Gå til innhold

Er jeg dum når det gjelder musikk?


Karoline.B.E

Anbefalte innlegg

Hei skriver dette for å høre hva dere synes. I hele sommeren og til nå har jeg ikke hørt på annet enn julesange. Vet ikke hvorfor. Liker egentlig ikke julen, mye visvass med å kjøpe gaver og ting så hvorfor jeg høret på jule sanger vet jeg ikke. Noen som vet hva som er galt med meg, eller har noen andre kule musikk historier/uvaner. God Jul alle sammen! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg dør inni meg når det spilles metallica!

 

Musikk er for alle, og om så musikken er laget til ære for julen kan det vel hende at det er noe med stemningen i selve musikken som "snakker" til deg ? Hva som er kult, hva som er gøy, hva som er behagelig. Det forandres hele tiden. En dag er det digg, en annen dag er det bare slitsomt.

 

Om du ser etter en vei "ut", se heller på typen musikk "julemusikken" din er ? Om du ikke liker julen er det vel ikke sangtekstene du hører på ?

Lenke til kommentar

Hei. Julemusikk er jo egentlig "Folkemusikk" som stammer fra rundt 1800 tallet hvor man først begynte å samle seg i større grupper for å synge disse sangene. Det har seg sånn at Julemusikk som oftest er veldig glad og bygd opp ved lyse akkorder. Kanskje det er derfor du liker det? Det er forsåvidt ikke noe galt i å høre på julemusikk, men når vi er ute i september og julen fortsatt er en god stund unna mener vel de fleste det. Om man hadde fjernet vokalene fra en julesang hadde den jo ikke fortsatt vært en julesang (om ikke bjellene i bakgrunnen ringer) så kan det hende du rett å slett liker fengende melodier eller kanskje bare å synge sanger med folk? :)

 

God Helg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...