Gå til innhold

Hva skal Nettopp24 gjøre når folk ikke skjønner eller blir dømt av dobbeltmoralisten?


Jonathan A

Anbefalte innlegg

Bare jeg som ikke forstår sammenhengen mellom Smart Club og Nettopp24 som TS hopper elegant og fort over til?

 

Må også si meg enig i at jeg er litt skeptisk til bakgrunnen til tråden, var litt mye positiv omtale før personene i det hele tatt har mottatt varen(?)

 

Jeg har selv jobbet på Elkjøp hvor baktanken er veldig lik (slik jeg forstår det iallefall) Selve maskinen trenger jo alle, tilbehør og software er noe man kan overtale kunden til å tro at h*n trenger og som en ekstra bonus, det er der fortjenesten ligger! :)

 

Office er et greit program som "alle" trenger, men her har vi gratis varianten OpenOffice som gjør akkurat samme nytten (bare uten det fancy grensesnittet..) F-Secure er også en grei pakke, men med Win7 kommer får man anti-spyware (Defender), brannmur, bruker kontroll (VAC), fil-kryptering (BitLock) og barnekontroll (del av VAC..) Disse er mye lettere da de styrer seg selv i stor grad. F-sec må installeres (dette er dere tydeligvis veldig behjelpelig med på forhånd), samt det kommer faktisk MYE mer spørsmål fra F-Sec en windows sine innebyggde funksjoner. Antivirus finnes det en grønn skog full av flott gratis alternativer (noen som faktisk scorer bedre i tester enn betalversjoner som F-sec, panda og Norton)

 

Når det gjelder disse garantiene (og tildels forsikringene) dere stiller, så synes jeg det direkte er svindel. Man er dekket av loven i form av garanti/reklamasjon, samt man har forsikring hvis uhellet skulle skje. Betale en egenandel som man trolig kanskje ikke trenger er penger ut vinduet. Den fjernstyringen er selvsagt et fancy salgsargument, kudos for å tenke nytt!! :) Men jeg hadde vært skeptisk til at noen har tilgang til maskinen min, kan sjekke når den er oppkoblet og dermed har muligheten til å overvåke meg. Nå går jeg ut i fra at "dere selvsagt ikke gjør dette", men muligheten er like fult tilstede! Dessuten er det rimelig ubrukelig hvis kunden ikke har nett! Hadde vært mye bedre om dere hatt kommet på besøk.

 

Og ikke skryt av å være webmercs! Bare se på all dårlig tilbakemelding Amentio får på leverings tid, mottar flere pakker på forskjellig tid på samme bestilling osv!

 

Webmercs; Dette er et steg på veien til å oppleves bedre på nett, uansett er dette et steg opp for oss mtp den nettbutikken vi har. Vårt fokus er uansett ikke netthandel. systemet gir til info også en fordel med at vi kan ha bedre oversikt over våre leverandørers priser, og derfor tilby lavere priser til våre kunder på evnt ønskede tilleggsprodukter.

 

Internet security; Det er faktisk et marked der det finnes ulike typer brukere. Vi søker trygghet til våre brukere, og dette gjør vi ved å tilby supportert programvare med gyldige lisenser. Har du forsøk å ringe microsoft angående oem/preinstallerte produkter? send oss et gratis alternativ med full mail/telefon support osv - så er det jo ingen tvil om at dette er interessant.

 

Office; Vi har allerede lagt link til openoffice direkte på skrivebordet på maskinene som leveres uten ms office. Vi kan ikke installere det pga rettigheter. Artig at du skulle nevne denne, siden vi for under en uke siden ble kalt usæriøse fordi vi anbefalte openoffice til en kunde. :)

 

Fjernstyring; Som it mann, vet du sikkert at det ikke er slik fjernstyringsverktøy fungerer. kunden må akseptere og taste pinkode for å slipp oss til. vi benytter samme programmvare som flere store aktør i europa, blant annet Norton.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Office er et greit program som "alle" trenger, men her har vi gratis varianten OpenOffice som gjør akkurat samme nytten (bare uten det fancy grensesnittet..) F-Secure er også en grei pakke, men med Win7 kommer får man anti-spyware (Defender), brannmur, bruker kontroll (VAC), fil-kryptering (BitLock) og barnekontroll (del av VAC..) Disse er mye lettere da de styrer seg selv i stor grad. F-sec må installeres (dette er dere tydeligvis veldig behjelpelig med på forhånd), samt det kommer faktisk MYE mer spørsmål fra F-Sec en windows sine innebyggde funksjoner. Antivirus finnes det en grønn skog full av flott gratis alternativer (noen som faktisk scorer bedre i tester enn betalversjoner som F-sec, panda og Norton)

Samt at Norton har også flere hull som Windows Defender ikke har.

