Gå til innhold

Samsung Wave 2 er lansert


Anbefalte innlegg

Samsung som er verdens nest største mobilselskap ønsket seg ett operativsystem der de kunne kunne bestemme lanseringsdato, funksjoner og samtidig kunne skille seg fra konkurrentene. Nå er de avhengig av google sine datoer som ikke alltid samsvarer med når de har lyst til komme ut med nye telefoner med nye funksjoner, samt at de ikke klarer å differensiere seg så mye fra konkurrentene som de gjerne skulle ha ønsket.

 

Konkurranse er bra ellers stagnerer utviklingen, se bare på windows mobile 6 og symbian.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OS abstraherer hardware og har endel grunnleggende funksjonalitet som utgjør en utviklingsplattform. Brukergrensesnittet bør kunne helt eller delvis overstyres for å gi fabrikantene mulighet for personlig preg. Applikasjoner er ikke endel av selve OS'et, selv om de oftest bundles med.

 

Brukergrensesnittet og tilgjengelige apps bryr jeg meg om, det underliggende OS'et not so much. At multitasking og drivere fungerer tar jeg for gitt. Jeg tror at de fleste vanlige brukere tenker som meg.

 

Som utvikler er det et mareritt å måtte forholde seg til alle OS'ene. Heldigvis har vi ytterligere abstraksjoner som virtuelle maskiner, og vi har også web'en som er et samlingspunkt uansett OS eller device. Åpne standarder er viktig!

 

Gleder meg til Webapps, og i mellomtiden håper jeg native apps blir å finne på et minimum antall OS'er. Jeg ser med andre ord heller ikke frem til Symbian^3 (4?), WP7, MeeGo og andre som er i startfasen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har i nærmeste fremtid tenkt å skaffe ny telefon og jeg hadde Samsung Wave S8500 i tankene i lang tid. Men nå er jeg litt usikker. Burde jeg gå for den opprinnelige Wave som har Super AMOLED-skjerm eller vente på Wave II som vil ha Bada 1.2, Swype og en litt større skjerm, men bare SLCD?

Endret av MrMire
Lenke til kommentar

Har i nærmeste fremtid tenkt å skaffe ny telefon og jeg hadde Samsung Wave S8500 i tankene i lang tid. Men nå er jeg litt usikker. Burde jeg gå for den opprinnelige Wave som har Super AMOLED-skjerm eller vente på Wave II som vil ha Bada 1.2, Swype og en litt større skjerm, men bare SLCD?

Wave får også bada 1.2 med swype osv. Og med den fantastiske skjermen...

Lenke til kommentar

Ja, siden jeg trodde at jeg neppe ville få svar med det første, gikk jeg for den opprinnelige Wave av akkurat den grunnen du nevnte. Skjønte etter litt lesing at oppgradering til 1.2 vil bli tilgjengelig for S8500 og at jeg hadde gått glipp av en fantastisk skjerm ved å gå for Wave II.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...