Gå til innhold

Bærbar pc studier og spill. Asus N53JF?


Anbefalte innlegg

Vurderer for tiden å kjøpe ny bærbar pc. Pristaket er satt til 10 000. Maskinen skal brukes ifm. studier, men siden den vil være min eneste pc må den også være brukende for nyere spill samt musikk/film, innenfor de grenser prisen nødvendigvis setter. Maskinen vil også blir brukt til noe bilderedigering i Photoshop,

 

God batteritid er alltid ok, men mtp. de andre kravene mine vil denne nødvendigvis bli noe begrenset. Jeg kommer stort sett til å bruke pcen i nærheten av en stikkontakt, i alle fall ved krevende oppgaver.

 

Angående merke har jeg Asus i dag, og har vært godt fornøyd med denne. Asus er vel også kjent som et av de mer pålitelige/solide merkene. Ser derfor primært etter Asus denne gang også.

 

Har kikket på Asus N53JF som kommer til Norge om en snau mnd, og koster fra 9500,- rundt i ulike nettbutikker.

  • Intel Core i5 460M 2,53 GHz
  • NVIDIA GT425M m/Optimus
  • 6 GB
  • Bluray-leser
  • 15,6 " Full HD skjerm (jf. komplett.no)
  • ASUS Sonic Master Audio Technology (har ikke testet dette, men god lyd er vel aldri å forakte?)
  • Småpent design - uten at det er det avgjørende.

 

Er det noen andre maskiner jeg burde ta en kikk på som kan gi meg mer valuta for pengene?

 

 

EDIT: Leif was here...

Endret av octopz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo også ta en kikk på MSI GX660. http://www.prisjakt.no/product.php?p=709407 Mye kraftigere skjermkort til omtrent samme pris, ellers mye like specs (fullHD osv). Også større batteri, men siden asusen har et nvidia kort med optimus har nok den bedre driftstid ved lav belastning.

 

Om du lurt så er Nvidia GT425 noe svakere enn ATI HD5650 som finnes i rimeligere maskiner. GT425 er omtrent på samme ytelsesnivå som GT335 fra forrige Nvidia generasjon. Dvs ikke noe supert gamerkort, da må man opp til minst GX460 eller ATI HD5850/5870.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...