Men, jeg antar ekspertene på nettopp24 har vurdert Norton som sikrere enn Windows Defender?

 

Det samme med fjernstyring, har dere tenkt på alle sikkerhetsaspekter der eller er dette en bakdør som står på vidt gap?

 

 

1. Vi fikk kritikk for at vi hadde en nettside som ikke inneholdt nok informasjon om våre totalpakker. Vi valgte derfor å lage en enkel og ikke spesielt innholdsrik nettbutikk for å bli kvitt den gamle "infosiden" raskt. Vårt totalpakke konsept har utgangspunkt i fieldmarketing, og er derfor ikke beskrevet på noen annen måte enn at dette området er en del av vår forretning.

Dere fikk kritikk for en nettside som ikke hadde nok info, dermed lagde dere en ny, strippet for all annen info enn produktspesifikasjoner?

Hadde ikke motsatt vei vært riktig vei å gå?

 

2. Vi opplevde raskt kopiering av vårt konsept, og ønsker derfor å spesifisere minst mulig av vårt fieldopplegg på web. dette blir godt og omfattende presentert hos våre utsalgssteder.

Høres ut som en god idè, la konseptet være hemmelig for den vanlige forbruker som leter etter en pc på nett, men la de som har lyst(potensiellt de som vil kopiere) dra til utsalgs-stedet og få en omfattende presentasjon :)

 

Det er kritikk kun for moroskyld skjønner jeg. :)

 

Norton vs. Defender; Vi selger ikke Norton i våre pakker.

 

Fjernstyring; sjekk mitt andre innlegg.

 

Nettside; Nei, det er ingen som har solgt totalpakker på denne måten før, derfor kunne ingen gjøre rede for hva som var riktig formulering i henhold til loven. På bakgrunn av at vi i tillegg ikke har fokus mot nett, var dette et riktig steg å gå.

 

Konseptinfo; Som fortalt, vi har ikke fokus på nett, det er ikke nettkjøperene vi markedsfører oss mot. Vi kan gjerne ta en diskusjon rundt konseptutvikling og strategisk planlegging. :)

Lenke til kommentar

Det kan godt være at dere får det til bedre enn de andre etablerte webmercs'ene vi har i Norge, men jeg er skeptisk. Litt morsomt at man bruker mercs som vel er forkortelse (eller iallefall kan sammenlignes) med Mercenary som ikke akkurat er en positiv sammenligning..

 

Hele poenget med et brukervennlig antivirus (eller "internet security" som man på fint kaller det) er at det ikke skal poppe opp melding er om ditt og datt. Eneste jeg vil høre fra mitt anti-virus er når det finner potensielle trusler med mulighet for å slette eller godkjenne filen. Synes også at jevnlige søk av maskiner er unødvendig, et godt anti-virus tar filene på vei inn. Skal ikke være nødvendig å kjøre søk mer enn maks en gang i mnd. Med tanke på at dere er snille, hyggelige og meget høytutdannede IT personer burde det ikke være noe problem å installere Microsoft Security Essentials og levere dette til kunden. Alle fremtidige problemer løst :) (minimalt med system resurser tapt..)

 

Flott at dere legger link til OpenOffice, håper dere også forklarer hvorfor og hva det er, slik at kunden faktisk trykker på linken og installerer programmet. At dere ikke klarer å forklarer en kunde hva dette er, burde dere vel kanskje gjøre noe med (?)

 

Hvilken løsning har dere valgt på fjernstyring? Går brukere inn på en nettside eller har dere installert programvare på maskinen?

Lenke til kommentar

Det kan godt være at dere får det til bedre enn de andre etablerte webmercs'ene vi har i Norge, men jeg er skeptisk. Litt morsomt at man bruker mercs som vel er forkortelse (eller iallefall kan sammenlignes) med Mercenary som ikke akkurat er en positiv sammenligning..

