Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Andreasfe - Canon EF 24mm f/1.4L USM

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Deltagernivå: Pingle

Utstyr: Canon 7D + 24mm f/1.4L USM

Tilleggsutfordring: Entusiastnivå i uke 42

Det vil nok i hovedsak bli en del Oslobilder, og forhåpentligvis vil jeg kunne få fram overgangen fra sommer til vinter.

Endret av Andreasfe
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Klokka nærmer seg midnatt og barskapet roper på meg. Representanten denne gang er Jon Bertelsen Symphonic Brut XO. Det er jo helg, tross alt.

post-41747-1285969267,6615_thumb.jpg

1/40s - f/1.4 - ISO 500

Endret av Andreasfe
Skrevet

Fint konjakkbilde. Jeg håpet at noen kom til å velge dette objektivet (hadde nok gjort det jeg også om jeg hadde hatt det). Kommer til å følge med på denne. Stå på:)

Skrevet

Ingen fingermerker på glasset. Du klarte altså å ta bilde før du begynte å smake, tror ikke jeg hadde klart det.

Pro-tips: Sjenk ett glass til fotografen, og deretter ett til motivet. Og så må fotografen huske å rydde opp etter seg etterpå laugh.gif

Skrevet (endret)

Takker så meget for gode tilbakemeldinger. Det ble jammen et glass i kveld også :)

Tok en tur til byen i dag via de nordlige sentrumstrøk. Her er det særdeles mange perler. Mye flott å se på. Her fra Damstredet som soler seg i sin egen glans, selv uten sol.

post-41747-1286050781,6144_thumb.jpg

1/160s - f/8 - ISO 500

post-41747-1286557586,2257_thumb.jpg

Endret av Andreasfe
Skrevet

Mye pent i Damstredet. Så også her, hvor de gamle bygningene skikkelig få speilet seg. Rimelig stor kontrast mellom de to trærne i bakgrunnen, det ene med helt grønne blader, og det andre med helt rød-oransje blader.

Skrevet

Har du lite tid, så får du gjøre som idag. Ta bilder på vei til eller fra jobb ;) Det er det jeg gjør.

Meget lekre de to siste. Det eneste jeg stusser over, er den gule himmelen - tilsiktet?

Skrevet (endret)

Takker så mye. Kikket på bildene på en god skjerm. Så helt klart et litt vel sterkt gulstikk. Skjermen på den bærbare maskinen min har nok et litt vel overdrevent blåstikk i utgangspunktet. Har nok derfor hatt en tendens til å dra blå-spaken litt for langt ned. Legger til et par alternativer hvor jeg har moderert det litt (spoiler).

Endret av Andreasfe
Skrevet

Fine høstfarger og særlig Damstredet var gjennomført vakkert, men Torshovdalen er og fint presentert. Men, ja, jeg er med på spørsmålet om hvitbalansen er tilsiktet, synes den tipper litt over?

Skrevet (endret)

Litt halvveis i kroppen etter en fredag med et par for mye. Fikk omsider på meg stasen og tok en spasertur til området nordøst i Groruddalen der jeg har vokst opp. Her ser vi en av terrasseblokkene på Vestli omgitt av høsten selv.

post-41747-1286654184,3972_thumb.jpg

1/250s - f/8 - ISO 400

Endret av Andreasfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...