Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Trondster - Voigtländer SL 125mm APO-Lanthar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var et nydelig, gyldent lys i morges - har ikke vært så mange dager med pent vær i det siste, og måtte bare fange stemningen..

 

26. Oktober - Morgenstund har gull i hekken

post-71211-1288125362,8577_thumb.jpg

ISO 200, f/4, 1/80s

 

 

Litt lang lukkertid, men når det bare skal brukes på web - hva gjør litt kamerashake stort sett bare synlig på 100% mellom gode venner? Hum - eller er jeg blitt for kresen nå igjen?

 

 

Ellers: Gårsdagens. SR-L har helt rett i at port og blender er riktig, og ventle er spot-on med at vinkel -> rett.

 

Det var som sagt et stort poeng for meg at midten av Talisker-etiketten var skarp, tross alt med en grå Isle of Skye midt på. Den skarpe iakttager vil forøvrig også se at det ikke var plass til mer oppi mikseren.

 

 

Det er generelt en god idé å ha..

Ahem:

 

 

Det er generelt en god idé å ha øya i fokus ved portrett med full blender.

:fun:

 

 

 

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jeg må bare innrømme at jeg ikke engang var i nærheten av svaret. Sikkert derfor jeg ikke postet mitt forslag.

 

Dagens eller det blir vel gårsdagens nå i og med jeg sitter her å drikker morgenkaffe, synes jeg mangler en veldreid kvinnekropp sett bakfra istedenfor personen som nå er litt for langt unna. Da hadde tittelen passet utmerket.

:blush:

Lenke til kommentar

Ellers ingen som la merke til tabben på fullriggeren? Hadde ikke heelt lukket gummidekselet over USB-port og greier.. ;)

 

Her er en kjappis fra i dag - liker disse perspektivvridende kasernene ved Kastellet.. :)

 

27. Oktober - Hvor mye rotert per spektiv?

post-71211-1288213922,6317_thumb.jpg

ISO 400, f/3.2, 1/160s

 

 

Outtake:

 

 

Enda en nydelig soloppgang - gjennom møkkete vindu:post-71211-1288213927,5895_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Så mye herlig, både fotografisk og verbalt, i denne tråden! Fantastisk portrett av arvingen, og det fra Kasernen har nydelige farger, og - det må jo minst være 20 vridd per spektiv? :!:

 

Til SR-L som synes det er urettferdig enkelt å få attention når modellen er spent fast i firepunkts sele: Prøv det med dine modeller :D

Lenke til kommentar

Takker for det! Og - det var fem-punkts sele! ;)

 

Et av bruksområdene for forholdsvis lyssterk fastoptikk er innendørs fotografering i innelys - uten blits. Og det må man jo ta med. Her er et til av pjokken - i kjent stil, i gang med en av de store hobbyene i livet..

 

28. Oktober - Hal i og dra!

post-71211-1288297109,8327_thumb.jpg

ISO 6400, f/2.5, 1/40s

 

Litt lang lukkertid - prøver å bekjempe kresenhet angående pixel-perfekt skarphet.. ;)

 

..Og støyfjerning? Feh - det er jo bare firesifret ISO! :cool:

Lenke til kommentar

Og hva er en fin hobby? Å fotografere, å ha barn eller å hale og dra i ting? :hmm::whistle:

 

Ahem. Var på fredagsbar*), og vi hadde noen litt mer alternative danske øl - er ikke helt sikker på om de hadde sluppet gjennom sensuren i gamlelandet..

 

29. Oktober - Hemningsløs dansk øl

post-71211-1288470040,8054_thumb.jpg

ISO 100, f/2.5, 1/40s

 

 

Først en heller mørk sak fra et dystert bryggeri - det var dessverre ingen fulle flasker igjen da bildet ble tatt, men innholdet var like svart som etiketten.

Og hva skal man egentlig si om øl nr. 2? Krysser man belgisk og tysk øl må jo det illustreres med - uhm - err - "Adolf-Tin-Tin"! Med hund og greier. De har - også en del andre heller røyka ølsorter..

 

Outtakes:

 

 

Krystallisert

post-71211-1288470052,8568_thumb.jpg post-71211-1288470066,6841_thumb.jpg

 

 

 

*) Dansk fenomen - man hygger seg med en øl eller to og et glass god rødvin før man slutter av for helgen..

Lenke til kommentar

Det var også en røyka produsent, ja! :D

 

Har som sagt testet ut objektivet en del - må da også prøve litt ækksjn-foto - en utfordring (for å si det mildt!) med manuell fokus, og enda mer så når man skal oppmuntre og få motivet til å posere, så man ikke helt kan holde øye med/i søkeren.. Og når lillejenta også ville være med på festen, så ble det

 

30. Oktober - Husketur

post-71211-1288471602,0097_thumb.jpg

ISO 800, f/4, 1/160s

Lenke til kommentar

Imponerende at du klarer dette med manuell fokus synes jeg. Flotte bilder.

Jeg hadde store nok problemer med manuell fokus når jeg hadde jentungen min fastlåst i tripp trapp stol og måtte over på auto og servo (burde kanskje fulgt oppfordringen fra Kaian og prøvd bæresele jeg også :))

 

Edit: Og morgenstund har gull i hekken var helt riktig valgt synes jeg. Fikk meg en god latter den dagen. Du bidrar med stor underholdningsverdi her, både i egen og andres tråder :thumbup:

Endret av SR-L
Lenke til kommentar

..og så var det siste dag i oktoberfesten. Tradisjonen tro blir det et selvportrett av objektivet. (Pokker! Glemte å få med en sel i bildet!!)

 

Har en del backlog å gå gjennom de andres fester - har hatt mer enn nok med å ta og legge ut bilder - kommentarer kommer i andre tråder litt utover.. ;)

 

Og angående type objektiv (med manuell fokus) kan jeg ikke konkludere annet enn at dette er en

 

31. Oktober - Sexy MF

post-71211-1288559056,7299_thumb.jpg

ISO 100, f/4, 2.5s

 

Litt i overkant mange outtakes:

 

post-71211-1288559061,3587_thumb.jpg post-71211-1288559066,9582_thumb.jpg post-71211-1288559073,4141_thumb.jpg post-71211-1288559080,5187_thumb.jpg

 

..Og ja - de tykke pyntespeilene på garderobedørene gir stygg flare og stygge reflekser.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...