og hadde selvsagt anmeldt fyren/personene og krevd erstatning. Tømme et brannsluknings apparat i eiers lelighet og herje på den måten. Makan

Endret av Charlo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Saken er sannsyneligvis ikke behandlet enda, da jeg ikke har hørt noe. Jeg synes det er flott at folk kommer med konstruktive svar, og jeg ser ikke på noen av svarene som noe angrep. I så fall hadde det vært på sin plass, for det var ikke særlig smart gjort. Og det er jeg den første til å innrømme.

 

Jeg har vært klar på hele tiden, at jeg SKAL betale det jeg skylder. Men da krever det at huseier faktisk gidder å vise noen reelle tall! Kunne han bare ikke gjort det fra starten av, i stedet for å bare si en pris? Hvorfor har han ikke noe som slags papirer på påståtte utgifter? Greit nok at vi/jeg var noen drittsekker mot han, for det er kjipt å få GANGEN i et leighetskompleks spyla ned, men rettferdiggjør det at han skal være k*k og vanskelig tilbake? Kanskje det blir dyrere for meg hvis han gidder å dra fram papirer, hvis han har, men so be it. Jeg vil bare ha alt på bordet, så jeg faktisk vet at jeg har gjort opp for meg og ikke en forbanna jalla løsning som er det eneste han til nå ville ha godtatt.

 

Jeg er ikke noe særlig inne i hva slags lover og regler som gjelder, men jeg vil tørre å påstå det at jeg i etterkant ikke har gjort noe som helst gale. I og med at det eneste jeg vil, er å se nøyaktig på krona hva jeg må ersatte. jeg ser rett og slett ikke problemet her.

Lenke til kommentar

men rettferdiggjør det at han skal være k*k og vanskelig tilbake?

Nei, det er ikke rettferdig, og dessverre kommer drittsekker i forbausendes mange nyanser.

 

Det er et ordtak som sier at den som Gud gir makt, ikke alltid får forstand.

 

Av den grunn er det kanskje på sin plass å holde sin sti ren, så man ikke kommer borti slike k*ker i fremtiden. Mange av dem oppfører seg slik nettopp fordi de kan...

 

Lykke til

 

G :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[..]Greit nok at vi/jeg var noen drittsekker mot han, for det er kjipt å få GANGEN i et leighetskompleks spyla ned, men rettferdiggjør det at han skal være k*k og vanskelig tilbake?[...]

 

Så det du egentlig sier er du forventer å kunne være så drittsekk du bare vil, mrn at det er urettferdig om noen er drittsekk tilbake?

Lenke til kommentar

[..]Greit nok at vi/jeg var noen drittsekker mot han, for det er kjipt å få GANGEN i et leighetskompleks spyla ned, men rettferdiggjør det at han skal være k*k og vanskelig tilbake?[...]

 

Så det du egentlig sier er du forventer å kunne være så drittsekk du bare vil, mrn at det er urettferdig om noen er drittsekk tilbake?

Nei absolutt ikke, det var egentlig bare et spørsmål fra min side. I og med at jeg faktisk har prøvd å gå fram på riktig måte i ettertid, uten at han har vist noen som helst form for samarbeidsvilje. Hverken ovenfor meg, eller politiet som også har spurt om å få se papirene, uten at han har ønsket dette.

Lenke til kommentar

Såfremt pulveret blir vasket bort, og det blir kontrollert av kyndig, som da sier at det ikke er andre skader, kan jeg ikke se noen grunn til at dere er ansvarlige for annet enn at det blir vasket, betaler for undersøkelse og nytt apparat, og slenger med en sum for "tort og svie", men det er vel faktisk ikke nødvendig en gang, men alltids greit å gjøre. Når dere da har vasket, gjenstår jo bare kontroll, og er alt OK der, så er det jo bare å handle nytt apparat. Blir ikke mange tusenlapper det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...