Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan avvise menn?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 19 år, har flyttet til den store byen Oslo :p

Jeg har et problem. Jeg vet ikke hvordan jeg skal avvise menn jeg er uinteressert i på fest.

Hvis det er en gutt som jeg ikke liker så prøver jeg å unngå ham, men noen ganger lar det seg ikke gjøre (om han for eksempel er full). Han vil ha telefonnummeret mitt. Hva skal jeg si hvis jeg ikke vil møte ham? Jeg pleier alltid å gi telefonnummer, det kan jo hende han vil spørre om noe annet enn date tenker jeg. Men så kommer meldinger om vi skal være med ut. Jeg har hatt fult med opplegg på timeplanen, så det har vært enkelt for meg å si at det ikke passer, for det er jo sant. Men hva burde jeg egentlig gjøre? Hvordan avvise menn og når?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjør det dumaste du kan gjøre ved å gi tlf nr. til noen du ikke er interessert i. Ingen gutter/menn som tenker "Oi, hun vil jeg ha tlf nr til sånn at jeg kan ringe og spørre om ting og tang....".

Spør de etter tlf, er de interessert i deg, selvom de sier "Vil bare være venner".

 

 

Når han spør, bare si "Beklager, jeg er ikke interessert." Du kan også si det samme til noen som driver å "jakte" på deg hele tiden og vil prate.

Lenke til kommentar
Gjest karlerik

avvis dem så fort som mulig, sparer du dem for et enda større nederlag dersom de bygger seg om forventinger om at det kan bli noe mer. Du har jo tross alt gitt telefonnummeret ditt, som i mange tilfeller kan være en indifikasjon på at du også er interessert. Et godt tips er å ikke gi dem forhåpninger, i form av å være litt avvisende, f.eks hvis de spør om noe, så ikke grei ut i timesvis. Svar enkelt og greit, hverken mer eller mindre, du vil vel neppe være frekk. Benytt en evt. pratepause med å si at det var hyggelig å prate med deg,eller noe i den dur, klapp på skuldra, og reis deg og gå til en annen plass i rommet:p

 

hvertfall ikke gi telefonnummeret ditt, hvis du ikke er interessert i å bli bedre kjent.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg skal begynne å si "jeg er ikke interessert" oftere. Det er en gutt som har sendt melding flere ganger og spurt om vi skal finne på noe, hva burde jeg gjøre? Sende melding og forklare at jeg ikke er interessert/interessert i noen andre (jeg er det), eller skal jeg si jeg ikke er interessert når han ber meg med på noe neste gang eller skal jeg selv foreslå et enkelt og kort møte (skriver det ikke sånn da) og dermed på en måte ha gitt han en sjanse?

Jeg vil ikke såre noen

Lenke til kommentar

Når han skriver neste gang så kan du kanskje svare med: "nei skal på kino med typen i kveld, kanskje en annen gang"

 

Da slipper du nok mas på en stund =)

 

Men det er løgn, men muligens den beste måten alikvel?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg skal begynne å si "jeg er ikke interessert" oftere. Det er en gutt som har sendt melding flere ganger og spurt om vi skal finne på noe, hva burde jeg gjøre? Sende melding og forklare at jeg ikke er interessert/interessert i noen andre (jeg er det), eller skal jeg si jeg ikke er interessert når han ber meg med på noe neste gang eller skal jeg selv foreslå et enkelt og kort møte (skriver det ikke sånn da) og dermed på en måte ha gitt han en sjanse?

Jeg vil ikke såre noen

 

Jeg skjønner ikke hva du tenker på å oppnå med et kort og enkelt møte, bare for å lure ham?! Det er jo nesten ondskapsfullt. Eller mener du å gi ham en sjangse, sånn at du ser om han faktisk kan være noe for deg? Hva skal du da gjøre når du kanskje innser at fyren ikke er noe for deg? På det tidspunktet strutter vel han av selvtillit og håp... Hvis du bare dropper ham da, vil jo det ihvertfall være sårende.

Bare si at du ikke er interessert i å finne på noe. Da bør han ta hintet.

 

EDIT:

Når han skriver neste gang så kan du kanskje svare med: "nei skal på kino med typen i kveld, kanskje en annen gang"

 

Da slipper du nok mas på en stund =)

 

Men det er løgn, men muligens den beste måten alikvel?

 

Det der er nok en svært effektiv måte å avvise ham på.

 

EDIT: leif

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke såre noen

 

Et sympatisk trekk at du ikke vil såre, men du gjør det bare værre for deg selv og den andre med å gi uklare og delvis imøtekommende meldinger - som lett kan mistolkes. Jo lengre du driver dette, desto værre blir det. Ofte funker ikke "vi kan vel være venner"-signaler hvis hensikten tydelig er å ville skape et forhold. "Kanskje en annen gang" bør du ikke si, da kan du skape falske forhåpninger.

 

Gutter/menn må/vil ha klar beskjed, iallfall mange av oss, og det går jo an å gi det på en bestemt, men ikke sårende måte.