 

Hele poenget med et brukervennlig antivirus (eller "internet security" som man på fint kaller det) er at det ikke skal poppe opp melding er om ditt og datt. Eneste jeg vil høre fra mitt anti-virus er når det finner potensielle trusler med mulighet for å slette eller godkjenne filen. Synes også at jevnlige søk av maskiner er unødvendig, et godt anti-virus tar filene på vei inn. Skal ikke være nødvendig å kjøre søk mer enn maks en gang i mnd. Med tanke på at dere er snille, hyggelige og meget høytutdannede IT personer burde det ikke være noe problem å installere Microsoft Security Essentials og levere dette til kunden. Alle fremtidige problemer løst :) (minimalt med system resurser tapt..)

 

Flott at dere legger link til OpenOffice, håper dere også forklarer hvorfor og hva det er, slik at kunden faktisk trykker på linken og installerer programmet. At dere ikke klarer å forklarer en kunde hva dette er, burde dere vel kanskje gjøre noe med (?)

Vi har lagt med informasjonsskriv som skulle være godt over dekkende på dette.

 

Hvilken løsning har dere valgt på fjernstyring? Går brukere inn på en nettside eller har dere installert programvare på maskinen?

 

 

Igjen, vi har ikke noe fokus her. vi kommer ikke til å gjøre det bedre enn de andre, men vi skal gjør butikken enkel, så vi i allefall er representert på nett med en fin nettbutikk.

 

Jeg har selv brukt programmet vårt i ca 6 mnd, har ikke hatt en eneste pop-up. så da er vi jo enige - det er også av årsakene til at vi valgte det.

 

vi bruker installert software.

Endret av Nettopp24
Lenke til kommentar

Imponerende å sitere hele posten for å svare på de to siste linjene, med HELE 4 ord. Med installert software har dere altså muligheten til å overvåke aktivitet, samt koble opp uten godkjenning fra bruker (jeg har ikke vært borti programmer som ikke har muligheten til å endre på innstillingene til)

Lenke til kommentar

Det er kritikk kun for moroskyld skjønner jeg. :)

 

Norton vs. Defender; Vi selger ikke Norton i våre pakker.

 

Fjernstyring; sjekk mitt andre innlegg.

 

Nettside; Nei, det er ingen som har solgt totalpakker på denne måten før, derfor kunne ingen gjøre rede for hva som var riktig formulering i henhold til loven. På bakgrunn av at vi i tillegg ikke har fokus mot nett, var dette et riktig steg å gå.

 

Konseptinfo; Som fortalt, vi har ikke fokus på nett, det er ikke nettkjøperene vi markedsfører oss mot. Vi kan gjerne ta en diskusjon rundt konseptutvikling og strategisk planlegging. :)

Ang. fjernstyring, så finnes det hundrevis av måter å gjøre det på, noen er veldig usikre, andre er sikre, som IT-mann har jeg sett begge deler, hva dere har valgt kan vite fordi de jobber med IT, men ut ifra det du har skrevet virker det ihvertfall som om det er litt sikkerhet inne i bildet :)

 

Det er Norton som står på deres web-sider, så jeg antok at dere solgte det i deres pakker.

Men, hullene jeg snakker om gjelder de fleste antivirus-programmer...

 

Konseptet høres forresten greit nok ut, ut ifra den informasjonen som er tilgjengelig, det er kvaliteten og valgene dere har gjort som gjør meg veldig skeptisk.

 

Om jeg gjør dette for morro?

I utgangspunktet ikke, men hvis du tolker det den veien skal jeg slutte. Jeg har påpekt ting jeg mener er ganske store og klare feil og mangler, samt ting jeg rett og slett ikke aner er brukbart eller ikke(som fjernstyring).

Lenke til kommentar

Imponerende å sitere hele posten for å svare på de to siste linjene, med HELE 4 ord. Med installert software har dere altså muligheten til å overvåke aktivitet, samt koble opp uten godkjenning fra bruker (jeg har ikke vært borti programmer som ikke har muligheten til å endre på innstillingene til)

 

det forsvant 2 kommentarer innimellom innlegget, retta opp dette. er jo ikke greit å være ny på forumet. er jo ikke greit å være it-amatør.

 

Tusen takk for at du skrev akkurat det du gjorde om fjernstyringen. Jeg regnet med at uansett hva jeg skriver, så vil det bli satt negativt opp i retur- og gjett hva som skjedde !

 

Jeg kan informere deg om at vi bruker PleaseLogMeIn, et nettbasert system der man går på logmein123.com for å taste inn pin kode. Det samme systemet som Norton bruker.

