Gå til innhold

avantech medium server tower = så bra :)


Anbefalte innlegg

må bare få skryte litt av mitt nyinnskaffede server-kabinett, avantech medium server tower.

 

var litt i tvil om jeg skulle kjøpe det, siden jeg ikke fant noen tester noensteds, men det viser seg å være ett av de bedre kjøpene jeg har gjort.

 

for 523 blanke kronestykker, får du følgende:

 

- et solid bygd, 10 kilos kabinett.

- totalt skrueløst. sideplatene er festet med en slags "klips", og det er små, søte håndtak overalt.

- hovedkortet festes også uten skruer. klips av den høyre sideplaten, løsne hk-platen, dytt hovedkortet ned på noen små oppstikkende knotter, og vips.. det sitter fast.

- vifter er en fryd å plassere. fra før har jeg et chieftec bigtower-kabinett, og var ganske imponert over løsningene der. jeg syns faktisk dette kabinettet gjør det enda lettere.

- plass til 8 harddisker (woohoo!)

- 300w psu.. litt få molex'er, så den skal byttes ut med en chieftec

- skrueløse pci-plasser. skyv opp en liten plastsak, sett i kortet, og skyv plastsaken tilbake. i tillegg er det en svingbar plate (med vifteholder, plass til en harddisk, og små dingser som holder pci-kortene på plass) som legger seg over hovedkortet.

 

(skal legge ut bilder senere)

 

så, kort og godt.. et meget imponerende kabinett, fullt av finurlige løsninger. skal jeg bygge filserver #3, blir det nok det samme kabinettet jeg bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv var jeg ute etter "et billig kabinett", og hver dag blir jeg lamslått over hvor fantastisk den case'n er.

 

Opplever stadig "er det lov å gjøre det så enkelt og genialt?"-spørsmålet i hodet mitt.

 

Har allerede bytta ut PSU'en med en søt liten SuperFlower-sak... Og bruker kabinettets originale PSU til min router.

(Router: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...der=asc&start=0 )

 

Anbefaler alle å skaffe seg dette kabinettet om de skal ha plass til mange drives og liker at ting er bare genialt enkelt!

 

(For en gangs skyld er vi enige om noe, psilocybe.)

Lenke til kommentar

4 80mm-vifter, og en 120mm vifte (i fronten)

 

kameraet mitt var tomt for batteri, men siden ocshoot har en helt fin artikkel her.

 

som de så fint avslutter testen med:

 

Om vi skal konkludere med noe (og det bør vi vel) er det at Avance kabinettet er noe vi aldri har sett maken til. Nærmere noe perfekt enn dette skal du lete lenge etter!

 

Bra:

 

Det aller meste (for å gjøre det enkelt)

Lenke til kommentar
4 80mm-vifter, og en 120mm vifte (i fronten)

 

kameraet mitt var tomt for batteri, men siden ocshoot har en helt fin artikkel her.

 

som de så fint avslutter testen med:

 

Om vi skal konkludere med noe (og det bør vi vel) er det at Avance kabinettet er noe vi aldri har sett maken til. Nærmere noe perfekt enn dette skal du lete lenge etter!

 

Bra:

 

Det aller meste (for å gjøre det enkelt)

 

Takker og bukker :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

/me har også kjempe gode erfaringer med det kabinettet. Det er bare supert!

 

Er den medfølgende psu 300w av god kvalitet?Passer den til Amd xp2500+,abit nf7,512Mb Twinmos ram,1 hd,1 cd-brenner,radeon 9600" Fireblade",coolermaster aero 7+,2 kabinettvifter(120mm og 80mm),klarer psu på 300w å levere nok power?
Ja.
Lenke til kommentar
En ting jeg ikke skjønner med dette kabinettet: Når du svinger ut døren med hovedkortet på, blir da PCI- og AGP-kortene med?

 

Ser ikke sånn ut på bildene i denne testen: http://www.ocshoot.no/avance.htm

 

Hvis kortene ikke blir med, så må de vel settes på plass en etter en etterpå, det er ikke så brukervennlig...

 

Selvfølgelig blir de ikke med, det kunne de ikke blitt heller, for da hadde du ikke fått ut plata med Hovedkortet på.

 

Jeg har nettopp kjøpt det kabinettet som er testet på ocshoot.no,(med titanium farget sidepanel) og må si meg meget fornøyd. eneste som var problemet for meg er at føttene kabinettet står på virker litt usolide, en av dem var faktis knekt av når jeg fikk det, og er ikke sikker på om det er mulig å lime på, i og med at det skal gå an å røre på de... (nok et eksempel på at transport med posten ikke er verdt en forbanna krone, de behandler pakkene som dritt, hadde de ikke hatt monopol skulle jeg ha boikotta hele systemet)... Jeg ville heller sett at kabinettet ikke hadde noen føtter. Ellers er det absolutt ingeting å utsette:P

Lenke til kommentar

Tror har en problem hvis harddisk skrues på "dør" der øverste 2 skrue som festes med harddisk...har et ABIT FX5900 OTES der kjøleribben er SVÆR, kommer den til å kræsje med harddisk???????????

 

Liker den funkjsonen kort-holder slik slipper min kort bøye etterhvert

 

I bakkant finner du enda en ramme, denne har plass til 2 stk 80mm vifter....SMART, overklokke littegrann mer :p .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...