Gå til innhold

Vil 4GB RAM og i5 2.66Ghz ta Starcraft 2 på high/ultra?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I sammenheng med kjøpt av SC2 oppdaget jeg kjapt at mitt gamle AMD Athlon 64 2.2 GHz/Asus A8n SLI Deluxe-system ikke klarer å dra spillet på mer enn 20fps på medium settings, altså behov for oppdatering. Jeg har vært borte fra hardware en stund og vet ikke hva som er inn eller ei, men har kommet frem til følgende:

 

- ASUS P7P55D-E LX

 

- Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9

 

- Intel Quad Core i5 750 2.66GHz 8M Cache

 

Vet at SC2 ikke benytter mer enn 2 kjerner, men det er vel litt mer fremtidsrettet med 4 kjerner, også med tanke på andre spill. I mitt gamle system tar jeg og beholder:

 

- GeForce 8800 GT

- 400W PSU

 

Vil denne strømforsyningen holde mål? Vil dette dra SC2 på high grafikk med > 30fps? Er det noe annet jeg burde tenke på å oppgradere? Takk for alle konstruktive svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E8400, 4GB DDR2, 9800GTX, altså 2 år gammel PC, og den kjører flytende på Ultra.

 

Godt å høre! Siden 9800GTX i praksis kun er et overklokket 8800GT lover dette godt. =)

 

Bytt ut skjermkortet med et ATI Radeon HD 5670 med 1gb GDDR5 minne (< viktig).

 

845 kr uten spill.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579140

 

895 kr med S.T.A.L.K.E.R Call of Pripyat.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596772

 

Utifra disse benkemerkene ser jeg absolutt ingen grunn til å bytte til Radeon HD5670, utenom at det bruker vesentlig mindre strøm, eller er det noe jeg misforstår?

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar

5670 er vel ikke stort bedre, 8800 skal rekke til Starcraft II på fullt, men du må nok oppgradere prosessor og RAM iallefall.

Jeg syns du hadde liten strømforsyning, trodde 8800 dro litt mer enn hva en 400w klarer å levere, men det kan være at jeg roter.

 

Skal du først oppgradere så bør du gå for et 5770 eller bedre fra ATi sin side, de koster ~1200kr.

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar

Skjermkort kan evnt. vente, viktigste er kombinasjonen CPU,HK og RAM. Ingen innvendinger på valg av Value RAM? Dobbeltsjekket nå, og ja, maskinen kjører faktisk med en Forton/Source 400W PSU uten problemer, takler til og med litt overklokk.

 

Bytter til disse brikkene:

 

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 som kjører på 1600Mhz

Endret av Whoops
Lenke til kommentar

E8400, 4GB DDR2, 9800GTX, altså 2 år gammel PC, og den kjører flytende på Ultra.

 

Godt å høre! Siden 9800GTX i praksis kun er et overklokket 8800GT lover dette godt. =)

 

 

 

Merk at jeg ikke har sjekket fps, så "flytende" er ut fra min egen referanse. Tilfelle du er kresen og må over en viss fps-grense for å være fornøyd :p

 

Men jeg antar det ligger på rundt 30-40, om jeg skal ta en råsjanse.

Lenke til kommentar

5670 er vel ikke stort bedre, 8800 skal rekke til Starcraft II på fullt, men du må nok oppgradere prosessor og RAM iallefall.

Jeg syns du hadde liten strømforsyning, trodde 8800 dro litt mer enn hva en 400w klarer å levere, men det kan være at jeg roter.

 

Skal du først oppgradere så bør du gå for et 5770 eller bedre fra ATi sin side, de koster ~1200kr.

 

Det går fint med 400w av kvalitet, på en standard pc med 8800gtx.

 

Kjører nå en I7 - 930 @ 4000 , 2x 480 GTX SLI , 6gb ddr3 etc etc vifter og alt annet på en 750W Pc Power & cooling. vanlig spilling så trekker den ca 620w fra veggen, rundt 500-550w til komponentene da.

 

så da klarer nok en 400w å drive en liten amd og 8800gtx ganske greit ;)

Lenke til kommentar

Hei!

 

I sammenheng med kjøpt av SC2 oppdaget jeg kjapt at mitt gamle AMD Athlon 64 2.2 GHz/Asus A8n SLI Deluxe-system ikke klarer å dra spillet på mer enn 20fps på medium settings, altså behov for oppdatering. Jeg har vært borte fra hardware en stund og vet ikke hva som er inn eller ei, men har kommet frem til følgende:

 

- ASUS P7P55D-E LX

 

- Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9

 

- Intel Quad Core i5 750 2.66GHz 8M Cache

 

Vet at SC2 ikke benytter mer enn 2 kjerner, men det er vel litt mer fremtidsrettet med 4 kjerner, også med tanke på andre spill. I mitt gamle system tar jeg og beholder:

 

- GeForce 8800 GT

- 400W PSU

 

Vil denne strømforsyningen holde mål? Vil dette dra SC2 på high grafikk med > 30fps? Er det noe annet jeg burde tenke på å oppgradere? Takk for alle konstruktive svar.

 

Jeg har en svakere cpu enn det der (phenom ii x3 @ 3.8ghz), og et dårligere skjermkort (8800 GTS 320mb). Starcraft 2 går finfint på high settings i 1680x1050. Aldri under 35-40fps i 1v1/2v2. Mitt skjermkort er overklokket litt (~15-20%).

Endret av grrcarl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...