 

Selvfølgelig bruker vi ikke installert sofware for dette, det sier seg selv.

Endret av Nettopp24
Lenke til kommentar

Beklager det, kommentarene ble vanskelig å se inni mellom min tekst. Flott du utvikler deg! :)

 

Om F-secure plutselig har blitt bedre, skal jeg ærlig si at jeg ikke vet noe om. Etter å ha brukt Norton og F-secure i 3 år gav jeg opp for 3 år siden. Har de sluttet å spør om alt mulig, så er det flott. Jeg måtte fint forklarer stort sett alle kunder at det var til deres egen sikkerhet at hver gang de åpnet et nytt program eller prøve å installere et måtte de godkjenne dette, gjerne flere ganger for å være heelt sikker. Men som sagt, kan ha forandret seg.

 

Og jeg tror du forvirrer negativitisme med kritikk ;) Jeg sier ikke at dere utnytter tilgangen dere får, men det kunne vært en mulighet. Systemet til LogMeIn der i mot er bedre enn andre løsninger jeg har vært borti! :) Så flott det (Forresten er ikke det Norton bruker samme program automatisk positivt..)

Lenke til kommentar

Beklager det, kommentarene ble vanskelig å se inni mellom min tekst. Flott du utvikler deg! :)

 

Om F-secure plutselig har blitt bedre, skal jeg ærlig si at jeg ikke vet noe om. Etter å ha brukt Norton og F-secure i 3 år gav jeg opp for 3 år siden. Har de sluttet å spør om alt mulig, så er det flott. Jeg måtte fint forklarer stort sett alle kunder at det var til deres egen sikkerhet at hver gang de åpnet et nytt program eller prøve å installere et måtte de godkjenne dette, gjerne flere ganger for å være heelt sikker. Men som sagt, kan ha forandret seg.

 

Og jeg tror du forvirrer negativitisme med kritikk ;) Jeg sier ikke at dere utnytter tilgangen dere får, men det kunne vært en mulighet. Systemet til LogMeIn der i mot er bedre enn andre løsninger jeg har vært borti! :) Så flott det (Forresten er ikke det Norton bruker samme program automatisk positivt..)

 

tilbakemeldinger er nøkkelen til utvikling, så fortsett med det :)

Du har kommet med meget konstruktive tilbakemeldinger, men jeg hang nok litt igjen i "forgylt dritt" og andre flotte innlegg som viser høy innsikt i bransjen, og ikke minst store mengder kunnskap. hehe...

 

ang. norton; ser den ! he he ... ;-)

Lenke til kommentar

MAKS 3 PER KUNDE. DE LYVER OM ALT.

 

Min erfaring etter å snakket med de fire ganger ved Rema 1000 i Oslo,

er det samme som artikkelen til BT; ingen total pris med hva du kjøper eller må betale.

 

Første gang fikk jeg vite att prisen, for en Acer med 1 GB minne og internett er 399 for 12 måneder eller ett år, MEN DETTE ER PRISEN FOR ETT ÅR som er avbetaling på en "Pakke".

 

Selgeren forklarer att dette er nyeste modell, noe jeg ikke tror siden den bare har 1 GB minne som kan utvides til 2GB. Neste gang jeg spør er prisen 299 for 20 måneder eller "88".

 

Prisen for bare PC'en er 4000 kroner på nettopp24.no og er noen hundelapper billigere andre steder.

 

Altså over dobbel pris med kjøp av en "Pakke" som også skal dekke lønn til to selgere.

 

"Prisen til en vare har lite med hva den faktisk koster å produsere enn hva noen er villig til å betale". Du finner altså ut hvor mye kunden er villig til å betale før du bestemmer prisen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kanskje kjekt å få med i denne tråden at firmaet Nettopp24 har gått konkurs. Tråden er som nevnt tidligere langt oppe i Google-søk på Nettopp24 og gir jo et godt bilde av konseptet til firmaet.

 

Kanskje litt pussig at representanten for Nettopp24 legger så mye tyngde i å forsvare konseptet sitt og invitere til en "kaffekopp" i slutten av november, når firmaet iflg. Brønnøysund meldte konkurs i begynnelsen av desember.

 

Forbrukerrådet gir forøvrig råd til tidligere kunder av Nettopp24 i denne tråden.

 

Sorry for the bump.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...