 

Det er ofte en fin balansegang, ja, og lett å kunne bli tatt for å være sur og utilnærmelig så du må prøve å lodde hva hensikten er.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Jeg hadde ivertfall foretrukket en sånn melding enn foreksempel:

"Nei jeg er ikke interessert i deg"

 

Den er ikke ideell og litt unødvendig, syns jeg.

 

Nei, takk, jeg har annet å gjøre. Nei takk, jeg er opptatt e.l. syns jeg blir bedre.

 

Det bør bli på et senere stadium når vedkommende ikke vil gi seg at man kan bruke uttrykk som "ikke interessert i deg". Det blir for negativt i første setting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Si du har type... enkelt å greit. Ingen som gidder å jakte på ei kjerring som er opptatt..

 

Tror du ville blitt overrasket i den virkelige verden..

 

 

Bare si det som det er, er du ikke interessert så er du ikke interessert. Fortelle unnskyldninger og løygner fører bare til at du kaster bort tiden din, og ikke minst tiden til gutten som prøver å sjekke deg opp.

Endret av DMN
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke såre noen

 

Et sympatisk trekk at du ikke vil såre, men du gjør det bare værre for deg selv og den andre med å gi uklare og delvis imøtekommende meldinger - som lett kan mistolkes. Jo lengre du driver dette, desto værre blir det. Ofte funker ikke "vi kan vel være venner"-signaler hvis hensikten tydelig er å ville skape et forhold. "Kanskje en annen gang" bør du ikke si, da kan du skape falske forhåpninger.

Gutter/menn må/vil ha klar beskjed, iallfall mange av oss, og det går jo an å gi det på en bestemt, men ikke sårende måte.

 

Det er ofte en fin balansegang, ja, og lett å kunne bli tatt for å være sur og utilnærmelig så du må prøve å lodde hva hensikten er.

 

Si at du desverre ikke er ute etter en kjæreste.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg skal begynne å si "jeg er ikke interessert" oftere. Det er en gutt som har sendt melding flere ganger og spurt om vi skal finne på noe, hva burde jeg gjøre? Sende melding og forklare at jeg ikke er interessert/interessert i noen andre (jeg er det), eller skal jeg si jeg ikke er interessert når han ber meg med på noe neste gang eller skal jeg selv foreslå et enkelt og kort møte (skriver det ikke sånn da) og dermed på en måte ha gitt han en sjanse?

Jeg vil ikke såre noen

 

Jeg skjønner ikke hva du tenker på å oppnå med et kort og enkelt møte, bare for å lure ham?! Det er jo nesten ondskapsfullt. Eller mener du å gi ham en sjangse, sånn at du ser om han faktisk kan være noe for deg? Hva skal du da gjøre når du kanskje innser at fyren ikke er noe for deg? På det tidspunktet strutter vel han av selvtillit og håp... Hvis du bare dropper ham da, vil jo det ihvertfall være sårende.

Bare si at du ikke er interessert i å finne på noe. Da bør han ta hintet.

 

EDIT:

Når han skriver neste gang så kan du kanskje svare med: "nei skal på kino med typen i kveld, kanskje en annen gang"

 

Da slipper du nok mas på en stund =)

 

Men det er løgn, men muligens den beste måten alikvel?

 

Det der er nok en svært effektiv måte å avvise ham på.

 

EDIT: leif

 

Løgn er ikke veien og gå føler jeg.

Ærlighet varer lengst; "ikke interessert" :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Nei, jeg er ikke interessert" er klar og grei melding og ikke på noen måte sårende. Hvis noen klarer å bli såret av at andre mennesker ikke finner dem tiltrekkende så har de et ego som fortjener å bli stukket mange hull på :)

 

Sjekk ordet Norousal http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Norousal&defid=5264484

Synd jeg ikke vet om noen norsk variant av den der.

 

Sånn, "ikke nå, fordi jeg skal noe med typen. Kanskje senere" er ikke så god som man skulle tro. Du åpner jo fortsatt for muligheten, og kanskje overaskene mange driter langt i 'typen' om en mulighet skulle by seg.

Lenke til kommentar

Det er de personene "som ikke vil såre" som faktisk sårer andre mest. Trådstarter burde tenke på det. Trådstarter burde faktisk være såpass oppegående til å vite hvordan man avviser. Det er bare å si et kort, enkelt "nei".

 

Hvis en jente gir meg sitt tlf og/eller vil ha mitt, tolker jeg det i hvert fall slik at hun vil høre fra meg igjen. For man gir vel ikke bort sitt tlf til en person man ikke vil ha kontakt med, gjør man vel? I så fall er man ikke akkurat smart...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I helga når han sende melding og lurte på om vi skulle finne på noe, svarte jeg at nei, jeg var desverre ikke interessert. Følte meg skikkelig guffen, men nå er det i alle fall over.

 

Til neste gang skal jeg være mer klar fra starten av og ikke gi telefonnummer. Takk for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...