Gå til innhold

Test: Silverstone Sugo SG07


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg satt sammen et slikt kabinett for en kompis med følgende komponenter:

 

i5 760

GigaByte GA-h55n-usb3

8GB Kingston minne

XFX 5770 1GB

1TB Samsung F3

 

Det er utrolig bra kjøling, viftestøyen er såpass lav at han har den i stua.

Temperaturene jeg har opplevd med dette oppsettet er mye bedre enn jeg hadde trodd, tallene lå på rundt 35-40 grader ved, for hans bruk, normal belastning. HD video redigering.

 

Utrolig artig kabinett å jobbe med! :dribble:

 

 

 

Så nå jobber jeg med å få meg et selv også ^.^

Eneste forskjellene blir min i7 870 og 8GB Corsair Dominator minne

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Driver å skal bygge meg en slik en selv nå til dattern og har noen spørsmål i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1283630&st=0&gopid=16679014entry16679014

 

Blir en i5-760 og ant. Zotac sitt HK, muligens DFI sitt som hvistnok skal ha CPU sokkelen litt lenger opp og bedre plassert ift. kjølere. Skjermkort blir i førsteomgang kun et EVGA SC GTX460. Skal ellers ha en SSD type Crucial C300 64GB som er å få til rundt 895,- nå og en 1TB lagringsdisk i tillegg.

 

Det eneste jeg er litt usikker på er om ift. slim-optisk drev. Må man ha noe spesiell kabel der eller kan man bruke vanlig SATA signal og strøm kabel? Vurderer også om jeg skal ta med et drev som kan lese Blu-Ray siden har en del BD filmer og da har hun muligheten til å se dem inne hos seg selv. (men skjermen støttet ikke HDCP så kanskje ingen vits da). Mulig jeg går for det billigste DVD drevet til rundt 295,- nå i første omgang.

 

Vurderer også om jeg skal vente på sandy-bridge/1155 eller bobcat, bulldozer/AM3+ men da må man vel vente lenge før man får gode hovedkort osv. til mini-ITX.

 

NB!

Det som er litt frustrerende er at jeg ikke finner Thermalright AXP 140 kjøleren noen steder lenger og det skal tom. finnes en nyere utgave som selges for LGA1156 etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jupp fant ut av det må bare finne ut hvem som selger det. Og det kan ikke bare være overgang siden det blir for trangt må være en hel kabel med integrert overgang som ikke bygger for mye.

 

EDIT:

Ser at Microplex/Netshop har det, men skal handle det meste andre hos Komplett og MPX.

http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kabler/S-ATA/Diverse/SATA-kabel-for-slimline-optiske-drev--36865.aspx

Skal jeg handle kun 1 kabel hos noen andre bør det være mulighet for brevfrakt på kabler. Sjekker det.

Hadde også vært greit med en uten Molex-overgang på strøm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skjønner, men hvis du ser på produktsidene til SG07 hos produsenten så ser du at de anbefaler nettopp type 140mm C kjøler til kabinettet, som dette er. AXP140 som de viser bilder har litt grunnere finner men ikke mye og med en slik C kjøler skal tom. kabinettviften være nok slik at du kan fjerne begge viftene på kjøleren i artikkelen jeg linket til eller evt. beholde den nederste montert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei, når dere skriver passiv kjøling på CPU, bruker dere da en kjøleribbe, eller ingenting?

 

Man mener da at man bruker viften som sitter i toppen av kabinettet i stedet for viften som følger med kjøleren. Dette krever at kjøleren ikke er av stående type, men liggende, og at det er fritt for hindringer mellom viften og kjøleren.

 

Jeg gjør dette selv med in HTPC og det funker fint, men i ett annet kabinett, og med mindre kjøler enn man får plass til i dette kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...