Gå til innhold

Bråkete pc,hvordan få ned støy?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har ett chieftec matrix 360w kabinett her, dettte har et ASUS A7v333 hk med en XP1800 cpu,2 stk 80Gb wd 8mb disker. Har 2 kabinettvifter og en standard cpu vifte. Husker ikke merket men mener å huske det var en ekl papst. Dette er heller ikke så relevant da den uansett skal vekk, den står for mesteparten av støyen.

 

Problemet er at pc'en står på stua og bråker noe jævli. Skal nå ha ned støyen fra den,og lurer da på om jeg skal gå for vannkjøling. Er dette verdt pengene eller er det løsninger som er bra nok ellers i luft?

 

Tenkte å legge ca 2000kr +- i dette, har veldig lyst på vannkjøling og da det waterchill settet fra 3dfxcool.(er nybegynner på vann) så derfor tenkte jeg ferdig sett...eller?

 

 

Har du et godt forslag er jeg veldig åpen for innspill!!

 

 

G.H.J :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg ville gjort var å kjøpe demping til harddiskene dine. Disse skaper antakligvis mye viberasjon i kabinettet.

 

Standard CPU vifta bråker også en del. Get rid of it! Kjøp en Thermalright kjøler og plasser en vifte på den. Skaff deg også nye kabinettvifter, som har en lavt desibel nivå.

 

Antakligvis ville det også hjelpe med dempingmatter også. Hvis det er susing fra kabinettet ville jeg også vurdert å skjære vekk "nettingen" foran kabinettviene.

 

Men hvis du har tenkt på vannkjøling ville det kanskje vært den beste løsningen. Men det vil koste deg litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...