Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva bruker dere når dere vasker rutene deres!?


Carisma'03

Anbefalte innlegg

Sliter med rutene mine litt, blir liksom aldri helt perfekte...

Tenker spesiellt på innsidene, hva bruker dere når dere "vasker" dem?

Jeg har prøvd 'wipes' (fra Biltema :( ), men det etterlater seg merker

etter den fukten som er på dem. Har mikrofiberkluter beregna til bil,

og det blir ganske bra om jeg gnukker i noen timer med en tørr klut,

men det må da være noen lettere måte. Noe som ikke etterlater seg noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart at det ikke blir bra med Biltema Wipes........

:lol:

 

Denne:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=18&products_id=359

 

Og denne:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=18

 

Eddik er genialt, men jeg bruker det aldri i bilen, da det lukter eddik i bilen en stund etterpå.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Du må ha noe mikrofiber eller papir som er beregnet eller fungerer på glass. Vanlig mikrofiber vil typisk legge igjen endel lo og annet som gjør at det aldir blir skikkelig. Papir som ikke legger fra seg noe er nok det beste.

 

Sprut på med hva som helst av glassrens, tørk over frem og tilbake eller opp og ned, så rundt hele veien, og gjenta dette med noe tørt slik at det er 100% tørt. Det skal da være helt rent og ingen merker.

 

Bruk en glassrens beregnet på bil, ikke bruk rens beregnet på hjemmebruk da denne inneholder stoffer som skal gi en glossy overflate. Du vil ikke ha reflektive ruter i bilen. Å bruke slike wipes går også greit, bare få tørket over etterpå slik at det blir helt tørt.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Green Clean er absolutt ikke bare ikke å anbefale til ruter, den er ubrukelig til det. Den vil legge igjen synlige skolder. Green Clean er bare brukbart - som siste steg - på plast, tekstiler og tilsvarende.

 

Det går an, i verste fall, å bruke en quick detailer på glass. Det blir langt fra like rent som med en skikkelig glassrens, men en skikkelig quick detailer vil ikke lage skolder.

 

Nanosvamper fungerer også, men det krever at man har noe skikkelig å tørke av med etterpå. Heller ikke det blir like bra som en skikkelig glassrens.

 

Mulig green clean eller tilsvarende kan brukes først i veldig utvannet tilstand, så fjerne skolder med en quick detailer etterpå.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...