Gå til innhold

Oppgradere til 7D


Anbefalte innlegg

Etter min erfaring er 450D noe shit.

 

snarere tvert om så ble jeg overrasket over hvor gode bilder det tok.

 

Tor

 

Dere kan ha rett begge to,det var endel 450D som hadde fokusproblemer i en periode.Men hvis fokuset sitter er kvaliteten på bildene godt over akseptabel kvalitet.

 

 

Har sammenlignet med en 400D som har dårligere kitlinse, som produserte bedre bilder.

 

Det to objektiver som normalt har blitt levert til 400/450D det er 18-55 med eller uten stabilisering "IS",generelt er den med IS ansett som et gjennomgående bedre objektiv.Når du sammenligner disse to kameraer/objektiver er det noe du har gjort fysisk selv eller bare sett på bilder tatt ned disse to kameraene/objektivene.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg støtter deg virkelig i det at 450D tar dårlige bilder. Hadde kameraet i 1 år, og har kun fått ut noen fåtals brukbare bilder. Mer elendig kvalitet ifra en pakke har jeg aldri vært borti.

 

Har sammenlignet med en 400D som har dårligere kitlinse, som produserte bedre bilder.

 

 

Etter min erfaring er 450D noe shit. Og siden du går på en medielinje, er det godt å ha ett verktøy som funker hver gang!

 

Jeg fikk låne et 450D av butikken en måneds tid når mitt 50D den gangen var inne til rep og har tatt mange bilder med 450D. Kan ikke være enig med påstander om at 450D tar "dårlige" bilder, snarere tvert om så ble jeg overrasket over hvor gode bilder det tok.

 

 

Tor

 

Jeg er enig med TorVilde her. Jeg hadde mitt 450d i 1.5 år likte det og det tok bra bilder. Grunnen til at jeg byttet til 7D var hovedsaklig ergonomi.

PS. Jeg hadde objektivet med IS

Lenke til kommentar

Jeg støtter deg virkelig i det at 450D tar dårlige bilder. Hadde kameraet i 1 år, og har kun fått ut noen fåtals brukbare bilder. Mer elendig kvalitet ifra en pakke har jeg aldri vært borti.

 

Har sammenlignet med en 400D som har dårligere kitlinse, som produserte bedre bilder.

 

 

Etter min erfaring er 450D noe shit. Og siden du går på en medielinje, er det godt å ha ett verktøy som funker hver gang!

 

Jeg fikk låne et 450D av butikken en måneds tid når mitt 50D den gangen var inne til rep og har tatt mange bilder med 450D. Kan ikke være enig med påstander om at 450D tar "dårlige" bilder, snarere tvert om så ble jeg overrasket over hvor gode bilder det tok.

 

 

Tor

 

Jeg er enig med TorVilde her. Jeg hadde mitt 450d i 1.5 år likte det og det tok bra bilder. Grunnen til at jeg byttet til 7D var hovedsaklig ergonomi.

PS. Jeg hadde objektivet med IS

 

Hvis det er noe galt med bildekvaliteten fra 450D er det noe galt med kameraet eller objektivet og det kan det selvsagt være. Men da ville jeg sjekket hva som var galt og gått og klaget.

Lenke til kommentar

Selv sitter jeg på alle nettbutikker known to NORID i håp om at 7D faller ned til 10.000, noe den gjorde i august. Sabla bra tilbud på 550D nå. 5000 med silly kitlinse og null i frakt.

eurofoto har 7d til 10k

 

http://eurofoto.no/produkter/kamerabutikk/canon-eos-7d-kamerahus?utm_medium=email&utm_source=emailcm&utm_content=455877774&utm_campaign=Eurofoto-NyhetKjpkamerahosEurofotousleligepriser&utm_term=Kjpkamera

Lenke til kommentar

Selv sitter jeg på alle nettbutikker known to NORID i håp om at 7D faller ned til 10.000, noe den gjorde i august. Sabla bra tilbud på 550D nå. 5000 med silly kitlinse og null i frakt.

eurofoto har 7d til 10k

 

http://eurofoto.no/produkter/kamerabutikk/canon-eos-7d-kamerahus?utm_medium=email&utm_source=emailcm&utm_content=455877774&utm_campaign=Eurofoto-NyhetKjpkamerahosEurofotousleligepriser&utm_term=Kjpkamera

Jepp, endelig.

