Gå til innhold

Hva er forskjellen på DDR og RD ram?


Audun B

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis jeg ikke husker feil så er RDRAM mye dårligere enn DDR når det gjelder korte overføringer, mens RDRAM knuser DDR når det kommer til lange sammenhengende overføringer. Tror det var noe i den rettningen.

DDR bruker vel en bus på 64bit, mens RD bruker 16bit.

 

Edit: en blanding vil være vansklig pga TOTALT forskjellig bus og clock.rate.

Edit #2: RD har 16bits bus og ikke 8...

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker var det bare Pentium 4 Willamette (den første P4'en, den dårlige Socket 423-versjonen, med 256 kb cache) som kunne bruke RDRAM. Fra og med Northwood (Socket 478, 512 kb cache) begynte Intel å fravorisere DDR-RAM, pga. lisensieringskostnadene involvert med RDRAM. (Hvis jeg husker rett).

Lenke til kommentar
Så vidt jeg husker var det bare Pentium 4 Willamette (den første P4'en, den dårlige Socket 423-versjonen, med 256 kb cache) som kunne bruke RDRAM...

(Hvis jeg husker rett).

Du husker nok ikke rett!

RD-Ram kan brukes sammen med både Pentium 3, Pentium 4 socket 423 og 478 (Willamette) , samt Pentium 4 socket 478 (Northwood)!! :D

Lenke til kommentar
Hei dere har en kompis som har gjort følgende:

 

Han har kjøpt en brikke på 256mb rd ram og en nå som er på 512mb rd ram. Lurte på om han vil få maksimalt ut av begge brikkene??

Neppe! RD-Ram kjøres parvis (2 x 256MB = 512MB).

Muligens han får utnyttet 256MB av den siste brikken, men også mulig at det ikke virker i det hele tatt. :-?

Lenke til kommentar
Hei dere har en kompis som har gjort følgende:

 

Han har kjøpt en brikke på 256mb rd ram og en nå som er på 512mb rd ram. Lurte på om han vil få maksimalt ut av begge brikkene??

Neppe! RD-Ram kjøres parvis (2 x 256MB = 512MB).

Muligens han får utnyttet 256MB av den siste brikken, men også mulig at det ikke virker i det hele tatt. :-?

 

 

Ja nettop det var det jeg sa til ham også. Men så hadde han vært på Komplett og de hadde sagt at det ikke er noen problem. Derfor kjøpte han en brikke på 512.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...