Gå til innhold

SAS går over til Halal-kjøtt


Ideal

Anbefalte innlegg

Det er mer praktisk å servere samme type kjøtt til alle, i stedet for å ha delt kjøkken. Det er heller snakk om lønnsmhet enn "islamisering".
Er det ikke også mye mer lønnsomt å bare produsere burkaer istedenfor masse forskjellige dameklær? Så kan alle damer gå rundt i burka. Ikke pga "islamisering", men fordi det er lønnsomt og praktisk.

teit sammenligning..

 

opp til hvert enkelt selskap å gjøre som dem vil, hvis alle selger burkaer fremover, og jeg åpner en WWW shop på vanlige klær ville jeg vært milliardær iløpet av 10min.

 

 

om gate gourmet går over til halal, vil dem nok gå over til halal i hele selskapet, så det blir halal mat på rundstykkene om ikke lenge..

ser ikke problemet heller, skal vi slutte å spise fisk? er ikke det dyremisshandling hvordan dem blir slaktet?

 

bedøve dyra og kutte strupen er da ikke dyremisshandling heller.

vil ikke si i bolt i hodet er så voldsomt mer humant..

 

Storm i vannglass

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mer praktisk å servere samme type kjøtt til alle, i stedet for å ha delt kjøkken. Det er heller snakk om lønnsmhet enn "islamisering".
Er det ikke også mye mer lønnsomt å bare produsere burkaer istedenfor masse forskjellige dameklær? Så kan alle damer gå rundt i burka. Ikke pga "islamisering", men fordi det er lønnsomt og praktisk.

Det er absolutt mye mer lønnsomt, akkurat som det er mye mer lønnsomt å bare spise havregrøt enn å spise fine middager ... Men det har lite med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Det er absolutt mye mer lønnsomt, akkurat som det er mye mer lønnsomt å bare spise havregrøt enn å spise fine middager ... Men det har lite med saken å gjøre.

 

Blir som om du skal gro en halv åker med havre og en halv åker økologisk havre. De produktene skal ikke blandes på noen måte og smaker helt likt. Det blir da billigere og enklere å bare dyrke økologisk eller ikke økologisk havre.

Lenke til kommentar

Det som er morsomt, er at hver gang noe slikt som dette skjer, får man masse profetier om at islam skal ta over hele verden ... Det er mer praktisk å servere samme type kjøtt til alle, i stedet for å ha delt kjøkken. Det er heller snakk om lønnsmhet enn "islamisering".

 

Til de som mener at dyrene blir pint: å bli slaktet er neppe noen fornøyelse, uansett om man blir halalslaktet eller bare slaktet.

 

Det er ikke snakk om lønnsomhet her. Hvorfor i helvete skal folk spise halal-kjøttet dems når dem selv klikker i vinkler når det kommer biter av skinke i maten dems ? Det er prinsippet. Det er faktisk mer lønnsomt å servere vanlig kjøtt, ettersom dette kjøttet er NØYTRALT. Hva er neste a ? At buddhistene eller hinduene vil ha sin type kjøtt ? Og for de av dere som skal komme med drittposter om at jeg er rasist eller noe, spar meg, jeg er faktisk utlending sjøl og er stolt av det ;)

Lenke til kommentar

Jeg gir da vitterlig blanke i etnisiteten din. Det er irrelevant for diskusjonen.

 

1). Det er ikke SAS som snakker om å bytte ut kjøttet. Det er leverandøren.

2). Leverandøren tenker på profitt.

3) Halal-slakting kan gjerne virke grotesk, men å komme med "jeg så en youtubevideo fra Amsterdam", er bare idioti. Hvem er det som ikke har sett en eller annen sjokkvideo fra norske slakterier? Hindrer det dere i å spise kjøtt fra Gilde?

4). Om man oppriktig bryr seg om dyrene sine rettigheter, burde man gjøre det ytterste for å bare spise viltkjøtt og kutte ut kylling. Ingen dyr har det være i fangenskap enn hønsene.

5). Hva med fisken som vi haler opp i båten via en krok trødd gjennom kjeften på den, for å så å grasiøst knuse skallen på med en kjepp?

 

Folk skal alltid trekke frem sin underliggende xenofobi når slike ting skjer. Hadde det vært en lignende sak om at "leverandøren til SAS har funnet en mer human måte på å slaktene dyrene sine. De vil nå sørge for at samtlige blir bedøvet, og deretter for strupen kuttet. Dyret vil så tappes for blod. Dette påfører det minimale traumer i forhold til den vanlige bolt-gjennom-skolten metoden". Så hadde dere

 

A) Gitt faen. Dere driter egentlig i dyrene

B) Tenkt "jøss. Dette var jo fint, men jeg holder meg enda til Norwegian siden de er billigere"

eller kanskje

C) "Jøssda. SAS is king".

 

Men med en gang "halal" (elle kosher for den saks skyld) er nevnt, så er vi enda et steg nærmere ragnarok.

 

Egentlig har ikke den norske mentaliteten rundt dommedag forandret seg en døtt siden vi lekte rundt med sverd og voldtok England. Det er bare muslimene og sionhisthelvete som skal være vår indikasjon på at den kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...