Gå til innhold

Virus prog scanner ikke alle filer


Anbefalte innlegg

Hei. Etter å ha fått noe dritt på hotmailen min (sendte ut masse mail til alle kontakter osv) merket jeg noe rart med hvordan AVG scanner.

Kjørte en scan i sikkermodus (da kjører den i cmd vindu). Kommer opp en mengde filer som den hopper over for at de er låst. Typisk er filer på andre brukerkontoer, delte filer osv.

Har Win7 X64.

Jeg er admin på min pc og da burde jo virusprogrammet ha tilgang til å scanne alle filer. I innstillinger for AVG kjører jeg med full scan og inkluderer alt.

 

begynte å bli usikker på om jeg faktisk får scannet hele maskinen min. Eller må jeg logge på den andre brukerkontoen og scanne derifra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bumpetibump :whistle:

 

(ser noe artig her sånn OT. I mine innlegg har denne tråden 0 svar og 277 sider. hmmm. Har ikke noe med denne saken og gjøre men artig læll)

Og øverst står det Test ut vårt fornklede skin (dynamisk) og kom gjerne med tilbakemeldinger.

Lite å gjøre når man venter på svar og intet skjer. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Det skulle ikke være nødvendig å logge inn på de andre kontoene for å få kjørt 'full skann' på filer knyttet til andre brukere. Jeg kjenner ikke AVG godt nok til å fortelle hvilke filer etc. den utelater fra skann, men vil tro at dette ikke har særlig betydning for resultatet. Hvorfor du kjører skann fra sikkermodus, sier du ikke noe om, men det skulle ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar

Det skulle ikke være nødvendig å logge inn på de andre kontoene for å få kjørt 'full skann' på filer knyttet til andre brukere. Jeg kjenner ikke AVG godt nok til å fortelle hvilke filer etc. den utelater fra skann, men vil tro at dette ikke har særlig betydning for resultatet. Hvorfor du kjører skann fra sikkermodus, sier du ikke noe om, men det skulle ikke være nødvendig.

Kjører AVG free. Vet ikke om det er noen begrensninger der.

Kjørte scan i sikkermodus da jeg oppdaget at MBAM fjernet en trojan (Trojan.Dropper.PGen) men som var der neste gang jeg kjørte en scan. Når jeg kjørte scan i sikkermodus forsvant den for godt. AVG ble kjørt etterpå bare for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Trend Micro er noe du aldri bør bruke om ikke Hijack This som ikke er så dårlig.

 

Personelig mener jeg du bør bli kvitt AVG. Den finner virus ganske lett noen ganger men kan ikke fjerne det meste. Den sliter også med låste filer og kan ikke slette et virus. Det skal bare en Orm eller et falskt anti virus til og du knekker AVG. MSE er veldig flinke på Rouges, anbefaler MSE eller Avast

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...