Gå til innhold

Spennende hybridløsning fra HLDS


Anbefalte innlegg

µsoft har jo gjort et poeng av å lage systemet så idioter kan bruke det i fylla. Det er tragisk at det lages så folk ikke trenger å lære seg grunnleggende ting jeg kunne før jeg begynte på skolen for å kunne bruke PC. Organisere mapper og filer, vite hvor ting ligger, og hva partisjoner er, nei det er for spesialister og avanserte brukere det... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste er at akkurat det å få to partisjoner og legge "userdata" på annet en C: er noe som enhver kan gjøre i fylla om bare spørmålet hadde kommet ved første gangs oppsett. Og ennå verre er at PC-er fra OEM produsenter kommer som oftest oppsatt slik at du ved første gangs oppsett skal velge fordelingen mellom C og D partisjon (eventuelt flere), og allikevel ender "userdata" på C:

Lenke til kommentar

@elgen:

 

Både GullLars og undertegnende snakker om 3 - 4 år gamle maskiner. For 4 år siden var tokjerne på ca 2 Ghz standard i det meste av nye maskiner utenom de aller rimeligste. At en 8 år gammel maskin har andre flaskehalser er klart, det er faktisk ikke sikkert den hadde SATA engang.

 

For en stor del av brukere som sitter med maskiner med første generasjon C2D og tokjerne AMD fra 2006 - 2007 vil SSD + ekstra minne være en ypperlig oppgradering for en rimelig penge. Man trenger ikke mer enn 64 GB SSD, resten kan man bruke sin gamle harddisk til. Dog har jo folk en tendens til å legge alt på C, primært fordi Microsoft aldri har forstått at programmer og data bør lagres på hver sin partisjon/disk.

 

jeg var bare usikker på hvor vi satte grensen . nå ser jeg at vi i grunne er enige på det meste her.

jeg oppgraderte også minnet når den forrige pcen min var noen år for å få bedre ytelse.

 

 

uansett hva man gjør så forlenges levetiden bare med noen få år før man likevel må oppgradere.

 

selv om man bygger eller kjøper seg ny pc så kan ofte bruke mange av komponentene fra den forrige maskinen.

selv bruker jeg harddiskene fra den gamle også i den nye.

 

nå kommer nye pc ofte bare med en partisjon ( som bruker hele harddisken) når Windows er installert. noen ganger det også en partisjon D: som er recovery.

 

det hadde vær bedre med fler partisjoner opset fra butikken

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Nå glir vi ganske langt OT her, men jeg er helt enig i at oppsett fra OEM som kommer ferdig til bruk burde ha C:\(System) og D:\(data) eventuelt E:\(recovery)

Problemet er bare at de drives hovedsaklig av blåruss som aldri har åpnet en maskin...

 

Som et eksempel på hva jeg mener er en grei ny maskin om man ikke skal game, sjekk denne posten jeg lagde i SSD-tråden i går. (IGP grunnet ikke beregnet for gaming)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...