Gå til innhold

Pc`en går men ikke...


Anbefalte innlegg

I natt slo jeg av pc`en min uten at det var noen problemer med den, men nå som jeg skal slå den på så vil den ikke boote opp. Pc`en står bom fast 1 sek etter at jeg har trykket på knappen. usb lysene viser 2 grønne til venste og 2 røde til høyre (msi kt3) Pc`en står bare å går uten å starte opp. Noen som vet hvorfor eller karnskje vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Visst det er MSI led indikator saken du henviser til med de lysene, så står jo kodene enten i manualen eller på et lite merke som fulgte med. Da får du et hint om hvor i post prosessen det stopper opp.

 

joda, men skjermen er svart. Og hintene som blir gitt kommer ikke jeg meg lengere av

Lenke til kommentar

Jeg har et liknende problem med pc'en min. Jeg må skru på maskinen, la den stå på et par sekunder. Skru den av, og så skru den på med en gang etterpå. Da booter den normalt. Tror det er noe med startspenningn eller noe slikt som må opp på et visst nivå, men er ikke sikker. Ny pc på tirsdag, gleder meg til det da... :D

 

schwin

Lenke til kommentar
Jeg har et liknende problem med pc'en min. Jeg må skru på maskinen, la den stå på et par sekunder. Skru den av, og så skru den på med en gang etterpå. Da booter den normalt. Tror det er noe med startspenningn eller noe slikt som må opp på et visst nivå, men er ikke sikker. Ny pc på tirsdag, gleder meg til det da... :D

 

schwin

 

Når jeg gjorde dette så fikk jeg flere lys kombinasjoner.

 

Tok og scannet manualen og redigerte det slik at det skulle bli lettere og forklare. Blått = De lysene som kom opp etter at jeg gjorde som schwin skrev.

 

Rødt= Det lyset som jeg fikk før jeg gjorde det som schwin skrev..

 

manual.jpg

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet hos meg en stund, da var det kjølepasta som kortslutta bruene på cpu'en min. Periodisk feil også, en stund funket det og plutselig en dag slutta maskinen å boote. Avogtil hjalp det å bytte ramslot, men det kan ha vært bare innbillning siden det også funka å slå av og på maskinen et par ganger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...