Gå til innhold

Finnes det billigere alternativer tilsvarende Telenors tvilling-SIM?


Chivas

Anbefalte innlegg

Jeg har idag Telenor med tvillingkort, og er ute etter om andre operatører har samme/tilnærmet likt system som Telenor.

 

Dvs. jeg ønsker:

- Tvilling hvor sms til hovednummer havner på både hoved- og tvillingnummer. Men kun hvis de begge er påslått.

- Hvor oppringning til hovednummer kommer til begge, og hvor oppringning fra tvilling vises som hovednummer.

 

Dette er hva jeg har idag, og når jeg har sjekket tidligere (god stund siden) fant jeg ingen som kunne tilby en sådan logisk løsning.

Er det idag noen som kan tilby dette?

 

Er også ute etter billigere abbonnement enn Telenor, men siden ingen er dyrere enn de, vil vel etthvert valg bli billigere ;)

Endret av cyclo
Tittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har idag Telenor med tvillingkort, og er ute etter om andre operatører har samme/tilnærmet likt system som Telenor.

 

Dvs. jeg ønsker:

- Tvilling hvor sms til hovednummer havner på både hoved- og tvillingnummer. Men kun hvis de begge er påslått.

- Hvor oppringning til hovednummer kommer til begge, og hvor oppringning fra tvilling vises som hovednummer.

 

Dette er hva jeg har idag, og når jeg har sjekket tidligere (god stund siden) fant jeg ingen som kunne tilby en sådan logisk løsning.

Er det idag noen som kan tilby dette?

 

Er også ute etter billigere abbonnement enn Telenor, men siden ingen er dyrere enn de, vil vel etthvert valg bli billigere ;)

 

 

 

De fleste operatører har Tvillingsim, har selv Talkmore og er fornøyd med både priser og service.

Lenke til kommentar

 

 

De fleste operatører har Tvillingsim, har selv Talkmore og er fornøyd med både priser og service.

Det er greit, men nærmest ingen har en logisk løsning på det som telenor har. som f.eks at begge kort benytter hovednummer (selv om det vitterlig er 2 forskjellige nummer) slik sett havner alle sms/oppringninger til begge telefoner, og begge telefoner vil ha hovednummer som avsender. mange operatører klarer ikke koble dette...

 

ser at onecall knapt har noe utvalg av telefoner i nettbuttikken :( skulle gjerne ha tatt ut en tlf i samme slengen

Lenke til kommentar

 

 

De fleste operatører har Tvillingsim, har selv Talkmore og er fornøyd med både priser og service.

Det er greit, men nærmest ingen har en logisk løsning på det som telenor har. som f.eks at begge kort benytter hovednummer (selv om det vitterlig er 2 forskjellige nummer) slik sett havner alle sms/oppringninger til begge telefoner, og begge telefoner vil ha hovednummer som avsender. mange operatører klarer ikke koble dette...

 

ser at onecall knapt har noe utvalg av telefoner i nettbuttikken :( skulle gjerne ha tatt ut en tlf i samme slengen

 

Talkmore benytter Telenor sitt system, men de selger ikke mobiler desverre....

Lenke til kommentar

Ser ut til at ihvertfall Telenor, OneCall og Talkmore har det jeg er ute etter. Godt mulig det er flere også :)

Så, hvis jeg samtidig er ute etter å ta ut en tlf på nytt abo, er det kun Telenor som har ett visst utvalg.

 

Er det noen andre som har både telefoner, og tvillingløsningen jeg er ute etter?

 

Jeg sjekket også med Tele2, men de har en håpløs løsning, og dermed ikke aktuelle. På Netcom finner jeg ikke helt ut av det, men mener å huske at en kopmis hadde tvilling (trilling) gjennom de, hvor løsningen ikke var bra...

Lenke til kommentar

 

 

De fleste operatører har Tvillingsim, har selv Talkmore og er fornøyd med både priser og service.

Det er greit, men nærmest ingen har en logisk løsning på det som telenor har. som f.eks at begge kort benytter hovednummer (selv om det vitterlig er 2 forskjellige nummer) slik sett havner alle sms/oppringninger til begge telefoner, og begge telefoner vil ha hovednummer som avsender. mange operatører klarer ikke koble dette...

 

ser at onecall knapt har noe utvalg av telefoner i nettbuttikken :( skulle gjerne ha tatt ut en tlf i samme slengen

 

Løsningen er den samme hos de fleste. Chess,Netcom og antakeligvis Onecall har samme løsning som Telenor, mhp at begge viser hovedunummer utad og sms etc havner på begge.

Jeg har hatt tvilling hos Netcom, og har hos Chess nå, løsningen er lik den du beskriver - riktignok skiller det seg hvis du sender i utlandet og operatøren der ikke greier det, da går det galt.

Lenke til kommentar

 

Løsningen er den samme hos de fleste. Chess,Netcom og antakeligvis Onecall har samme løsning som Telenor, mhp at begge viser hovedunummer utad og sms etc havner på begge.

Jeg har hatt tvilling hos Netcom, og har hos Chess nå, løsningen er lik den du beskriver - riktignok skiller det seg hvis du sender i utlandet og operatøren der ikke greier det, da går det galt.

Slik jeg har forstått det, er mange løsninger tilsynelatende like, men skiller seg litt.

Var det slik på Netcom at hvis du f.eks. slo på tvillingtelefon etter en helg, så ville alle sms'er du har mottatt i løpet av helgen tikke inn? Vet om en som hadde det slik, men mulig det var Tele2 han brukte da...

 

For å prøve å klargjøre litt. Det jeg ønsker er:

 

- ved utgående anrop, vises hovednummer.

- ved utgående sms, vises hovednummer.

- hvis begge telefoner er på, vil sms bli sendt til begge.

- hvis kun en telefon er på, vil sms kun bli sendt dit (og ikke på den andre når den blir slått på).

 

Tror det skal være alt :)

 

Hvis Netcom har det slik, vil jo de være ganske aktuelle siden de også har endel telefoner å by på...

Lenke til kommentar

Nei - det er ikke slik med tvilling hos de andre, du får på begge. MEN; jeg minnes at en eller annen av operatørene hadde en løsning for det, foreslår du ringer netcom på mandag og spør, for jeg antar det var de som hadde løsningen.

For meg var det aldri et problem fordi det ene simkortet stod i et mobilt modem hvor jeg ikke sjekket sms.

Lenke til kommentar

Var det slik på Netcom at hvis du f.eks. slo på tvillingtelefon etter en helg, så ville alle sms'er du har mottatt i løpet av helgen tikke inn?

 

NetComs tvilling funker på nøyaktig den måten. Meldingene raser inn når du slår på tvillingtelefonen ...

Oky, kan vel nesten stryke netcom som alternativ da.

Lenke til kommentar

Ja, det er endel merkelige løsninger rundtom :thumbdown:

 

Slik det ser ut nå, hvis jeg skal ha ut ny telefon, må jeg holde meg til Telenor :hrm: Det er forsåvidt ikke noe problem, siden de nok er blant de bedre på stabilitet, dekning og løsninger - men samtidig blant de dyreste. Man får det man betaler for, kan man si.

 

Men, hvis jeg nå skal begynne å tenke pris (etter 15 år+ med Telenor :D ) kan det fort lønne seg å kjøpe telefon uten abbonnement, og så bytte til OneCall eller lignende. Det betaler seg sikkert over tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...