Gå til innhold

Trenger raskt nok minnekort til mitt HD-kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei video. Jeg så ikke så mye til kameraets bildekvaliteter fordi du lekte for mye med effektene i Vegas :p

Et lite tips er å ikke overdrive bruk av zoom mens du filmer. Mange nybegynnere gjør nettopp dette. Du kan godt zoome under filming, men dette bør i så fall maskeres bort med et innklippsbilde. Dessuten bør du bevege deg minst 30 grader bort fra den aksen du opprinnelig hadde før du zoomet.

Lenke til kommentar

Grei video. Jeg så ikke så mye til kameraets bildekvaliteter fordi du lekte for mye med effektene i Vegas :p

Et lite tips er å ikke overdrive bruk av zoom mens du filmer. Mange nybegynnere gjør nettopp dette. Du kan godt zoome under filming, men dette bør i så fall maskeres bort med et innklippsbilde. Dessuten bør du bevege deg minst 30 grader bort fra den aksen du opprinnelig hadde før du zoomet.

 

Dette var jo en lekevideo ja :) Filmet bare litt under en biltur og skulle bare få det litt fancy. Skal prøve å lage noe bedre og bruke langt lengre tid på en ordentlig film i nær framtid tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Når jeg rendrer bildet i redigeringsprogrammet mitt ble det helt topp. Rendrer til 1080/25p, det er vel det mest riktige siden filmen filmes i 1080/50i? :)

Hvis du vil beholde mest mulig kvalitet så bør du faktisk rendre til 1080/50p.

 

50i inneholder informasjon innhentet 50 ggr per sekund (jevne bevegelser). Når du deinterlacer dette til 25p (25 ggr per sekund) så kastes noe av denne informasjonen.

 

For avspilling så anbefaler jeg forøvrig VLC. Høyre-klikk på video-ruta så kan du velge de-interlacer selv.

 

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...