Gå til innhold

hjelp meg , ang kirker, katolsk ogv


Anbefalte innlegg

1: hva er typisk for den katoslske kirke i Norge idag?

2: hva er de grunnlegene trekkene som verdens katolske kristne har felles?

3: hva vil det si at paven er ufeilbarlig i den katoske kirke?

4: forklar hva som kjennetegner en katolsk messe

5: forklar begrepene helgen og skytsengelen og gi et par eksempler på den katoske helgener som er knyttet til et land, en by eller kirke.

6: Når var det andre vatikansilet og hvorfor var det en viktig hendelse i den katolske kirkes historie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: hva er typisk for den katoslske kirke i Norge idag?

2: hva er de grunnlegene trekkene som verdens katolske kristne har felles?

3: hva vil det si at paven er ufeilbarlig i den katoske kirke?

4: forklar hva som kjennetegner en katolsk messe

5: forklar begrepene helgen og skytsengelen og gi et par eksempler på den katoske helgener som er knyttet til et land, en by eller kirke.

6: Når var det andre vatikansilet og hvorfor var det en viktig hendelse i den katolske kirkes historie?

 

1.Misbruk av altergutter og å dekke over dette.

2. Se over.

3. I korte trekk at paven dikterer hva resten av menigheten skal tro. Slik som at det er synd å bruke kondomer, slik at HIV/AIDS og andre kjønnssykdommer sprer seg som ild i tørt gress.

4. Aner ikke.

5. Meh.

6. Meh.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1: hva er typisk for den katoslske kirke i Norge idag?

2: hva er de grunnlegene trekkene som verdens katolske kristne har felles?

3: hva vil det si at paven er ufeilbarlig i den katoske kirke?

4: forklar hva som kjennetegner en katolsk messe

5: forklar begrepene helgen og skytsengelen og gi et par eksempler på den katoske helgener som er knyttet til et land, en by eller kirke.

6: Når var det andre vatikansilet og hvorfor var det en viktig hendelse i den katolske kirkes historie?

 

1.Misbruk av altergutter og å dekke over dette.

2. Se over.

 

Hvem trenger mer? Holder jo i massevis syntes jeg... Personlig kaller jeg dem for pedolikker.... Med en gnurebukk som isteden for å anmelde forholdene lar prestene dure videre i nye sogn, vel vitende om at de prestene ville forgripe seg igjen og ofret med viten og vilje barn i hans egen tro for å beholde fysakkene, som i mine øyne ikke fortjener å jobbe som noe annet enn sykkelstativer, gravd ned med ræva i været! Synd at vi ikke bruker ballongdekk mer.... Eller hadde de fått jobben!

 

Skal du har et godt råd så må det være å holde deg unna den gjengen... De bedriver faktisk med demon utdrivelser enda, her i landet også, i 2010.. :no:

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Her var det litt grums allerede i tråden, Trådstarter har absolutt rett til å kunne stille spørsmål om den Katolske kirken på forumet og bør få lov til å få innspill her, men jeg ser at det er mange fordomsfulle mennesker her ute som generaliserer og faktisk gir et feil svar til trådstarter.

 

Anbefaler trådstarter å ta en titt på Katolsk.no og se om den siden kan svare ham litt på noen av spørsmålene han stiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...