Gå til innhold

Vesentlig raskere IE


Anbefalte innlegg

Kan man få samme autofullfør som i Chrome? Altså at adressen kommer opp bare du skriver første bokstav, slik at du slipper å trykke ned før du trykker enter?

Ja, dette er standard i IE9.

 

Jeg har brukt leseren i noen timer nå, og det ser veldig lovende ut. Den er faktisk mye raskere i bruk enn 8ern, i tillegg til å se bedre ut. Fanesystemet var jeg litt skeptisk til, men har så langt fungert fint til mitt bruk. Genialt å sjekke tilleggsprogrammer som øker lastetid også, kjekt å deaktivere med et enkelt klikk. Alt i alt er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funnet en bra bug da... http://microsoft.com/genuine funker ikke i IE9 hverken på 32bit eller 64bit versjonen (og ditto systemer)

 

ie9_beta_002f.jpg

 

Prøvde å sende inn feilmelding (jeg er en del av connect nettverket, så burde kunne få gjort det), og fikk fylt ut alt jeg skulle, tok opp (recorded) feilen etc, men da jeg skulle trykke send, fikk jeg bare beskjed om at det ikke gikk, og at feil rapporten ville bli sendt neste gang jeg skulle sende en feilmelding, så det er jo supert...de tar ikke i mot feilmeldinger :hrm:

Lenke til kommentar

Virker som dette mer er en opphenting av andre browsere enn at de i realiteten er noe særlig i front, hva med et av de støreste hemskoene med ie8, nemlig at den takelr å åpne faner fra forrige sesjon veldig dårlig?

 

AtW

 

Dette er da mer enn opphenting av andre browsere, greit nok at det er snakk om opphenting av de andre på standard-støtten, men de går jo forbi på flere områder også.

 

UIet er i mine øyne det peneste på markedet nå, det er ingen tvil om at det ihvertfall er det reneste.

 

"One Box" er like god som Google sin Omnibox, men Microsoft får en pluss pga at auto-søk er av som standard, men er svært lett å skru på og man får klar beskjed om hva dette medfører.

 

Integreringen med Windows 7 er jo også enestående og genial.

 

Det at den varsler deg om en nedlasting kan være farlig er vel også noe ingen andre har.

 

Og sist men ikke minst så er det den eneste nettleseren med full HWA.

 

IE9 er ikke perfekt, men den har gått forbi konkurentene på flere av de viktigste områdene.

 

Når det kommer til åpning av faner fra forrige session så kan ikke jeg se at de byr på problemer ihvertfall.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Virker som dette mer er en opphenting av andre browsere enn at de i realiteten er noe særlig i front, hva med et av de støreste hemskoene med ie8, nemlig at den takelr å åpne faner fra forrige sesjon veldig dårlig?

 

AtW

 

Dette er da mer enn opphenting av andre browsere, greit nok at det er snakk om opphenting av de andre på standard-støtten, men de går jo forbi på flere områder også.

 

UIet er i mine øyne det peneste på markedet nå, det er ingen tvil om at det ihvertfall er det reneste.

 

"One Box" er like god som Google sin Omnibox, men Microsoft får en pluss pga at auto-søk er av som standard, men er svært lett å skru på og man får klar beskjed om hva dette medfører.

 

Integreringen med Windows 7 er jo også enestående og genial.

 

Det at den varsler deg om en nedlasting kan være farlig er vel også noe ingen andre har.

 

Og sist men ikke minst så er det den eneste nettleseren med full HWA.

 

IE9 er ikke perfekt, men den har gått forbi konkurentene på flere av de viktigste områdene.

 

Når det kommer til åpning av faner fra forrige session så kan ikke jeg se at de byr på problemer ihvertfall.

 

Andre browsere har også tilsvarede sikkerhet-features, anti-phising osv. Hva slags integrering er det du tenker på? HWA kan være bra, men hjelper fint lite om andre browsere er raskere i praksis. Synes fortsatt dette virker mer som innhenting enn noen forbigåing.

 

Det er vel ikke så vanskelig å se at dette er et problem? Blant annet, så får du jo bare fanene fra det siste vinduet du lukket når du tar reopen last seesion, et vesentlig problem om man bruker denne type funksjonalitet.

 

AtW

Lenke til kommentar

[quote name='ATWindsor' date='17. september 2010 - 11:08' timestamp='1284714494' Andre browsere har også tilsvarede sikkerhet-features, anti-phising osv. Hva slags integrering er det du tenker på? HWA kan være bra, men hjelper fint lite om andre browsere er raskere i praksis. Synes fortsatt dette virker mer som innhenting enn noen forbigåing.

 

Det er vel ikke så vanskelig å se at dette er et problem? Blant annet, så får du jo bare fanene fra det siste vinduet du lukket når du tar reopen last seesion, et vesentlig problem om man bruker denne type funksjonalitet.

 

AtW

 

Jeg tenker på det at man kan feste nettsider til oppgavelinja og gi de samme funksjoner som programmer, om nettsiden implementerer dette kan man f.eks. ha VG.no på oppgavelinja, og når man høyreklikker på denne får man opp en meny og kan gå rett til f.eks. sport, innenriks, økonomi osv.

 

HWA hjelper ikke bare på lastetider, men på hva man faktisk kan gjøre med nettleseren. Ting som bilde og videoredigering i nettleseren vil vel kunne dra god nytte av HWA. Det at de andre følger etter med HWA er vel også ett tegn på at Microsoft har gjort noe rett her.

 

Forskjellen på lastetider av vanligesider er uansett ikke så store at de er av noen betydning og de varierer fra side til side, ifølge Engadgets test så var f.eks. IE9 raskere på å laste inn NYtimes enn både Firefox og Chrome.

 

En nettleser består av så mange forskjellige ting at det er vanskelig å si hvorvidt IE totalt sett har gått forbi de andre nettleserene, på noen områder er det fortsatt litt bak, men på andre så er de gått forbi. Men i mine øyne og i mange andres så er IE9 minst like god som Chrome. Chrome klarer jo ikke engang å åpne noe så elementært som en RSS-feed på en god måte.

Lenke til kommentar

Har du sjekket IE9_main.log? Den finner du i c:\Windows og er loggen for IE9-installasjonen. Jeg fikk ikke installert første gangen jeg prøvde, men etter å ha sjekket loggen så oppdaget jeg at jeg hadde lastet ned engelsk i stedet for norsk utgave av IE9, og det lar seg ikke installere på en norsk Windows-installasjon. Etter å ha lastet ned riktig språk-versjon gikk alt uten problemer. :)

Endret av OML
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...