Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Til dags dato har vi hatt bare en pc med internett, men nå er tiden kommet for å dele bredbåndet vårt.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har tilnærmet 0 peiling, og ønsker derfor svar på hvordan man kan dele en bredbåndslinje? Routere, switch, etc?

 

Vennligst skriv helt fra "scratch".. :smile:

 

Mvh.

Martin Jonassen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at Telenor er relativt dårlige, men så lenge

dette er et prøveprosjekt som vi får gratis, så ser jeg ikke hvorfor jeg skulle takket nei.

 

Tilbake til router spørsmålet mitt, jeg hadde virkelig satt pris på om noen fortalte meg hvordan en router fungerer, og hvilken som er best i forhold til pris og ytelse?

 

Mvh.

Martin Jonassen

Lenke til kommentar

Jeg har ADSL fra Telenor og deling av linja virker helt fint med både hub, switch og router. Med hub & switch kan det lønne seg og ha 2 nettverkskort i maskinen som har hovedansvaret for oppkoblinga. Både for sikkerhet og hastighet. Men du er avhengig av at en maskin har ansvaret for oppkoblinga og at den deler internet med alle de andre.

 

- Gakk

Lenke til kommentar

Takker for svarene, men jeg må dessverre si at jeg akkurat like kunnskapsløs ennå.. :smile:

Jeg har egentlig svært begrenset peiling på hva dere snakker om, og ønsker gjerne at dere utdyper littegranne.

 

Jeg tenkte at en SMC Router Barricade 7004BR til ca. 1300. kunne vært noe, men jeg har egentlig ikke peiling. Noen som har erfaringer med denne? Hvordan den fungerer osv..

 

Mvh.

Martin Jonassen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...