 

Jeg vil tro JP tar hånd om garanti og reklamasjonssaker i butikk?

Lenke til kommentar

Selv sitter jeg på alle nettbutikker known to NORID i håp om at 7D faller ned til 10.000, noe den gjorde i august. Sabla bra tilbud på 550D nå. 5000 med silly kitlinse og null i frakt.

eurofoto har 7d til 10k

 

http://eurofoto.no/produkter/kamerabutikk/canon-eos-7d-kamerahus?utm_medium=email&utm_source=emailcm&utm_content=455877774&utm_campaign=Eurofoto-NyhetKjpkamerahosEurofotousleligepriser&utm_term=Kjpkamera

Jepp, endelig.

 

Jeg vil tro JP tar hånd om garanti og reklamasjonssaker i butikk?

selvfølgelig...men du må bestiller og får levert via Eurofoto...

 

Stephan

Lenke til kommentar

Har tidligere hatt 450D og var kjempefornøyd med kameraet. "Nedgraderte" til 40D til fordel for høgere skuddtakt, bedre ergonomi og bedre fokussystem.

 

7D er kjent for å kreve mer etterbehandling i forhold til andre kameraer når du skyter i raw. Så der tror jeg du vil bli skuffet av bildene som kommer rett fra kameraet.

Men det er ingen tvil om at 7D er et bedre kamera enn 450D. Tror du skal slite å se forskjell på bildene under normale forhold gitt at samme optikk er brukt.

Lenke til kommentar
Men det er ingen tvil om at 7D er et bedre kamera enn 450D. Tror du skal slite å se forskjell på bildene under normale forhold gitt at samme optikk er brukt.

Stort sett så har vel Canons xx0D serie hatt omtrent samme kvalitet som Canons x0D serie (inkl 7D) av samme generasjon dersom man satt alle innstillinger manuelt (inklusive fokus) og brukte raw?

 

-k

Lenke til kommentar

Dere kan ha rett begge to,det var endel 450D som hadde fokusproblemer i en periode.Men hvis fokuset sitter er kvaliteten på bildene godt over akseptabel kvalitet.

 

Det to objektiver som normalt har blitt levert til 400/450D det er 18-55 med eller uten stabilisering "IS",generelt er den med IS ansett som et gjennomgående bedre objektiv.Når du sammenligner disse to kameraer/objektiver er det noe du har gjort fysisk selv eller bare sett på bilder tatt ned disse to kameraene/objektivene.

 

 

 

Da må jeg ha vært borti ett av disse dårlige fokus kameraene, var sjeldent at fokusen satt.

 

450D var vel som jeg husker, det første huset som fikk IS med seg i pakken. Så jeg hadde med IS, som alltid var slått på. Når det gjelder kvalitets sammenligning, så tok jeg aldri en slik "skyt på skive med masse ringer, tall og farger" for å sjekke forskjellen, men mer ute i praktisk bruk, da gjerne sammen med en venn som hadde 400D og bilder tatt av samme motiv. Jeg tok også å bytta objektiv på mitt hus for å sjekke forskjellen. Men bildene var alltid like ute av fokus, eller at lysmåleren tok feil.

Endret av picatta
Lenke til kommentar
Men det er ingen tvil om at 7D er et bedre kamera enn 450D. Tror du skal slite å se forskjell på bildene under normale forhold gitt at samme optikk er brukt.

Stort sett så har vel Canons xx0D serie hatt omtrent samme kvalitet som Canons x0D serie (inkl 7D) av samme generasjon dersom man satt alle innstillinger manuelt (inklusive fokus) og brukte raw?

 

-k

 

Det var ikke bare bildekvaliteten jeg siktet til. Det hersker ikke tvil om at 7D er et mer komplett kamera enn 450D og forøvrig hele xxxD serien. Bildekvaliten er som du sier vanskelig/umulig å se forskjell på.

 

Skulle likt å hatt et 7D selv. Dersom det er noen som har lyst til å donere bort et kamera til meg er det bare å si ifra. :)

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...