Gå til innhold

Skriver manus, sannynlighet på et scenario


Anbefalte innlegg

Lurte på hvor sannsynlig det er at man bare blir delvis informert om et militæroppdrag som spesial soldat- det vil si at man blir fortalt hvor man skal, men ikke noe mer detaljert. Resten skal fortelles ved ankomst. Jeg lurer på om dette i det hele tatt kan være mulig. Ikke nødvendig i det norske forsvaret, gjerne i spesiale enheter i Amerika og lignende som utfører topphemmelige operasjoner. Ville et slikt scenario i en spillefilm være så usannsynlig at det ville trekke oppmerksomhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om noen faktisk opererer slik vet jeg ikke, men personlig synes jeg slike scenarier er rimelig tåpelige når de dukker opp på film. Mangel på briefing går ut over mulighetene for å planlegge og å trene for ikke å snakke om mulighetene til å bli kjent med dem man evt. skal jobbe med om det er nye folk - typiske scenarier i film :p

Lenke til kommentar

Det høres veldig merkelig ut at man kun får vite hvor man skal og tar resten når man har ankommet. Det jeg vil tro er med vanlig er at de kun for vite hva de skal gjøre, f.eks ta ut en byggning/person eller lignende uten å få noe mer info enn det.

 

Det kan forresten tenkes at den som sender styrkene dit de skal ikke vet helt hva oppdraget går ut på selv, og tar dermed ikke briefingen der da h*n ikke er godt nok informert selv til å svare på spørsmål som måtte komme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...